IMG Archive Editor wordt een multiplatform tool waarmee IMG archieven (*.img) te bewerken zijn.
Waarom?
Je zult je misschien wel afvragen, waarom? Zeker omdat er al verschijnende (goede) IMG archief editors zijn.
De voornaamste reden waarom ik deze maak, is omdat elke IMG tool (die ik heb kunnen vinden) enkel en alleen op Windows werkt.
Omdat je ook op OS X de GTA reeks heb (ten tijden van schrijven: 3 / VC / SA) die je kan modden, dan zou het toch mooi zijn dat daar een native tool voor is.
Daarnaast mis ik enkele features in de meeste editors.
Features:
Naast wat elke andere IMG tool doet, zijn er enkel dingen die ik heb geïmplementeerd / ga implementeren:
Ondersteuning voor alle GTA archief types (Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto Vice City, Grand Theft Auto San Andreas, Grand Theft Auto IV)
Tabbladen: Je kan meerdere archieven tegelijkertijd laden in het programma en bestanden overzetten van de een naar het andere archief
Maken van nieuwe (lege) archieven
Houdt precies bij of je het archief moet 'rebuilden' of niet
Automatische "back-up" mogelijkheid
Versie zonder GUI, te gebruiken voor installers
Multiplatform
... 't Is laat, ik zal wel weer dingen vergeten zijn, dus wordt later aangevuld
Welke platformen zullen ondersteund worden?
Windows (Vista en hoger)
OS X (10.6 en hoger, kan mogelijk veranderen naar 10.7)
Progress?
Het programma is in de 'alpha' fase, ben er zelf pas aan begonnen.
Progress zal ik hier in dit topic dumpen.
Screens
Heb je al "wat" om te laten zien?
Natuurlijk
[table=header]Windows | OS X
Een vroege versie voor Windows (onderstaand is gemaakt in Windows 8.1):|Een vroege versie voor OS X (onderstaand is gemaakt in OS X 10.9 Mavericks):
|[/table]
Open source
Vanaf de eerste publiekelijke versie (wanneer de code netjes en opgeruimd is ) zal de source-code beschikbaar zijn voor iedereen.
Feedback
Graag hoor ik ook van ieder persoon die op-of-aanmerkingen heeft, zijn/haar feedback.
IMG Archive Editor
Wat is het?
IMG Archive Editor wordt een multiplatform tool waarmee IMG archieven (*.img) te bewerken zijn.
Waarom?
Je zult je misschien wel afvragen, waarom? Zeker omdat er al verschijnende (goede) IMG archief editors zijn.
De voornaamste reden waarom ik deze maak, is omdat elke IMG tool (die ik heb kunnen vinden) enkel en alleen op Windows werkt.
Omdat je ook op OS X de GTA reeks heb (ten tijden van schrijven: 3 / VC / SA) die je kan modden, dan zou het toch mooi zijn dat daar een native tool voor is.
Daarnaast mis ik enkele features in de meeste editors.
Features:
Naast wat elke andere IMG tool doet, zijn er enkel dingen die ik heb geïmplementeerd / ga implementeren:
Welke platformen zullen ondersteund worden?
Progress?
Het programma is in de 'alpha' fase, ben er zelf pas aan begonnen.
Progress zal ik hier in dit topic dumpen.
Screens
Heb je al "wat" om te laten zien?
Natuurlijk
[table=header]Windows | OS X
Een vroege versie voor Windows (onderstaand is gemaakt in Windows 8.1):|Een vroege versie voor OS X (onderstaand is gemaakt in OS X 10.9 Mavericks):
Open source
Vanaf de eerste publiekelijke versie (wanneer de code netjes en opgeruimd is
) zal de source-code beschikbaar zijn voor iedereen.
Feedback
Graag hoor ik ook van ieder persoon die op-of-aanmerkingen heeft, zijn/haar feedback.
Dat was mijn inbreng voor vannacht.