Jump to content

Recommended Posts

2pyszls.jpg

Speculeren is altijd leuk: in dit topic speculeren we over de player ratings van de eerstvolgende FIFA. Hij die enigszins het voetbal van het afgelopen seizoen gevolgd heeft weet ook wat de spelers individueel gepresteerd hebben. Hebben ze, voor hun doen, een droomseizoen gehad en gaan ze in de rating omhoog, of zaten ze dit seizoen minder lekker in hun vel en gaan we dat ook terugzien in FIFA 15?

Algemeen-cijfer

Voetballers krijgen in FIFA een waslijst aan persoonlijke statistieken mee. Denk hierbij aan bijvoorbeeld snelheid, schotkracht en passing. Alles bij elkaar op geteld en gedeeld staat onder de streep een algemene beoordeling. Dit is een getal tussen de 1 en 99. Naast kwaliteit speelt hierbij natuurlijk leeftijd ook een rol.

El Clásico*

De eeuwige tweestrijd zet voort. Cristiano Ronaldo staat al een tijd achter Lionel Messi: de Portugees krijgt al sinds 2012 een 92, waar Messi van FIFA een 94 verdiend. Ronaldo heeft duidelijk een beter seizoen als Messi achter de rug. Gaan er nu dan eindelijk verschuivingen plaatsvinden in de top drie? Met Ribéry op plaats drie lijkt dat in ieder geval zeer waarschijnlijk.

De (huidige) top 20 in FIFA 14

  1. 94 - Lionel Messi
  2. 92 - Cristiano Ronaldo
  3. 90 - Franck Ribéry
  4. 90 - Falcáo
  5. 89 - Andrés Iniesta
  6. 89 - Robin van Persie
  7. 89 - Xavi
  8. 89 - Ibrahimovic
  9. 88 - Robben
  10. 88 - Bastian Schweinsteiger
  11. 88 - Sergio Agüero
  12. 88 - David Silva
  13. 87 - Wayne Rooney
  14. 87 - Phillip Lahm
  15. 87 - Nemanja Vidic
  16. 87 - Thiago Silva
  17. 87 - Gareth Bale
  18. 87 - Mesut Özil
  19. 87 - Juan Mata
  20. 87 - Edinson Cavani

Dit is natuurlijk nog maar een fractie van de top. Er zijn nog veel jonge talenten die alleen maar vooruitgang boeken. Denk hierbij aan Eden Hazard (85 alg.), Marco Reus (85 alg.) of Mario Götze (85 alg.). Zij zullen de komende jaren naar de top van de bovenstaande ladder klimmen.

De volledige lijst van de 50 beste spelers is hier te vinden.

De (huidige) top 5 in FIFA 14 (keepers)

  1. 86 - Gianluigi Buffon
  2. 86 - Manuel Neuer
  3. 86 - Iker Casillas
  4. 85 - Petr Cech
  5. 84 - Hugo Lloris

Een ding is zeker: er gaan verschuivingen plaatsvinden. Worden er ook spelers gewisseld in de lijst van 20? Druppelen de oudere veteranen langzaam uit deze lijst en krijgen we er nieuwe voor terug? Speculeer mee, maak jou top en oordeel wie het verdiend heeft!

*Note: Messi staat voor de commercie onder contract bij FIFA, Ronaldo bij PES.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • TheuNauz

    21

  • MegaPilot

    12

  • TekaLoca

    12

  • AXIO

    9

Mooi topic!

Ik hoop dat er weer wat extra stadions bijkomen. Daarnaast zou het eens tijd worden dat de Jupiler League bespeelbaar is in Nederland. Zo is er nog wat extra uitdaging aan.

Qua ratings denk ik dat Gotze sowieso in de top twintig terecht komt. Stiekem hoop ik ook een beetje op spelers van Dortmund die wat beter worden, maar dat zal vast niet. Ook ben ik erg benieuwd naar de nieuwe ratings van de spelers van Feyenoord. Vooral als ze verkocht worden dit seizoen (De Vrij, Indi -> Manchester?)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik zie Thibaut Courtios misschien wel de top 5 halen van de keepers bij FIFA 15. Neymar zal ook wel gaan stijgen, al ben ik benieuwd of hij de top 20 gaat halen, maar als hij schittert op het WK in eigen land. Moet dat lukken. Ik ben ook benieuwd naar de ratings van de Nederlanders.

Link to comment
Delen op andere websites

Cavani zal dalen naar 86, heeft een matig seizoen voor zijn doen. Ribery zal zeker niet meer de nummer 3 zijn inderdaad, Heeft geen grote nadrukkelijke waarde bij Bayern betekend dit seizoen, al is hij tijden de meest overrated voetballer. Vidic zal dalen tot 85 verwacht ik en ook voor Mata zal een -1 niet verbazen. Iniesta en Xavi verdienen geen 89 rating meer, eerder iets van 87 voor Iniesta en 86 voor Xavi. Falcao zal waarschijnlijk ook wel dalen met 1, aangezien hij in het eerste halve seizoen niks bijzonders heeft laten zien bij Monaco.

En wat betreft stijgers, Di Maria en Ramos zullen namens Real de top20 joinen. Misschien zelfs Modric, maar die kans is kleiner. Spelers van Atletico zullen denk ik ook wel stijgen, maar niet tot het niveau van de top 20. Courtoius komt wel bij de top 5 keepers, zeker weten. Daarnaast zullen anderen zoals Pogba, Kroos en Benatia stijgen.

