Jump to content
Geplaatst:
comment_2186559

Assassin's Creed Unity

Ontwikkelaar: Ubisoft

Uitgever: Ubisoft

Genre: Actie/Avontuur

Platforms: Xbox ONE en PlayStation 4 (naar alle schijn)

Aantal spelers: Onbekend

Release: Q4 2014. Exacte datum moet nog aangekondigd worden.

Demo: Onbekend

Een vallende guillotine, de gangen van het paleis van Versailles, de Notre Dame, de bekende mysterieuze figuur met de kap die over het straatrumoer uitkijkt: 'Assassin's Creed: Unity', een nieuwe aflevering uit de 'Assassin's Creed'-reeks die dit najaar op de markt komt, heeft de Franse Revolutie als decor. Uitgever Ubisoft kon niet anders dan 'Unity' vervroegd aan te kondigen: eerder deze week waren er beelden uit een heel vroege versie van de game uitgelekt op het internet.

Het Franse gamehuis Ubisoft was nog helemaal niet klaar om de nieuwe 'Assassin's Creed'-game aan te kondigen. Maar nadat een aantal screenshots van de nog in ontwikkeling zijnde game werden gelekt aan de Amerikaanse website Kotakukon het bedrijf niet anders. Vandaag verscheen er een 'teasertrailer' op YouTube, waarin Ubisoft bevestigt wat iedereen ondertussen al wist: de zevende episode uit de gamesaga heet 'Assassin's Creed: Unity', en speelt zich af tijdens de Franse Revolutie.

In zekere zin is het een vreemde démarche van Ubisoft, omdat het tijdperk in kwestie al achter de rug leek. De producers van de 'Assassin's Creed'-serie verklaarden enkele jaren geleden al dat iedere genummerde aflevering (wat 'Unity' niet is) zich afspeelt in een nieuw tijdperk, en met een nieuwe protagonist wordt gespeeld. Op die manier spitste de eerste game zich toe op de Kruistochten, pakte de tweede de Renaissance aan, terwijl de derde genummerde game twee jaar geleden - met de Amerikaanse revolutie - het tijdperk van de Verlichting inluidde. Vorig jaar werd er ineens een stap terug in de tijd gezet met 'Assassin's Creed IV: Black Flag', dat zich afspeelde tijdens het hoogtepunt van de grote handels- en scheepsimperia in de vijftiende eeuw. Waar hoort 'Assassin's Creed: Unity' dan thuis? In de Verlichting dus, wat het een aanverwante titel zou maken van 'Assassin's Creed III'.

Mogelijk wordt die game nu uitgebreid tot een cyclus, net zoals 'Assassin's Creed II' later werd versterkt met 'Assassin's Creed: Brotherhood' en 'Assassin's Creed: Revelations'. Is de figuur die over de menigte uitkijkt in deze teasertrailer dan Connor Kenway, het hoofdpersonage uit 'Assassin's Creed III'? Als Ubisoft zijn eigen regels volgt, zou dat tenminste zo moeten. Op zich is het ook mogelijk, want de Franse Revolutie brak, in 1789, enkele jaren na het einde van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog (1775-1783) uit - genoeg tijd dus voor een scheepsreis van Noord-Amerika naar Europa.

Het is nu afwachten of gamingsite Kotaku ook gelijk had over dat andere gelekte feit waarover ze berichtte: dat er dit jaar twee nieuwe 'Assassin's Creed'-afleveringen op de markt komen - de ene op de nieuwste generatie consoles (PlayStation 4 en Xbox One), de andere op de oude generatie (PlayStation 3 en Xbox 360). Over die tweede titel repte Ubisoft met geen woord, maar de trailer geeft duidelijk aan dat 'Unity' op de nieuwe ('next-gen'-) gametoestellen zal verschijnen.

http://www.hln.be/hl...Revolutie.dhtml

Overige filmpjes zullen in onderstaande spoiler komen te staan:

Screens:

Uitgelekte in-game screenshots:

xcruoevhlkasv5krr0sz.png

tiqke0prxcukw3r7v3if.png

ejqhpkhsm7oa7dy5e2fq.png

w85dltilitcpzetoeqvh.png

*Informatie zal bijgewerkt worden wanneer er meer bekend is*

• Reacties 125
  • Bezichtigingen 14k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2258018

Alhoewel ik altijd een Assassins Creed fan ben geweest, vind ik dit toch echt een matige game. Goed, grafisch mooi als het allemaal mooi loopt, maar dat doet het niet echt. Het is een erg onstabiel spel. Alsof men het uit de BETA heeft gerukt en heeft gezegd "jonges, we willen geld zien!". Beetje de matige versie van Mafia 2.

