Jump to content

Leo Messi


TekaLoca

Recommended Posts

Goedenavond artiesten,

ik heb (voor een groot deel) d.m.v. deze tutorial van -Matthijs-, onderstaande signature(/plaatje) gemaakt. Dit is voor mij echt een hele vooruitgang in vergelijking met mijn signatures van vroeger. Van deze tut heb ik nou echt heel veel geleerd in één klap. :klap:

Werkje:

leomessiteka.png

Le .psd: Downloadlink. Zo kunnen de pro's (en eventueel minder goeie fotosoepers) zien hoe ik hem gemaakt heb.

Heb je kritiek, lof of tóch kritiek? Ik hoor het graag :)

Link to comment
Delen op andere websites

Z'n naam is toch Lionel? : p

>>> Door Silverbyte: Zijn volledige naam is Lionel, Leo is een gangbare bijnaam. Hoe het ook zij, dit topic is niet bedoeld om Messi te bespreken, maar de signature van TekaLoca te raten.<<<

Ik wou alleen maar weten waarom hij hem dan Leo noemde. :ch: Maar nu weet ik genoeg.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er al heel aardig uit! Het kleurgebruik is lekker en sluit goed aan bij het tenue van Messi, daar heb je prima rekening mee gehouden. De effecten zijn ook mooi om te zien en over het algemeen niet slecht gekozen, hoewel sommige imo wat minder random geplaatst hadden kunnen worden. Zo sluiten de effecten bij de schouders mooi aan op de rest, terwijl die bij de onderarmen er haaks op staan. Verder zou je als volgende stap eens kunnen experimenteren met diepte (sharpen, blur, high pass, etc.) en een lightsource.

Je bent in ieder geval lekker op weg!

Link to comment
Delen op andere websites

Uitstekende signature, alleen heb ik een aantal puntjes waar ik aan dacht toen ik de signature zag.

  • Misschien kan je proberen om de tekst rechtonderin te zetten. Of wellicht een klein beetje groter.
  • De render (Leo Messi) is ook niet verkeerd. Alleen krijg ik wat het gevoel dat hij een beetje te klein is.

Voor de rest vind ik het gewoon weer hartstikke top en is dit inderdaad een zeer grote vooruitgang van waar je eerst was. Bravo! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi, alleen die rechter hand vind ik wat te licht tegen over de rest. Maar wie ben ik :puh:

Offtopic:

De render (Leo Messi) is ook niet verkeerd. Alleen krijg ik wat het gevoel dat hij een beetje te klein is.
Dat is hij ook best wel.

Hoe heet het gebruikte lettertype?

Link to comment
Delen op andere websites

Op eerste oog een hele mooie signature. Hoewel het eerste dat me opvalt is dat de render (messi z'n gezicht) lijkt een beetje platgeslagen, alsof er iets fout is gegaan met resizen. De achtergrond is rijkelijk gevuld met C4D renders en is ook mooi, maar een beetje te veel van het goede. Sommige C4D's hadden misschien beter uitgezien op een andere blending mode. Maar overall vind ik het een geslaagde signature, en ik ga je psd zeker nog eens bekijken!

Je tekst is trouwens perfect geplaatst, en het font is goed gekozen! Evenals de kleur van de tekst.

Ondanks ik (helemaal) niet van voetbal hou vind ik het toch een geslaagde signature!

Keep up the good work!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedank iedereen voor de vriendelijke reacties. Wil wel extra ingaan op volgende posts :puh: :

Ziet er al heel aardig uit! Het kleurgebruik is lekker en sluit goed aan bij het tenue van Messi, daar heb je prima rekening mee gehouden. De effecten zijn ook mooi om te zien en over het algemeen niet slecht gekozen, hoewel sommige imo wat minder random geplaatst hadden kunnen worden. Zo sluiten de effecten bij de schouders mooi aan op de rest, terwijl die bij de onderarmen er haaks op staan. Verder zou je als volgende stap eens kunnen experimenteren met diepte (sharpen, blur, high pass, etc.) en een lightsource.

Je bent in ieder geval lekker op weg!

Het is waar dat ik de gehele tutorial niet heb gevolgd, en dat zou ik eventueel bij een volgende sig wél kunnen doen. Als ik de outcome zie van Matthijs in die tutorial, en dan naar die van mij, vind ik die van Matthijs toch echt vet. Ik vond het er gewoon niet bij passen, op het eerste zicht.. Vandaar dat ik gestopt ben. :puh:

Bedankt voor de tips, SB :tu:

Uitstekende signature, alleen heb ik een aantal puntjes waar ik aan dacht toen ik de signature zag.

  • Misschien kan je proberen om de tekst rechtonderin te zetten. Of wellicht een klein beetje groter.
  • De render (Leo Messi) is ook niet verkeerd. Alleen krijg ik wat het gevoel dat hij een beetje te klein is.

Voor de rest vind ik het gewoon weer hartstikke top en is dit inderdaad een zeer grote vooruitgang van waar je eerst was. Bravo! :tu:

Bedankt voor je post. Ik ben niet zo akkoord met wat je zegt over de tekst. Deze grootte vind ik zelfs nog iets té. Tekst is in dit soort signature niet echt een must vind ik, vandaar dat het niet echt mag opvallen. Wat je zegt over de render weet ik eigenlijk zelf niet zo goed. Voor mij was die nét goed geplaatst..

