Ik ga eind augustus een half jaar studeren in Zuid Korea. Dan moet ik mijn desktop PC achterlaten en de laptop die ik nu heb heeft slechtere specs dan een broodrooster. Daarom zoek ik naar een nieuwe laptop die ik kan gebruiken voor mijn studie en om te gamen, en ik zou graag jullie hulp hebben voor tips/suggesties.
Qua wensen:
Minimaal de specs vereist voor games/programma's als Unity3d, Civilization V, Minecraft, L4D2, Borderlands 2, Anno 2070.
Goede batterij, moet het lang kunnen uithouden zonder oplader.
Laptop moet niet te snel oververhit raken en het lang kunnen uithouden.
Optische drive/CD-lezer moet aanwezig.
Liefst een opslag van meer dan 500GB. (Bv. 1TB)
Schermresolutie hoeft niet hoog te zijn.
Ik had zelf al een beetje rondgekeken op Tweakers en kwam op deze laptops:
Hee allen,
Ik ga eind augustus een half jaar studeren in Zuid Korea. Dan moet ik mijn desktop PC achterlaten en de laptop die ik nu heb heeft slechtere specs dan een broodrooster.
Daarom zoek ik naar een nieuwe laptop die ik kan gebruiken voor mijn studie en om te gamen, en ik zou graag jullie hulp hebben voor tips/suggesties.
Qua wensen:
Ik had zelf al een beetje rondgekeken op Tweakers en kwam op deze laptops:
Lenovo IdeaPad S510P-01488
Lenovo IdeaPad Z710-00228
Medion Akoya P6643 (Is Medion een beetje een goed merk? Heb er nog nooit van gehoord.)
En het standaard formuliertje...
Budget: 800 euro maximaal, maar het liefst goedkoper als het kan. (Rond 500-700 euro?)
Doel: Studie (Unity3D etc.), mee voor op reis, gamen.
Merk pc of samengesteld: Laptop
Benodigde randapparatuur: /
SSD, ja of nee?: Maakt niet uit, hoeft niet.
Besturingssysteem: Windows 7 of nieuwer is goed.
Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /
Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: /
Extra koeling (voor overklokken)?: /
Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven of andere suggesties voor te leggen.
Bewerkt: door Basssss