Jump to content
Geplaatst:
comment_2169797

Disclaimer: Dit is geen "serieus" topic. Hier worden ervaringen etc gedeeld en is er ruimte voor discussie en bashing van de Pokémon games. Speel je dit niet en vind je er niks aan, reageer dan ook niet en ga gewoon weg.

Na aanleiding van mijn statusupdate en de reacties die ik kreeg, viel het me op dat ondanks de leeftijd, nog een aanzienlijk marge van de leden Pokémon speelt, heeft gespeeld of heeft zin om het terug op te pakken. Vandaar dit topic!

Ikzelf speel op het moment Pokémon X, ik probeer alle Mega Evolution stones bij elkaar te krijgen en uit te vogelen hoe Pokébank werkt zodat ik alles kan overzetten :7 Ook heb ik een Nuzlocke challenge op mijn Pokémon Silver. Nuzlocke betekend dat je als je een nieuw gebied betreed je de eerste Pokémon mag vangen die je tegenkomt, de rest MOET je killen. Als Pokémon fainten zijn ze "dood", en moet je ze releasen. Hier zit ontzettend veel tijd in vanwege het vele grinden dat je moet doen, en het gebeurd ongetwijfeld dat er eens wat sterft :7

• Reacties 32
  • Bezichtigingen 6.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2170682

Ik ken eigenlijk alleen de eerste 151 pokemon en voor de rest een paar andere pokemon, omdat ik daar pokemonkaarten van heb :D

Als ik er dan ook 6 mag opnoemen, dan worden het:

1. Ditto - Zeg nou zelf, wat is er nou cuter dan een Ditto?

Spr_1b_132.png

200px-Duplica_Ditto_Pikachu.png

Ditto-pikachu!

2.Unown - Geen idee waarom ik hem in mijn team heb op 2

Spr_2c_201_s.gif

3. Snorlax - Warm bed om op te slapen, wel erg lage fuel-efficiency.

Pin143.gif

4. Mr Mime - Mimeartiest voor de visuele entertainment in het team.

Trozeiani122.gif

5. Jigglypuff - voor de audio-entertainment

Spr_2c_039_s.gif

6. Jinx - Er gaat niets boven een dikke pakkert van Jinx!

Spr_3e_124_s.gif

Geplaatst:
comment_2170684

Speelt/speelde iemand trouwens wel eens de Pokémon Trading Card Game? Ik heb het Gameboy-spel daarvan helemaal kapot gespeeld. De laatste jaren vooral. :$

Geplaatst:
comment_2170687

@ NicolaB: Erg toepasselijk dat je niet weet waarom je Unown hebt. :puh:

Speelt/speelde iemand trouwens wel eens de Pokémon Trading Card Game? Ik heb het Gameboy-spel daarvan helemaal kapot gespeeld. De laatste jaren vooral. :$

Van de zomer heb ik eens bekeken hoe je met Pokémonkaarten hoort te spelen via Trading Card Game Online. Redelijk snel mee gestopt doordat er weinig Pokémon uit de eerste generatie in zitten. Wel een Lugia weten te scoren in één van de packs. :D

Geplaatst:
comment_2170692

Spacy: En waarom zou team Rocket verslagen zijn als je hun pokemons vermoormd. Al die volwassen mannen kunnen toch wel een klein kind in elkaar slaan. :puh:

Bewerkt: door Crazy-Ghost

Geplaatst:
comment_2170693

Ik had vroeger altijd zo'n CD-rom, waar dat spel op stond. Regelmatig gespeeld vroeger, maar ik kan me er niet meer zoveel van herinneren. Met de 'echte' kaarten speelde ik dat spel overigens niet, daar beperkte ik het tot ruilen en verzamelen. Als het goed is heb ik nog ergens een map vol Pokémon-kaarten liggen. puh2.gif

Geplaatst:
comment_2170699

Kaarten heb ik ook nog in overvloed. Ook een aantal zeldzamere exemplaren uit de eerste series, zoals Shining Charizard. De TCG heb ik nooit gespeeld - hier in de buurt speelden we andere spelletjes met de kaarten, zoals 'handje klap' en 'ver gooien'. De winnaar van een ronde mocht de ingezette kaart van de tegenstander hebben. Heel wat sterke kaartjes bemachtigd op die manier. :puh:

Geplaatst:
comment_2170709

Spacy: En waarom zou team Rocket verslagen zijn als je hun pokemons vermoormd. Al die volwassen mannen kunnen toch wel een klein kind in elkaar slaan. :puh:

Ik denk niet dat mensen op kunnen tegen Pokémon... Als ze een beetje leuke aanvallen hebben uiteraard. Als je een Pokémon vangt met alleen maar "harden" als aanval...jeugdfrustraties. Dan liever een Caterpie of Weedle van een lager level vangen en die iets langer trainen, dan heb je in ieder geval nog "tackle".

Geplaatst:
comment_2170722

Ik denk niet dat mensen op kunnen tegen Pokémon... Als ze een beetje leuke aanvallen hebben uiteraard. Als je een Pokémon vangt met alleen maar "harden" als aanval...jeugdfrustraties. Dan liever een Caterpie of Weedle van een lager level vangen en die iets langer trainen, dan heb je in ieder geval nog "tackle".

Maar team Rocket is met supee veel mensen, waarom zouden ze allemaal achter elkaar hun pokemon inzetten en niet gewoon allemaal tegelijk zodat ze ver in de meerderheid zijn.

Geplaatst:
comment_2170780

Als je een Pokémon vangt met alleen maar "harden" als aanval...jeugdfrustraties.

Beter een Pokémon met Harden, dan een jongen in bed zonder. ^^

Oh ja trouwens, voor iedereen die het nog niet kende, hier vind je een awesome Pokémon orkest van awesomeness. Ik zit er zelf aan te denken zo'n album te bestellen. En me voor te stellen dat er een Pokémon film gemaakt wordt op deze muziek. En dan qua setting een beetje Jurassic Park-achtig, ver van de herhalende anime-films die nu steeds worden uitgepoept. Met een beetje een horror-backstory met een Hypno die Ecruteak City onveilig maakt. Dat is pas iets voor een Kickstarter-actie.

http://www.youtube.com/watch?v=5LDNEbaYcfY

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2170878

Speelt/speelde iemand trouwens wel eens de Pokémon Trading Card Game? Ik heb het Gameboy-spel daarvan helemaal kapot gespeeld. De laatste jaren vooral. bloos.gif

Ik had het voor de PC, voor 5 euro bij de boekhandel gekocht destijds. Met de eerste like 200 kaarten kon je toen spelen, tegen een meisje met d'r haren in kaarsvet gedoopt denk ik. Leuk spel, heb me er heel erg mee vermaakt, maar de AI was zo retarded op z'n tijd :7

Geplaatst:
comment_2170888

Ja, je had inderdaad zo'n computerspel, die speelde ik wel eens op de naschoolse opvang. Het eerste gevecht was altijd Machop tegen Staryu, en ik probeerde altijd alles wat ik kon om die te verliezen, maar dat was onmogelijk.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2171001

De moeilijkste was dan wel met bugs tegen Fire types, (challenge nummer 16 ofzo), daar zat slechts één algoritme in waarmee je die kon beaten, door iets anders te doen verloor je altijd. Ik moet die CD eens terug zoeken, ik wil dat zowaar weer gaan spelen door dat gebabbel van jou :7 .

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2171103

Je had een groene, oranje en rode knop die aangaf hoe vaak ze iets zei. Ik zette hem altijd op rood, dan hield ze altijd haar mond, en ging ze terug naar de keuken.

• 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.