Jump to content
Geplaatst:
comment_2187263

Cover vs. Origineel

Muziek wordt uitgebracht, komt in de hitlijsten, en wordt vervolgens vaak gecovered. Het ene nummer al gauw nadat het origineel is uitgebracht, het andere nummer pas vele jaren later. Soms wordt zelfs de cover een nog grotere hit dan het origineel. In dit topic zul je twee versies van hetzelfde nummer te horen krijgen. De een is het origineel, de ander een cover. Vervolgens bepaal jij welke versie jij beter vindt: het origineel of de cover, met argumentatie. Hierna geef jij weer een origineel van een ander nummer, en een cover van datzelfde nummer. Het origineel moet het échte originele nummer zijn. Als je een cover van I Shot the Sheriff plaatst, hoort hierbij dus het origineel van Bob Marley, en niet van Eric Clapton. Je mag uiteraard wel het origineel van Bob Marley posten, en vervolgens de versie van Eric Clapton als cover nemen.

Regels (Jowx©)

• Reageer alleen op de post boven je
  • Beargumenteer de keuze die je maakt
  • Respecteer de mening van een ander
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB
  • Plaats het origineel en één cover
  • Maximaal 1 post per dag
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Ik trap af:

Mad World, het origineel van Tears for Fears, cover door Gary Jules en Michael Andrews. Welke vind jij beter?

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 136
  • Bezichtigingen 22.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2458444

Het 'origineel', 100% ! Ik vind dat instrumentale gedeelte echt te gek. Ik zie elk van m'n zomerse duiken en romantische vakanties voorbij vliegen in dat instrumentale gedeelte :dans:

Dat mis ik dus echt in die rework, ook al raakt het qua tekst misschien wel wat emotioneler... ik mis dat muziekstukje echt ^^

Got one :D 

Original

Cover

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.