Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_2163167

Vliegtuigmaatschappij Malaysia Airlines is vrijdagnacht het contact kwijt geraakt met een Boeing 777. De Vietnamese staatsmedia hebben zaterdagochtend gemeld dat het vliegtuig in de zee is gestort, maar de Maleisische minister van vervoer ontkent dit.

Het vliegtuig vloog van Kuala Lumpur naar Beijing en de vlucht met nummer MH370 had rond middernacht (Nederlandse tijd) moeten landen. Twee uur naar het opstijgen werd het contact, in het Vietnamese luchtruim, verbroken.

Er werden een paar minuten voor de crash, geen noodsignaal meer afgegeven door de piloten. Malaysia Airlines vermoed, dat de piloten geen tijd meer hadden om het te melden.

De Boeing had 239 mensen aan boord, onder wie twaalf personeelsleden en 2 kinderen. Onder de passagiers is er ook een Nederlander.

Maar wat denk jij dat er gebeurd is? Is het echt neergestort, of is het iets anders?

Bron: 1 en 2

  • Reacties 49
  • Bezichtigingen 6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2166100

Houden jullie er rekening mee dat een GPS transponder van een vliegtuig gewoon uitgeschakeld kan worden?

Het lijkt erop dat je gelijk hebt.

Ik kijk vaak Mayday(Air Crash Investigation), daarin wordt vermeld wat er veranderd wordt na crash X voor de gehele luchtvaart. Het zou me niet verwonderen moest men die switch eruit slopen, het slaat echt nergens op dat de piloot in staat is dat uit te zetten. :7

Het is toch ongehoord dat een piloot er kan voor zorgen dat z'n vliegtuig niet te traceren is via GPS? :schater:

Geplaatst:
comment_2166104

Ik kijk vaak Mayday(Air Crash Investigation), daarin wordt vermeld wat er veranderd wordt na crash X voor de gehele luchtvaart.

Klopt, altijd wel interessant om te zien hoe de luchtvaart beetje bij beetje (nog) veiliger wordt.

Het zou me niet verwonderen moest men die switch eruit slopen, het slaat echt nergens op dat de piloot in staat is dat uit te zetten. :7

Het is toch ongehoord dat een piloot er kan voor zorgen dat z'n vliegtuig niet te traceren is via GPS? :schater:

Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat een GPS transponder stuk kan zijn, waardoor de piloot en de boordcomputer foutieve informatie krijgen. Geen idee of er meerdere GPS transponders op een commercieel vliegtuig zitten, maar het is niet zo gek dat ze dan een 'faulty' transponder kunnen uitzetten waardoor de autopiloot nog wel naar waypoints kan blijven vliegen.

Geplaatst:
comment_2166130

Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat een GPS transponder stuk kan zijn, waardoor de piloot en de boordcomputer foutieve informatie krijgen. Geen idee of er meerdere GPS transponders op een commercieel vliegtuig zitten, maar het is niet zo gek dat ze dan een 'faulty' transponder kunnen uitzetten waardoor de autopiloot nog wel naar waypoints kan blijven vliegen.

Daar zit wat in. Een tweede transponder waarvan geen apparatuur afhankelijk is(eentje die enkel dient als noodoplossing, zie het als een reserveparachute) zou soelaas moeten brengen denk ik. Geen overbodige luxe op een voertuig dat miljoenen kost, lijkt me.

Ik geloof overigens niet dat dit hier al gepost is geweest:

http://www.hln.be/hln/nl/30080/Spookvliegtuig-Malaysia-Airlines/article/detail/1810049/2014/03/12/Waren-piloten-en-passagiers-bewusteloos-door-defect.dhtml

Het is één van de weinige theorieën die het uitvallen van alle communicatie verklaart.

Geplaatst:
comment_2166248

Ik denk dat de achterliggende gedachte is dat een GPS transponder stuk kan zijn, waardoor de piloot en de boordcomputer foutieve informatie krijgen. Geen idee of er meerdere GPS transponders op een commercieel vliegtuig zitten, maar het is niet zo gek dat ze dan een 'faulty' transponder kunnen uitzetten waardoor de autopiloot nog wel naar waypoints kan blijven vliegen.

Ik geloof overigens niet dat dit hier al gepost is geweest:

http://www.hln.be/hl...or-defect.dhtml

Het is één van de weinige theorieën die het uitvallen van alle communicatie verklaart.

Verdomd. Die had ik nog niet eerder gezien! Deed me inderdaad meteen (net zoals in het filmpje vermeld werd) denken aan Helios Flight 522 waar de oorzaak trouwens lag bij het pressurisation systeem dat nog op manueel stond.

Ik zie trouwens niet helemaal hoe de aantasting van de romp van het toestel kan leiden tot het compleet wegvallen van alle communicatie. Verder wel een interessante ontwikkeling, dit zal trouwens betekenen dat de passagiers geen pijn hebben geleden (tegen de tijd dat de brandstof op is zijn ze allemaal al lang hersendood) maar wellicht wel bang zijn geweest toen de zuurstofmaskers uit het plafond vielen. :(

Toevoeging: Het is bevestigd door autoriteiten dat MH370 niet deze transponder aan boord had.

Bewerkt: door Rutger.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.