- Reacties 42
- Bezichtigingen 4.6k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Dexist 14 posts
-
Bierbuikje 6 posts
-
FireFighter 4 posts
-
KoningJesper 3 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Ontwikkelaar: ShiningRockSoftware
Uitgever: ShiningRockSoftware
Genre: Simulator/city-building game
Platforms: PC (o.a. Steam)
Aantal spelers: 1
Release: februari 2014
Banished
Shining Rock Software.
Wat is Banished?
Banished is een nieuw spel ontwikkelt door Shining Rock Software.
In Banished overzien spelers een groep verbannen reizigers, die in de wildernis een nieuw bestaan voor zichzelf opbouwt. Volgens Hodorowicz, de maker van het spel, zijn mensen in Banished de belangrijkste grondstof: "De mensen gezond, gelukkig en gevoed houden is essentieel om je dorp te laten groeien". De nieuwe samenleving kan zich onderhouden door bijvoorbeeld te jagen en te vissen, maar om de winters te overleven zullen spelers op zoek moeten gaan naar vernieuwbare voedselbronnen.
Gameplay
In het begin van het spel start je met een klein groepje mensen, je hebt hierin drie verschillend moeilijkheidsgraden: easy, medium en hard. Het verschil hier in zit hem in de start condities. Bij easy heb je al een klein dorpje om mee te beginnen en een aardige voorraad aan materialen en voedsel. Bij Medium start je zonder huizen en met minder mensen en voorraden, bij hard heb je nog minder van dit
Het is dus de bedoeling om te overleven. Je krijg van alles voor de kiezen, van strenge winters tot mislukte oogsten. Van ziektes tot tornado's.
In het spel heb je een aantal beroepen zoals bijvoorbeeld: Boeren, Houthakkers, Verzamelaars, Verkopers, Blacksmiths, Mijnwerkers en nog veel meer.
In het spel moet je een goede balans vinden tussen alle beroepen om een succes te worden.
Ervaringen
Ik heb het spel zelf sinds een aantal dagen en ik vind het een geweldig spel. Het spel is makkelijk te leren en vind ik zeer verslavend.
Je kunt het spel zien als een combinatie tussen Simcity en Age of empires(maar dan zonder de oorlogen).
Ik heb nu een klein dorpje weten te maken met 200 mensen die er in wonen.
Mijn grootste probleem is brandhout, mijn mensen hebben het soms te koud in de winters en vriezen dood!
Bronnen:
nog een paar filmpjes:
De game is beschikbaar als digitale download op Steam en GOG.com, voor respectievelijk 18,99 euro of 19,99 dollar. De game is ook verkrijgbaar in de Humble Store, voor 14,99 euro.
Een aantal screenshots van het spel van mij:
Bewerkt: door Visser23