Geplaatst: 21 mei 201411 jaren comment_2192775 Poule D [table=header]Land|W|G|V|DV|DT|+/-|Pnt Costa Rica|2|1|0|4|1|3|7 Uruguay|1|0|1|4|4|0|6 Italië|1|0|2|2|3|-1|3 Engeland|0|1|2|2|4|-2|1[/table] [table=header]Datum|Tijd|Wedstrijd|Uitslag|Stadion 14 juni|21.00u| Uruguay- Costa Rica|1-3|Estádio Castelão, Fortaleza 15 juni|00.00u| Engeland- Italië|1-2|Arena Amazônia, Manaus 19 juni|21.00u| Uruguay- Engeland|2-1|Arena de São Paulo, São Paulo 20 juni|21.00u| Italië- Costa Rica|0-1|Arena Pernambuco, Recife 24 juni|18.00u| Costa Rica- Engeland|0-0|Arena das Dunas, Natal 24 juni|18.00u| Italië- Uruguay|0-1|Estádio Mineirão, Belo Horizonte[/table]
Geplaatst: 19 juni 201410 jaren comment_2202995 De beste wedstrijd van dit toernooi. Zinderend tot de laatste seconde. Eens. Dit was echt een leuke pot! Jammer voor mijn prono (1-3), maar man wat ben ik blij voor Luisje
Geplaatst: 19 juni 201410 jaren comment_2202997 De beste wedstrijd van dit toernooi. Zinderend tot de laatste seconde. Akkoord!
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203054 Italië - Costa Rica Wedstrijdnummer: 24Poule: DDatum: 20/06/14Tijd: 18:00 uurStadion: Arena Pernambuco, RecifeVandaag de wedstrijd tussen de koplopers van deze poule; Italië tegen Costa Rica. Opvallend is de stand van Costa Rica gezien deze, voor hen, lastige poule. Het land werd door velen op de laatste plaats gezet in deze poule, maar het land doet het volledig tegen de verwachtingen in. Door de 1-3 winst op Uruguay krijgt het land veel zelfvertrouwen. Onlangs heeft middenvelder Yeltsin Tejeda een waarschuwing afgegeven aan Italië. "De Italianen zullen alles moeten geven. We zijn geen lichte tegenstander meer", aldus de middenvelder van Costa Rica. Italië en Costa Rica hebben in het verleden nog maar één keer tegen elkaar moeten spelen. Dit betrof een vriendschappelijke wedstrijd op 11 mei 1994, waarbij de winst naar Italië ging. Een groot verschil was het niet. Italië won met een minimale uitslag van 1-0. Van de negentien WK's dat zijn geweest, is Italië nog maar één keer niet gekwalificeerd. Daarnaast zijn ze maarliefst vier keer wereldkampioen geworden. Dit zijn toch wel cijfers waar Costa Rica voor uit moet kijken. De FIFA ranglijst kent zelfs de negende plek toe aan Italië, terwijl de 28e plaats uit gaat naar Costa Rica. Op basis van deze cijfers en het team op papier, wordt er toch een winst verwacht van Italië. Toch kan Costa Rica zeker voor verrassingen zorgen, gezien de eerdergenoemde 1-3 winst op Uruguay. Bij een gelijkspel of winst voor Costa Rica, behouden zij de eerste plaats in Poule D. De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-1. Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203056 Lijkt me plausibele voorspelling, al hoop ik gewoon op de totale vernedering door Italië. GO MARIOOOOOOOOOOO
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203066 Kan een gelijkspel respectievelijk zijn dan Dit gaat Italië wel winnen, al heeft Costa Rica wel bewezen dat het niet onderschat moet worden. 2-0 gok ik.
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203067 Natuurlijk, als het een goede wedstrijd belooft te worden
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203072 Bedoel je respectvol? Naja, ik hoop dat Italië gewoon wint en dus ook bijna zeker is van de volgende ronde, maar ik kijk uit naar wat Costa Rica wilt brengen :o
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203192 Wat speelt Italië toch bagger, echt om te lachen. Costa Rica.
