Jump to content

[Spoiler] Is Niko dood?


Ezra24rct3

Recommended Posts

Ik heb net offline erg veel missie's overnieuw gedaan met onderandere andere tactieken EN met mijn geluid aan, waarmee ik eigenlijk veel meer te weten ben gekomen over een waarschijnlijke dood van de vorige protagonist Niko Bellic.

Verwijzing #1: Palettobay Heists

Waaneer je Packie als Crew Member hebt en onderweg bent naar de bank, vraagt Trevor aan Packie wat zijn eerste Heist was. Hierop antwoord hij een interessant iets:

My biggest job is The Bank Of Liberty City. (Michael antwoord) Packie: I ran the crew! It was me, my brother, and another boy Niko, who's probably dead to.

Verwijzing #2: Cutscene in Lester's Whearehouse

Waaneer je voor het eerst in Lesters Warenhuis komt, waar Michael de crew weer gaat opzetten, zegt Lester de volgende zin:

There are no old guys, they went all down. But there is one Eastern European guy making moves in Liberty City, but, he went quiet.

Wat is jullie oordeel?

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

niko is of dood, of hij leeft nog (:duh:)

ik persoonlijk denk dat hij nog wel leeft, na alles wat hij in LC heeft meegemaakt. en vergeet niet, hij heeft in het leger gezeten, dus hij weet wel precies hoe hij moet overleven.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is duidelijk dat Niko in ieder geval niet meer gaat terugkeren in de IV-era, dat is zeker. Maar er is toch te merken dat Rockstar bewust er voor heeft gekozen om nergens een zekerheid mee te geven. "He could be dead." - "He went silent." Het is een mogelijkheid dat Niko is overleden, als je even kijkt naar zijn verleden en levensstijl is het zelfs te verwachten, maar het is anders ook mogelijk dat hij, net als Michael, uit de scene is geraakt. Hoewel ik wel moet toegeven dat het eerste scenario waarschijnlijker is, hoop ik zelf op de laatste. Het lijkt me mooi mocht onze Niko uiteindelijk zijn omgeving heeft kunnen ontvluchten, dat hij toch niet zo vastzat in die negatieve spiraal als wat leek. Beide opties zijn mogelijk en niets is zeker. Denk er aan, Niko heeft een LifeInvader-pagina, dus dat wilt zeggen dat hij het minstens nog 2-3 jaar heeft uitgehouden en misschien toch gewoon een ander leven heeft kunnen starten. Wie weet?

Link to comment
Delen op andere websites

Je bedoelt "probably" en niet "proparly" in de quote van Packie, denk ik. ;) Ik denk ook niet dat Niko dood is, of toch niet dat daar genoeg 'bewijs' voor is. Lijkt me eerder dat hij na de verhaallijn uit IV genoeg had van al die wraakgevoelens en uit het zwaar-criminele circuit is gestapt, al klinkt dat eigenlijk redelijk ongeloofwaardig. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het is duidelijk dat Niko in ieder geval niet meer gaat terugkeren in de IV-era, dat is zeker. Maar er is toch te merken dat Rockstar bewust er voor heeft gekozen om nergens een zekerheid mee te geven. "He could be dead." - "He went silent." Het is een mogelijkheid dat Niko is overleden, als je even kijkt naar zijn verleden en levensstijl is het zelfs te verwachten, maar het is anders ook mogelijk dat hij, net als Michael, uit de scene is geraakt. Hoewel ik wel moet toegeven dat het eerste scenario waarschijnlijker is, hoop ik zelf op de laatste. Het lijkt me mooi mocht onze Niko uiteindelijk zijn omgeving heeft kunnen ontvluchten, dat hij toch niet zo vastzat in die negatieve spiraal als wat leek. Beide opties zijn mogelijk en niets is zeker. Denk er aan, Niko heeft een LifeInvader-pagina, dus dat wilt zeggen dat hij het minstens nog 2-3 jaar heeft uitgehouden en misschien toch gewoon een ander leven heeft kunnen starten. Wie weet?

als we uitgaan van de money keuze (geloof ik), dus dat roman doodgaat, zou je hier aan vast kunnen knopen dat de reden dat hij uit de scene is gestapt, is dat hij als een vader wil zijn voor romans zoon.

Bewerkt: door Sir_Ballas
Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me eerder dat hij na de verhaallijn uit IV genoeg had van al die wraakgevoelens en uit het zwaar-criminele circuit is gestapt, al klinkt dat eigenlijk redelijk ongeloofwaardig.

Nou, Niko geeft meerdere keren in de verhaallijn aan dat hij het allemaal zinloos vindt. Hij wilt dat circuit daadwerkelijk ontvluchten eens zijn wens is volbracht, wat hij op eerste zich ook doet, maar er daarna weer wordt ingedwongen. Alleen heeft hij in de loop van die jaren zovele vijanden gemaakt dat dit me lastig lijkt voor hem om doen.

@Ballas: Maar Revenge is de canon-keuze, dus hoewel dat idee best geloofwaardig klinkt, is het eerder een alternatieve mogelijkheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is dit trouwens voor pruttitel :7, hij bevat een spoilerwaarschuwing met de vermeende spoiler er direct achter.. :puh::??

Nee hoor, de titel bevat een vraag. De eigenlijke spoilers zitten in de posts die grote delen van de verhaallijn vrijgeven.

En Niko in een getuigenbeschermingsprogramma? Misschien onder United Liberty Paper bij de IAA, wie weet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...