Jump to content

[OV] Sans Soleil - Discussietopic


thebig

Recommended Posts

Europa ? Olympische spelen ? je maakt het niet makkelijk hoor :puh:

Deze woorden zijn het zeker niet:

België

Nederland

BelgiumRedDevils

Brazilië

Milieu

besparing

zon

warmte

Ik update deze lijst als ik nog wt onzin woordjes heb geprobeerd :puh:

Bewerkt: door skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Niked

    13

  • thebig

    12

  • ERRWINS

    11

  • Thundercover

    10

Het is niet zomaar een kaart van Europa. Volgens mij is er een onderscheid in de Euro-landen en de overige EU-lidstaten.

Ik denk overigens dat de schrijfwijze niet heel moeilijk moet zijn, want in vergelijking met andere dergelijke contests zijn er in totaal vrij weinig tips.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij zijn de kleuren gewoon toeval

Geel zie je vaak als een deel van Europa gekleurd staat

Yahoo ? daar worden we ook niet echt snucherter van ?

Bewerkt: door skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Een helikopter, die vliegt, de Olympische ringen, wat opnieuw Grieks is... of de ringen van een planeet, Saturnus? Griekse legendes als Helios, Icarus, Daedalus of het mythische wezen Pegasus, die allen met vliegen te maken hebben?

Ik vrees dat ik meer tips nodig heb :puh:

Kom op mensen, wie deelt ook z'n theorieën? Alleen samen komen we er uit!

Ik heb wat tijd over, dus ik zal je helpen met wat ik heb gevonden. :)

Ik denk dat je goed zit met een Grieks thema. Naast enkele tips naar Griekenland zijn er tips die verwijzen naar Phoebe (maan van Saturnus), of Phoibe (persoon in Griekse oudheid), en Europa (maan van Jupiter en persoon in Griekse oudheid). Yahoo staat voor "Yet Another Hierarchical Officious Oracle" en een orakel komt enkele malen voor in de Griekse mythologie.

Ik weet niet hoe je dat kan koppelen aan tips twee, drie en zes, maar misschien iemand anders wel. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ach met de volgende tip worden we wel wat wijzer denk ik

Ikzelf denk aan iest van goden Ik ben niet zo goed in geschiedenis maar ik weet bijna zeker dat het iets met grieken te maken heeft

Link to comment
Delen op andere websites

Een helikopter, die vliegt, de Olympische ringen, wat opnieuw Grieks is... of de ringen van een planeet, Saturnus? Griekse legendes als Helios, Icarus, Daedalus of het mythische wezen Pegasus, die allen met vliegen te maken hebben?

Ik vrees dat ik meer tips nodig heb :puh:

Kom op mensen, wie deelt ook z'n theorieën? Alleen samen komen we er uit!

Ik heb wat tijd over, dus ik zal je helpen met wat ik heb gevonden. :)

Ik denk dat je goed zit met een Grieks thema. Naast enkele tips naar Griekenland zijn er tips die verwijzen naar Phoebe (maan van Saturnus), of Phoibe (persoon in Griekse oudheid), en Europa (maan van Jupiter en persoon in Griekse oudheid). Yahoo staat voor "Yet Another Hierarchical Officious Oracle" en een orakel komt enkele malen voor in de Griekse mythologie.

Ik weet niet hoe je dat kan koppelen aan tips twee, drie en zes, maar misschien iemand anders wel. :)

:tu:

Met Grieks zitten we dan waarschijnlijk in de goede richting... en met het heelal dan ook. Manen, sterren, nu 'Galaxy'...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...