Daarbij komen vele features die je in de vorige Assasins Creeds kreeg niet terug in deze Assasins Creed. Wat dacht je bijvoorbeeld van op dieren rijden en schepen besturen midden in Parijs. Het zijn allemaal van die vrijheden die ik mis in deze Assassins Creed game.

Voor mij is Assassins Creed dan ook waarschijnlijk een game die ik laat liggen en later in een box-editie koop.

Geplaatst:
comment_2258024

Daar heb je wel een punt, zeker gezien de stad erg groot is. Toch vind ik dit eigenlijk de beste die ik tot nu toe heb gespeeld, hier komt de geschiedenis het meeste naar voren. Sowieso de identieke gebouwen vind ik erg mooi gemaakt, bijvoorbeeld de Bastille of Paleis de Versailles. Ook zie je gedeeltelijk de vier perioden van de Revolutie terugkomen en natuurlijk het volk dat steeds meer in opstand komt.

Geplaatst:
comment_2258030

Ik ben een groot fan van de Assassin's Creed games en heb ze daarom ook allemaal in bezit.

Moet alleen wel zeggen dat Unity ondanks het zich afspeelt in Frankrijk tijdens de Franse Revolutie (duh...) niet mijn favoriete deel is, want die eer is namelijk voor ACreed III

Daarnaast moet ik binnenkort weer eens gaan spelen, want ben gestopt in sequence 06.

Bewerkt: door Noretz

Geplaatst:
comment_2258133

Alhoewel ik altijd een Assassins Creed fan ben geweest, vind ik dit toch echt een matige game. Goed, grafisch mooi als het allemaal mooi loopt, maar dat doet het niet echt. Het is een erg onstabiel spel. Alsof men het uit de BETA heeft gerukt en heeft gezegd "jonges, we willen geld zien!". Beetje de matige versie van Mafia 2.

Daarbij komen vele features die je in de vorige Assasins Creeds kreeg niet terug in deze Assasins Creed. Wat dacht je bijvoorbeeld van op dieren rijden en schepen besturen midden in Parijs. Het zijn allemaal van die vrijheden die ik mis in deze Assassins Creed game.

Voor mij is Assassins Creed dan ook waarschijnlijk een game die ik laat liggen en later in een box-editie koop.

Dit is dan ook terug naar de roots van de serie en het echte AC-gevoel ipv dat hele bootje varen gedoe.

Heb me met AC 3, Iv goed vermaakt maar vind unity een hele sprong voorwaarts ten opzichte van AC 3 en IV.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2260770

Ik vind het een super vette game. Maar op een of andere manier heb ik bijna nooit het gevoel dat ik de game echt super graag wil spelen. Dat terwijl ik het wel een super vette game vindt.

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2289187

Ik vind het een super vette game. Maar op een of andere manier heb ik bijna nooit het gevoel dat ik de game echt super graag wil spelen. Dat terwijl ik het wel een super vette game vindt.

dit heb ik dus ook
Geplaatst:
comment_2289632

Dit spel staat nog op mijn verlangen lijstje. Ik vermaak me altijd prima met assassin's Creed.

Ik vind 60 euro alleen een beetje aan de hoge kant En ik ben een beetje bang dat het meer van hetzelfde aan het worden is.

Geplaatst:
comment_2289688

Dit spel staat nog op mijn verlangen lijstje. Ik vermaak me altijd prima met assassin's Creed.

Ik vind 60 euro alleen een beetje aan de hoge kant En ik ben een beetje bang dat het meer van hetzelfde aan het worden is.

Ik heb 'm hier gehaald voor 45 euro.

• 4 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2296489

Eindelijk klaar met het verhaal. Ik heb me talloze keren geërgerd aan het gevechtssysteem (much rage), die echt veel moeilijker is vergeleken met de vorige delen, maar ik vond het al bij al wel een gaaf spel. Ik koop de volgende AC, maar zeker niet op de releasedag. Wil eerst zien of datzelfde systeem een beetje aangepast is, want...

Geplaatst:
comment_2296500

Na een aantal Lets-Play's van Assassins Creed Unity te hebben bekeken, is de game totaal niet slecht op een paar minuscule bugs na.

Heel waarschijnlijk zal ik de game over een half jaartje aanschaffen, mits de game niet duurder is dan 20 euro. Een mooie storyline is ook

een vereiste voordat ik dit deeltje werkelijk ga kopen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.