Maar ik denk dat ook het WK zal bepalen wie nog beter worden in de volgende fifa.

Bewerkt: door GTA-fan2
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Laat ik eens speculeren wat ik denk dat er met de ratings gaat gebeuren van de spelers die in de huidige top 20 staan.

  1. 94 - 94 - Lionel Messi
  2. 92 - 92 - Cristiano Ronaldo
  3. 90 - 88 - Franck Ribéry
  4. 90 - 89 - Falcáo
  5. 89 - 90 - Andrés Iniesta
  6. 89 - 89 - Robin van Persie
  7. 89 - 86 (lft.*) - Xavi
  8. 89 - 89 - Ibrahimovic
  9. 88 - 89 - Robben
  10. 88 - 88 - Bastian Schweinsteiger
  11. 88 - 88 - Sergio Agüero
  12. 88 - 88 - David Silva
  13. 87 - 87 - Wayne Rooney
  14. 87 - 88 - Phillip Lahm
  15. 87 - 85 (lft.) - Nemanja Vidic
  16. 87 - 87 - Thiago Silva
  17. 87 - 88 - Gareth Bale
  18. 87 - 86 - Mesut Özil
  19. 87 - 86 - Juan Mata
  20. 87 - 87 - Edinson Cavani

*lft. = leeftijd.

Verder verwacht ik Neuer opnieuw als beste keeper.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn een paar wijzigingen waarbij ik me afvraag hoe je daar in hemelsnaam op bent gekomen, maar het zijn voorspellingen, dus het is voor iedereen wel anders.

Hoezo Neuer "opnieuw" beste doelman? Buffon, Neuer en Casillas hadden dezelfde ratings dus er was geen beste in FIFA 14...

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn een paar wijzigingen waarbij ik me afvraag hoe je daar in hemelsnaam op bent gekomen, maar het zijn voorspellingen, dus het is voor iedereen wel anders.

Welke betwijfel je?

Hoezo Neuer "opnieuw" beste doelman? Buffon, Neuer en Casillas hadden dezelfde ratings dus er was geen beste in FIFA 14...

Ja, algemeen gezien wel, maar de individuele keepers-statistieken gezien niet.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Even jouw aanpassingen aangepast, @TheuNauz :)

Laat ik eens speculeren wat ik denk dat er met de ratings gaat gebeuren van de spelers die in de huidige top 20 staan.

  1. 94 - 94 - Lionel Messi
  2. 92 - 93 - Cristiano Ronaldo
  3. 90 - 88 - Franck Ribéry
  4. 90 - 89 - Falcáo
  5. 89 - 89 - Andrés Iniesta
  6. 89 - 89 - Robin van Persie
  7. 89 - 86 (lft.*) - Xavi
  8. 89 - 90 - Ibrahimovic
  9. 88 - 89 - Robben
  10. 88 - 88 - Bastian Schweinsteiger
  11. 88 - 86 - Sergio Agüero
  12. 88 - 87 - David Silva
  13. 87 - 86 - Wayne Rooney
  14. 87 - 88 - Phillip Lahm
  15. 87 - 85 (lft.) - Nemanja Vidic
  16. 87 - 87 - Thiago Silva
  17. 87 - 87 - Gareth Bale
  18. 87 - 86 - Mesut Özil
  19. 87 - 86 - Juan Mata
  20. 87 - 87 - Edinson Cavani

*lft. = leeftijd.

Link to comment
Delen op andere websites

@Teka

Was aan 't twijfelen over Iniesta. Hij is volgens mij ooit van 90 naar 89 gegaan, dus naar 90 dat lijkt me nader inzien inderdaad sterk.

Ronaldo naar 93 lijkt me terecht, maar toch zeer onwaarschijnlijk. Weet niet waarom, buikgevoel..

Lahm zie ik heel graag naar 88, maar leeftijd gezien is hij bijna verplicht te dalen. Zelf had ik hem ook 88 gemaakt, dan wel 89.

Rooney blijft 87. Daalt niet denk ik. Komop, gun het ten minste één Engelsman. :$

Ibra naar 90 vind ik ook terecht, maar lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk gezien zijn leeftijd.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Leeftijd heeft geen directe impact op rating. Op het moment dat Ronaldo over 10 jaar nog steeds hetzelfde presteert dan zal dat weinig doen met zijn rating. Een 36 jarige speler is vaak lager omdat ze dan minder goed zijn, indirect gevolg. Lahm speelt misschien beter dan ooit, is ook nog maar 30-31(?).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

De top 10 doelmannen uit FIFA 15 schijnt uitgelekt te zijn. Hoewel dit nog niet bevestigd is, post ik hier wel het lijstje:

  1. Manuel Neuer - 87
  2. Gianluigi Buffon - 86
  3. Thibaut Courtois - 85
  4. Petr Cech - 85
  5. Iker Cassilas - 85
  6. Hugo Lloris - 84
  7. Salvatore Sirigu - 84
  8. Samir Handanovic - 84
  9. David de Gea - 84
  10. Diego Lopez - 84

Ik kan me wel vinden in deze top 10. Terecht voor mijn gevoel.

Bewerkt: door TheuNauz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...