Jump to content

Google ligt er vaak uit


MegaPilot

Recommended Posts

Hey,

ik heb een raar probleem. Sites zoals Google en Facebook liggen er bij mij vaak uit(vooral Google). Het ligt aan mijn pc, bij anderen werkt het gewoon als het bij mij niet werkt.

Tijdelijke internetbestanden, cookies, noem maar op verwijderen helpt NIET. Heropstarten helpt NIET. Andere browser helpt NIET. ipconfig /flushdns helpt NIET. Net nog een internetproxy gebruikt om naar google.be te surfen, werkt gewoon. Maar zelf kan ik niet surfen naar Google.. :bonk:

Ik begrijp er echt geen snars van, hoe kan dit? :bonk:

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

PS: M'n broer kan perfect naar Google surfen als ik weer zo'n moment heb dat het niet werkt. We zitten op dezelfde router hé. ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

instaleer C C cleaner is en probeer daarmee is je PC schoon te maken ?

Anders probeer Google chrome opnieuw te instaleren ?

anders een schone windows instalatie..

maar CC cleaner die verwijderd meestal temp files waar wij niet bij kunnen bijv en google ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

instaleer C C cleaner is en probeer daarmee is je PC schoon te maken ?

Zal ik eens proberen als ik het probleem weer heb.

Anders probeer Google chrome opnieuw te instaleren ?

Probleem ligt niet bij de browser, in IE/Firefox hetzelfde probleem.

anders een schone windows instalatie..

Ja dag. :puh:

maar CC cleaner die verwijderd meestal temp files waar wij niet bij kunnen bijv en google ook niet.

Klopt, zal het dan eens proberen als het nog eens voorvalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoiets heb ik ook een keer gehad; het uit- en weer aanzetten van de router deed toen wonderen. Je broer mag dan wel op dezelfde router zitten, maar wie weet helpt het toch (en je broer zal er niet al te veel last van hebben, zolang je hem maar even vertelt dat het internet het misschien een klein minuutje even niet doet).

Link to comment
Delen op andere websites

anders een schone windows instalatie..

Ja dag. :puh:

Dit kan heel gemakkelijk hoor. Zet alle bestanden wat je wilt houden op een externe harde schijf of op de D: schijf.

Windows er opnieuw opzetten duurt hooguit 20 minuten :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan heel gemakkelijk hoor. Zet alle bestanden wat je wilt houden op een externe harde schijf of op de D: schijf.

Windows er opnieuw opzetten duurt hooguit 20 minuten :)

En een paar uur voor alle drivers en programma's..:puh: Mijn installatie is nog niet zo oud en verre van traag, voor een probleem als dit ga ik echt niet formatteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heeft volgens mij te maken met het gepruts van Telenet aan IPv6. Ik heb er soms ook last van. Als het nog eens voorvalt kan je het eens testen in een command prompt;

ping google.be
ping -4 google.be

In het eerste geval zal er waarschijnlijk geopteerd worden voor IPv6, terwijl in het tweede geval duidelijk wordt gemaakt dat IPv4 moet gebruikt worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft jouw computer wifi? probeer dan eens een hotspot op te starten met je phone en je computer daarop verbinden, dan weet je of Google wel of niet werkt.

Indien het werkt zou ik de router resetten, werkt het niet probeer dan een systeemherstel.

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft jouw computer wifi? probeer dan eens een hotspot op te starten met je phone en je computer daarop verbinden, dan weet je of Google wel of niet werkt.

Dat kan ook veel simpler via een site als www.downforeveryoneorjustme.com. Los daarvan kan je er wel vanuit gaan dat Google online is. Er moet heel wat gebeuren moet die site eruit liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat heeft volgens mij te maken met het gepruts van Telenet aan IPv6. Ik heb er soms ook last van. Als het nog eens voorvalt kan je het eens testen in een command prompt;

ping google.be
ping -4 google.be

In het eerste geval zal er waarschijnlijk geopteerd worden voor IPv6, terwijl in het tweede geval duidelijk wordt gemaakt dat IPv4 moet gebruikt worden.

Dat verklaart een hoop. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...