Bedankt voor je post ;)

Mooi, alleen die rechter hand vind ik wat te licht tegen over de rest. Maar wie ben ik :puh:

Offtopic:

De render (Leo Messi) is ook niet verkeerd. Alleen krijg ik wat het gevoel dat hij een beetje te klein is.

Dat is hij ook best wel. Hoe heet het gebruikte lettertype?

Ja het linkerhand (voor ons het rechterhand) van Messi voelt ook echt leeg aan, dat zag ik gisteren ook nog. Volgende keer beter op letten zeker, haha.

Het gebruikte lettertype is Dolce Vita Light.

Op eerste oog een hele mooie signature. Hoewel het eerste dat me opvalt is dat de render (messi z'n gezicht) lijkt een beetje platgeslagen, alsof er iets fout is gegaan met resizen. De achtergrond is rijkelijk gevuld met C4D renders en is ook mooi, maar een beetje te veel van het goede. Sommige C4D's hadden misschien beter uitgezien op een andere blending mode. Maar overall vind ik het een geslaagde signature, en ik ga je psd zeker nog eens bekijken!

Je tekst is trouwens perfect geplaatst, en het font is goed gekozen! Evenals de kleur van de tekst.

Ondanks ik (helemaal) niet van voetbal hou vind ik het toch een geslaagde signature!

Keep up the good work!

Ook jou bedank ik voor je tips. Ik zal er bij een volgende signature wat meer op letten aangezien ik er toch mee akkoord ben :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou kunnen opnoemen wat er goed aan is, maar dan zou dit een beetje een korte post worden en daar heb je ook niet zo veel aan. Zoals eerder al benoemd zijn je effecten te willekeurig en leiden ze af. De naam Leo klinkt inderdaad een beetje raar, maar ik ben geen voetbalexpert. Je had dat mannetje daaro wat meer met de sig en kunnen laten worden, hoe weet ik niet want ik ben geen photoshopexpert maar als ik naar anderen hun sig kijk zie ik dat het hen wel gelukt is, dus je kunt het vast wel. Ook zou ik dat ene effecte over zijn arm achter hem plaatsen, dat zou het al beter uit laten zien. 3/10

Link to comment
Delen op andere websites

Tof om te zien dat iemand vooruitgang boekt, zo is iedereen begonnen.

leuk om te zien dat er zoveel reacties hierop geplaatst worden, alhoewel ik het niet met de reacties eens ben (sorry daarvoor).

ook ben ik niet goed in reacties en opbouwende kritiek te geven, maar probeer het toch.

ten eerste je render:

ik zie een aantal witte randen waardoor je ziet dat je een beetje laks hebt geknipt(dit komt vooral uit door je donkere achtergrond dat is jammer.

daarnaast is zoals gezegd de render verkeerd geresized (gebruikt CTRL+T zodat hij altijd dezelfde vorm behoudt).

daarnaast mis ik je diepte.. probeer met je blur en sharpen tool een diepte te creeren zodat je render goed in je sig komt te liggen..

het geheel is wat donker waardoor je niet echt een goede diepte kunt creeren (welicht met wat light dots).

de flow, deze is ook niet aanwezig.. jammer want met deze render is dit gemakkelijk te creeren.

je effecten werken hier ook niet echt in mee.. deze staat in een wirwar (voor) je render (waardoor er tevens niks meer aan je diepte te doen is).

ook met je lightning had je veel meer kunnen doen wat de flow en diepte kan bevorderen.

je tekst had ik zoals je zelf zegt ook heel wat kleiner gedaan(misschien zelfs weggewerkt in je BG). je tekst is (vind ik persoonlijk) een van de belangrijkste dingen in een signature.. het maakt je sig of het maakt hem juist ineens wat te simpel.

bij deze sig lijkt het door de plaatsing en het lettertype alsof je op het laatst er geen zin meer in had en er maar wat neer hebt gezet.

Ik zou hem half op de render plaatsen en een beetje weg proberen te werken tussen je flow en lightning.. hierdoor valt hij IN je signature en lijkt het niet alsof hij EROP staat.

zoals ik al zei, ben niet goed in comments.. klinkt misschien hard maar het is goed en opbouwend bedoeld:D.

Link to comment
Delen op andere websites

Maak je geen zorgen, hoor, ik ben blij met je reactie. Als er wat scheelt met de signature heb ik liever dat iedereen eerlijk is en dat is bij jou duidelijk te zien.

Zoals ik al zei heb ik net pas een sprong gemaakt als het gaat om de kwaliteit van mijn werkjes. Als ik mijn eigen signature nu bekijk denk ik helemaal van "wow", terwijl er nog heel wat minpunten aan zijn.

Ik zal volgende keer beter proberen, uiteraard mét alle tips die ik hier heb kunnen oprapen :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Maak je geen zorgen, hoor, ik ben blij met je reactie. Als er wat scheelt met de signature heb ik liever dat iedereen eerlijk is en dat is bij jou duidelijk te zien.

Zoals ik al zei heb ik net pas een sprong gemaakt als het gaat om de kwaliteit van mijn werkjes. Als ik mijn eigen signature nu bekijk denk ik helemaal van "wow", terwijl er nog heel wat minpunten aan zijn.

Ik zal volgende keer beter proberen, uiteraard mét alle tips die ik hier heb kunnen oprapen :tu:

Puntjes voor de volgende! hoop je voortgang binnenkort weer te zien! Succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...