- Reacties 62
- Bezichtigingen 6.2k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Michael 11 posts
-
Dutchy3010 6 posts
-
Nissan 5 posts
-
ThunderDuck 4 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Vanavond komt voor het eerst Project P: Stop Het Pesten op tv (RTL 5). Dit topic is niet zozeer een topic over dat programma zelf (daarvoor mag je een topic aanmaken in het Beeld & Geluid subforum!), maar meer over de commotie die rondom dit programma is ontstaan.
In dit programma krijgen leerlingen die gepest worden een verborgen camera mee naar school, waardoor de pesterijen wordt vastgelegd.
Nu is er veel gezeik van boze ouders en boze leerlingen, omdat ze -al dan niet herkenbaar- in beeld komen.
Ik heb de discussies een beetje gevolgd via Nu.nl (of beter Nujij.nl), en daar waren de meesten het wel eens: het is hun verdiende loon. RTL heeft ze onherkenbaar gemaakt, maar ze moesten zelfs herkenbaar in beeld!!
Ik vind zelf: ja, pesten moet worden aangepakt. Natuurlijk. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent. Maar laten we eerlijk zijn: de pesters weten 9 van de 10 keer niet wat ze aanrichten. Of ze weten het wel en hebben zelf in dat schuitje gezeten en doen het uit angst voor herhaling daarvan. Ik keur het pesten absoluut niet goed, maar hoe hard wil je pesters daarvoor straffen? Ik vind zeker dat scholen het aan moeten pakken en dat ouders ook aangepakt moeten worden (die het vervolgens op hun kinderen moeten "verhalen"), maar om ze nu op nationale tv te laten komen? Die beelden worden opgeslagen, gaan heel Nederland door, en blijven hen achtervolgen de rest van hun leven. Is dat werkelijk de straf die je pesters wilt geven? Imo verlagen de gepeste kinderen zich dan tot het niveau van de pesters...
Wat vinden jullie hiervan?