Jump to content
Geplaatst:
comment_2204359

GTAForums-Minecraft-Ser.png

Welkom!

Welkom in het topic van de Minecraft server voor leden van GTAForum!

In dit topic vind je informatie omtrent de minecraft server.

Voorwaarden

Server

Je dient een premium Minecraft account te hebben, dit houdt in dat je Minecraft gekocht moet hebben.

Forum

Toegang tot de server(s) is voorbehouden aan leden van GTAForum.nl die minstens een maand lid zijn.

Daarnaast dient een lid minimaal 50 posts te hebben.

Regels

Op de server hanteren we dezelfde grondregels als op het forum.

Naast deze regels gelden ook de volgende regels:

  • Niet grieven

Onder grieven valt het stukmaken/beschadigen van andermans bezittingen.
  • Niet stelen

Geen items of andere bezittingen van een medespeler stelen
  • Niet schelden

We tolereren geen grof taalgebruik
  • Andere mensen niet irriteren/lastigvallen

Hieronder valt ook het extra (dicht) bouwen, tegen bouwwerken van je medespelers.
  • Cheaten is niet toegestaan

Hiermee wordt bedoeld dat je een voordeel hebt t.o.v. andere spelers

Een minimap is wel toegestaan
  • Nep of dubbel-accounts zijn niet toegestaan

Meerdere accounts op de server is niet toegestaan.

In overleg kan er een server account overgezet worden.
  • Onnodig plaatsen/laten staan van items/blokken

Het laten staan van bijvoorbeeld een dirt-toren is niet toegestaan.

Ook is het niet toegestaan om zomaar willekeurig blokken/items te plaatsen

Bij overtreding van een van deze regels worden er maatregelen genomen die kunnen resulteren in een tijdelijke of permanente ban van deze en eventuele volgende servers.

Heb je vragen of wil je een speler rapporteren?

Stuur dan een bericht naar een van de server admins.

Het team

Een Minecraft server hosten, beheren en onderhouden kost geld en tijd.

De volgende mensen maken deze server(s) mogelijk:

Server informatie

IP: 51.255.45.65.

Oude servers

De map van de vorige server (gehost door Davedavy) kan hier gedownload worden.

Dit topic is bedoeld om enkel over de server en bijbehorende zaken te praten/discuseieren.

Voor al het andere omtrent Minecraft kan je terecht in het Minecraft topic.

  • Reacties 2.4k
  • Bezichtigingen 134.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2404051

Het is zeker mogelijk om zowel elke regio een eigen vlag te geven, alsook de regio's visueel te markeren.

Om de regio te maken moet wel allen hoeken van de regio aangegegen worden.

Als iemand een regio gemarkeerd wilt hebben, zet dan langs de volledige grens van je gebied herkenningspunten neer (ingame, dus niet op een afbeelding van de map!), zodat ik makkelijk de regio kan selecteren.

Wanneer je dat gedaan hebt, stuur mij dan een PB dan zal ik het regelen. Indien je een vlag/icon bij je regio wilt, stuur die dan ook in de PB.

Het formaat voor een vlag is: 32x32 pixels.

Geplaatst:
comment_2404057

Het aanduiden van de regio's lijkt me nogal ongemakkelijk, maar voor de vlag wil ik wel kijken!

Ik kom vanavond of morgen wel eens kijken denk ik. Die twee eilandjes links van Gigar Pradesh zien er wel interessant uit, als die nog vrij zijn. :)

Heb ze vandaag verkend, ze zijn zeer heuvelachtig. (En ik had het niet in de kaart als regio gestoken omdat iedereen tot nog toe in het Noordoosten woonde :v)

Geplaatst:
comment_2404061

Ik claim alvast de regio Gigar Pradesh, in de hoop dat ik binnenkort kan spelen.

Succes ermee, je zult dan het verste van iedereen afzitten.

Dan heb ik wel meer kans op diamanten, plus dat ik toch altijd rondtrek. Dus ik ben grotendeels niet op de plaats van mijn huis te vinden.

Geplaatst:
comment_2404066

Het is zeker mogelijk om zowel elke regio een eigen vlag te geven, alsook de regio's visueel te markeren.

Om de regio te maken moet wel allen hoeken van de regio aangegegen worden.

Als iemand een regio gemarkeerd wilt hebben, zet dan langs de volledige grens van je gebied herkenningspunten neer (ingame, dus niet op een afbeelding van de map!), zodat ik makkelijk de regio kan selecteren.

Wanneer je dat gedaan hebt, stuur mij dan een PB dan zal ik het regelen. Indien je een vlag/icon bij je regio wilt, stuur die dan ook in de PB.

Het formaat voor een vlag is: 32x32 pixels.

Ik meen mij te herinneren dat we gewoon konden tekenen op de dynamap zelf? Dat je een kleurtje kon kiezen en dan om het gebied een lijn kon trekken.

Geplaatst:
comment_2404067

Het is zeker mogelijk om zowel elke regio een eigen vlag te geven, alsook de regio's visueel te markeren.

Om de regio te maken moet wel allen hoeken van de regio aangegegen worden.

Als iemand een regio gemarkeerd wilt hebben, zet dan langs de volledige grens van je gebied herkenningspunten neer (ingame, dus niet op een afbeelding van de map!), zodat ik makkelijk de regio kan selecteren.

Wanneer je dat gedaan hebt, stuur mij dan een PB dan zal ik het regelen. Indien je een vlag/icon bij je regio wilt, stuur die dan ook in de PB.

Het formaat voor een vlag is: 32x32 pixels.

