Geplaatst: 6 augustus 201410 jaren comment_2222807 Phoeny's Picture Paradise Ik zal hier om de zo veel tijd wat nieuwe fotootjes binnen smijten. Moge sommigen geslaagd zijn.En zoals altijd, reacties zijn graag gezien (en worden beantwoord)! :o Februari 2013 - Liège/Luik/Luttich
Geplaatst: 7 augustus 201410 jaren Auteur comment_2223275 Vanaf wanneer? Vanaf ongeveer mid-jaren '80 (1980) is dat besef aanwezig. In de '60 en '70 is er ongelofelijk veel gesneuveld, prachtige gebouwen die op hun beurt in de jaren '20 en '30 zijn opgetrokken om hun tegenhangers van 1870-1890 te vervangen en ga zo maar door. Verder denk ik dat wij concepten en ontwerpen niet op eenzelfde manier ervaren. Rekening houden met de omgeving is iets dat logischerwijs gebeurd, iets dat eigenlijk net voorheen niet gebeurde. Schaalbreuk is iets dat we zelden nog zelf creëren, eerder herstellen.
Geplaatst: 8 augustus 201410 jaren Auteur comment_2223706 Juli 2013 - Leuven/Louvain Juli 2013 - Verviers
Geplaatst: 8 augustus 201410 jaren comment_2223710 Prachtige foto`s Kennelijk moet ikt och een keer naar het station van Groningen, ziet er absurd mooi uit op de pics. Laatste gebouw is overigens ook erg mooi.
Geplaatst: 9 augustus 201410 jaren comment_2224265 Vind het echt een heel indrukwekkend station. Vooral de eerste en tweede foto heb ik wel een poos naar zitten staren. Bizar.
Geplaatst: 10 augustus 201410 jaren comment_2224314 Dat is nog eens een mooi vormgegeven station. Op die manier wordt reizen (of toch in ieder geval je beginpunt of eindbestemming) toch een stuk leuker en interessanter. Alleen even opletten dat je je trein niet mist omdat je met open mond naar de architectuur staat te staren.
Geplaatst: 13 augustus 201410 jaren Auteur comment_2225665 Juli 2014 - Brussel/Bruxelles Augustus 2014 - Brussel/Bruxelles
Geplaatst: 13 augustus 201410 jaren comment_2225721 Erg mooie foto's... Het geeft een heel mooie indruk van de Belgische architectuur. Heel wat anders dan dat ik zelf heb gezien in België (ben alleen naar Gent / Antwerpen geweest excl doorreizen.) Dat is ook nog wel een mooi station! Beter dan Rotterdam in ieder geval: [plaatje] Bijnaam: kapsalon Het deed me eigenlijk meteen aan R'dam centraal denken, vooral de openheid die ik in dat stationsgebouw zie. Al vind ik hem voor de rest wel mooier dan R'dam Centraal. Een van de mooiste stations ter wereld ligt trouwens in België vind ik: Antwerpen Centraal. Heb je daar toevallig ook foto's van Phoenyxar?
Geplaatst: 13 augustus 201410 jaren Auteur comment_2225731 Helaas voor jou niet. Wanneer ik in Antwerpen-C sta zit ik meestal te wachten op de volgende aankomende trein en ben ik niet echt bezig met het nemen van foto's. Maar de indeling van het station vind ik wel fantastisch, werkt spijtig wel enkel in kopstations (hoewel er 4 doorlopende lijnen in de kelder zitten), dus niet te vaak een optie.
Geplaatst: 16 augustus 201410 jaren comment_2226388 Echt geweldige foto`s en locatie`s En ook nog is een handighulp middel voor het modden.
Phoeny's Picture Paradise
Ik zal hier om de zo veel tijd wat nieuwe fotootjes binnen smijten. Moge sommigen geslaagd zijn.
En zoals altijd, reacties zijn graag gezien (en worden beantwoord)! :o
Februari 2013 - Liège/Luik/Luttich