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203196 Wie had het gedacht. In een groep met Uruguay, Italië, Engeland en Costa Rica... dat Costa Rica de eerste is om zich te plaatsen. Wereldkampioenschap 2014, u bent er eentje van verrassingen. Proficiat!
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203232 Misschien worden ze zelfs eerste in deze poule tout court. Is dit een indicatie dat de landen in deze poule ondermaats spelen en we geen rekening moeten houden met wie nog samen met Costa Rica naar de 1/8e-finales mag? Ik ben benieuwd.
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203237 En zo ligt ook Engeland uit het toernooi. Uruguay moet de laatste wedstrijd winnen, anders gaat Italië samen met Costa Rica door. Dit is echt een bizar WK... Of wisten we gewoon niet hoe goed Costa Rica eigenlijk wel niet is?
Geplaatst: 20 juni 201410 jaren comment_2203248 Ik denk dat we te veel vasthouden aan de landen die we altijd al hebben geassocieerd met goed voetbal. We geven sommige landen niet de kansen die ze op basis van hun kwaliteiten daadwerkelijk hebben (het omgekeerde is ook waar). Costa Rica is een prachtige verrassing dit WK, maar ik zie geen land dat het hen op een gelijkaardige manier nadoet.
Geplaatst: 21 juni 201410 jaren comment_2203314 Ik denk dat we te veel vasthouden aan de landen die we altijd al hebben geassocieerd met goed voetbal. We geven sommige landen niet de kansen die ze op basis van hun kwaliteiten daadwerkelijk hebben (het omgekeerde is ook waar). Costa Rica is een prachtige verrassing dit WK, maar ik zie geen land dat het hen op een gelijkaardige manier nadoet. Klopt helemaal. Maar dit had je van te voren ook niet kunnen verwachten in een poule met Italië, Uruguay én Engeland. Costa Rica heeft nauwelijks goede voetballers in het team zitten, terwijl de andere landen in de poule daar te veel van hebben Deze uitslagen slaan werkelijk nergens op. Niet dat ik het erg vindt hoor, integendeel zelfs. Alleen maar leuk als nieuwe landen ver komen in een toernooi als deze.
Geplaatst: 24 juni 201410 jaren comment_2204281 Italië - UruguayWedstrijdnummer: 37Poule: DDatum: 24 juniTijd: 18.00uStadion: Estádio Mineirão, Belo HorizonteEen absolute kraker is deze wedstrijd wel te noemen. Wie gaat er door en wie kan weer richting huis? We gaan het vanavond zien! Op papier was dit al een van de mooiste wedstrijden, maar met deze extra belading is het helemaal een topper. De extra belading maakt deze wedstrijd nog mooier, het is voor beide ploegen alles of niets. Bij winst ga je door en verlies je, ja, dan ga je naar huis...Italië heeft natuurlijk een aantal toppers zoals Pirlo, Balotelli en Marchisio, maar het loopt nog niet echt lekker. Verliezen van Costa Rica is natuurlijk niet zo'n goede prestatie, maar ook tegenstander Uruguay heeft van Costa Rica verloren. Uruguay speelt natuurlijk met Suarez, een wereldspeler die het ook dit WK weer heeft laten zien in de wedstrijd tegen Engeland door twee doelpunten te scoren. Voor Italië is een gelijkspel voldoende, maar dit lijkt zeker niet op een doelpuntloze wedstrijd te gaan lijken. Balotelli lijkt het te gaan moeten doen voor de Italianen en hij heeft ook al bewezen te kunnen scoren, maar op dit WK heeft hij ook een aantal grote missers gemaakt, zal het hem vanavond wel gaan lukken?Gaan we vanavond een absolute kraker krijgen waar we eigenlijk allemaal op hopen?De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 2-1. Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?
Poule D
[table=header]Land|W|G|V|DV|DT|+/-|Pnt
[table=header]Datum|Tijd|Wedstrijd|Uitslag|Stadion
14 juni|21.00u|
Uruguay-
Costa Rica|1-3|Estádio Castelão, Fortaleza
15 juni|00.00u|
Engeland-
Italië|1-2|Arena Amazônia, Manaus
19 juni|21.00u|
Uruguay-
Engeland|2-1|Arena de São Paulo, São Paulo