Ik meen mij te herinneren dat we gewoon konden tekenen op de dynamap zelf? Dat je een kleurtje kon kiezen en dan om het gebied een lijn kon trekken.

Ja, dat programma heet Paint! :Y
Geplaatst:
comment_2404069

Bij deze is de eerste (volledig operationele) spoorverbinding op de server een feit. Een link tussen Misr al-Shatt (Al Aykum) en X (X - Ezra).

Het middelpunt van de brug is ook exact waar de grens tussen de twee regio's loopt.

post-113271-0-52013800-1469228154_thumb.png

Geplaatst:
comment_2404113

Ruim vijf dagen gewerkt aan die mobfarm. Totally worth it. Ongeveer een uurtje AFK staan en ik heb dik 10 stacks van elke mogelijke drop. icon_mrgreen.gif Binnenkort misschien maar eens een winkeltje bouwen ergens.

Geplaatst:
comment_2404147

Server is momenteel enige tijd offline i.v.m. het maken van een backup en aanpassingen aan de server.

Door de grote verkenningsdrift van jullie is de map explosief gegroeid in opslag grootte, daarom heb ik besloten om de map op een iets lagere resolutie te laten genereren. Hierdoor kan je iets minder ver inzoomen, maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.

De map zal ik volledige laten genereren, maar dat betekend dus dat je nu in het begin even minder ziet dan voorheen.

Ik zal dit bericht aanpassen wanneer de server weer actief is. smile3.gif

Geplaatst:
comment_2404160

Server is momenteel enige tijd offline i.v.m. het maken van een backup en aanpassingen aan de server.

Door de grote verkenningsdrift van jullie is de map explosief gegroeid in opslag grootte, daarom heb ik besloten om de map op een iets lagere resolutie te laten genereren. Hierdoor kan je iets minder ver inzoomen, maar dat moet volgens mij geen probleem zijn.

De map zal ik volledige laten genereren, maar dat betekend dus dat je nu in het begin even minder ziet dan voorheen.

Ik zal dit bericht aanpassen wanneer de server weer actief is. smile3.gif

Misschien idee om die "3d" optie uit te schakelen in de dynamap? Wellicht dat dat ook wat ruimte scheelt, top down view is, voor en map, toch wel genoeg imo.

Geplaatst:
comment_2404161

Spijtig dat het laagste niveau verdwijnt, maar het valt te begrijpen.

Nu, server even neer, dus ik een kaartje maken van wat de (of toch mijn) plannen zijn met de sporen.

med_gallery_113271_234_809.png

Ik ga proberen alle nederzettingen te verbinden (dus als je nieuw bent op de server, laat de locatie even weten, het zal geïntegreerd worden!), ik heb alle verbindingen een nummer gegeven op basis van een logisch raster zodat er naar gerefereerd kan worden in de stations mits nodig. Tixi en Belleville zullen geen stations krijgen, maar een platform langs de lijn (waar ik dan 1 Powered Rail-duo minder leg zodat er tijd is om af te stappen).

Wat ligt er momenteel?

Lijn 28 (EZrail), Lijn 48 & 94 (PRC) en Lijn 95 bijna af. Er liggen ook wat rails rond Acxum (theoretisch gezien Lijn 53, laat ik het Axcys Transport noemen :v ), maar die zijn voor lokaal gebruik.

Hierna zal ik in deze volgorde 27, 75, 73, 47, 72, 46, 68, 76, 67, 66, 35, 54, 55 (56, 71 on hold) aanleggen.

Met de aanleg van Crypteq South is de hoofdstad nu dus ook officieel gesettled, allen daarheen om een ambassade(/winkel/whatever) te bouwen!

Geplaatst:
comment_2404163

Zijn die lijn nummers willekeurig gekozen of zit er een bepaalde redenering achter?

Misschien idee om die "3d" optie uit te schakelen in de dynamap? Wellicht dat dat ook wat ruimte scheelt, top down view is, voor en map, toch wel genoeg imo.

'k Weet niet, ik vind de 3D weergave wel tof om te zien waar iedereen mee bezig is. :puh:

Geplaatst:
comment_2404165

Zelf vind ik de 3D-weergave ook geweldig, maar ik weet niet of die als een andere map wordt opgeslagen?

Zijn die lijn nummers willekeurig gekozen of zit er een bepaalde redenering achter?

Noord-Zuid zijn oneven "assen" 1-3-5-7-9 (de 1 is voor het toekomstige Westen) en Oost-West zijn even "assen" 0-2-4-6-8 (0 en 8 voor toekomstig Noord en Zuid), vervolgens krijgen de lijnen (alles dat twee kopstations verbindt) een nummer toegewezen afhankelijk van hun relatieve positie op de assen. Van Daibar naar Tukai zie je as 7 met 71, 72, 73, 75, 76 (74 is theoretisch gezien de ruimte tussen Crypteq North en Crypteq South) Je zult zien dat alle evenwijdige lijnen zo gelijkaardige nummers kennen!

De Europese snelwegen gebruiken een gelijkaardig systeem.

Geplaatst:
comment_2404210

Lijn 27 naar Acxum is operationeel! De PRC zit wel zonder grondstoffen voor sporen, dus als gulle spelers wat Iron of Gold willen doneren: ik heb een Chest in de Al Aykum-ambassade aan Crypteq South gezet! Qua Wood zitten we wel goed (daar hebben we enkele valleien met Oaks voor aangelegd).

De kaart ook even updaten.

med_gallery_113271_234_1933286.png

Ik heb Erhi met Bundh gefuseerd en wat ontbrekende namen toegevoegd. Normaal staat iedereen en alles er nu op (binnen Crypteq CD duid ik niets apart aan).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.