Jump to content
Geplaatst:
comment_2223240

Soms is het gewoon leuk om random over een GTA te praten. Ben je GTA Vice City Stories aan het spelen? Of schiet er iets anders m.b.t. deze GTA door je hoofd? Post het dan hier!

  • Reacties 112
  • Bezichtigingen 74.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2246738

Vice City Stories (en elke GTA in feite) kent zijn zeer eigen specifieke eigenschappen. Zo is het een GTA waar zeer gefocust wordt op het zelf uitbouwen van een economisch (zij het minder legaal) imperium en probeer je dat te doen zonder het hoofd te verliezen aan de grote rivalen binnenin de stad, zeker een aankoop waard.

Ik heb GTA V ook, natuurlijk heeft dit spel geweldige graphics maar zoals Dutchy al aangaf, heeft geen enkele GTA, GTA San Andreas nog overtroffen, laat staan mijn favoriete GTA, Vice City.

Dat zijn anders twee GTA's met verhalen die maar halvelings op iets slaan, laat staan "goed" te noemen. Op zich doet VC het qua verhaal wel beter dan SA, het is vele coherenter en gaat daadwerkelijk ergens over, maar het is eigenlijk nogal generiek (hoewel ik de tijdssprong binnenin de game leuk gedaan vind). In SA heb je een mooie samenhangende verhaallijn tot halverwege in San Fierro. Zo leuk als ik Woozie vind, de verhaallijn neemt een zeer vreemde wending met CJ's introductie tot Woozie en zeker Mike Toreno (Syndicate?). Vanaf dat punt verdwijnt het hele concept van een zinvolle verhaallijn en duiken er her en der personages op die niets met het verhaal te maken hebben (of wel?) om uiteindelijk te culmineren in een grote finale die terug bij de start uitkomt. Een grote ervaring qua game, maar qua verhaal de reinste onzin en op dat vlak vallen de III-era games zwaar in de schaduw van hun superieur uitgewerkte IV-era tegenhangers.

Maar daar zit dan ook vooral een verschil in tijd en ervaring van de makers in, het maakt de III-era (en de games ervoor) niet noodzakelijk onspeelbaar of waardeloos. Altijd hun speeltijd waard, al zij het maar voor het ontdekken van het spel of het opsnuiven van de sfeer. Ze zijn allemaal vreemd genoeg uniek.

Geplaatst:
comment_2246744

Een verhaallijn goed vinden of niet, dat ligt aan de persoon zelf die het spel speelt. Zelf vind ik GTA Vice City één van de beste verhalen hebben aangezien ik fan ben van maffia films en laat Tommy Vercetti nou net in aanraking komen met de maffia. Dan kan het voor mij al niet meer stuk.

Zoals je zegt, heeft GTA San Andreas een wat minder verhaal, ik vind het hele gangster gedoe sowieso niet heel erg interessant maar toch laat het spel zien dat je vrienden en familie dichtbij moet houden. Dat is wel een boodschap wat je moet onthouden.

Het verhaal van de stories wil ik graag nog eens ontdekken maar ik heb voor nu nog geen idee hoe.

Bewerkt: door ERRWINS

  • 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2252663

Waarom zou je GTA Vice City Stories voor de PS3 willen hebben??

Ik vind het veel te oude graphics hebben, en het gamed niet zo lekker :engel:

Eén woord: nostalgie. Krachtig.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2253064

De vraag is ook of het zo makkelijk is om het te upgraden, of dat ze er dan gelijk heel veel tijd en geld in moeten steken (bijv andere engine, nieuwe models, enzovoorts). Dan begrijp ik dat ze liever een nieuwer spel ondersteunen dan wel een nieuw spel maken.

Geplaatst:
comment_2253316

Maar ze kunnen ook wel een geremasterde versie uitbrengen, met betere graphics, en dat alles opgepoetst is.

Dat kunnen ze inderdaad, maar waarom zouden ze dat doen?

De Stories zijn überhaupt nooit echt populair geweest, vooral gekend bij grote fans of bij specifieke PSP-bezitters. Het platform is uiteraard ook deels de reden dat ze minder populair zijn (kijk bvb ook naar Chinatown Wars), dus ik snap wel dat men de games maar beperkt wil ondersteunen. Wat ook wel jammer is, want ik vind de Stories prachtige games.

Geplaatst:
comment_2253414

Dat is wel waar.

Vroeger speelde ik heel veel de stories, en ik vond dat heel erg leuk.

Maar naarmate begon het toch te vervelen, en focuste ik meer op GTA IV en GTA San Andreas.

Geplaatst:
comment_2256955

Maar ze kunnen ook wel een geremasterde versie uitbrengen, met betere graphics, en dat alles opgepoetst is.

De schijtgraphics van zowat alle III Era games doen juist hun toevoeging aan de herinneringen en speelervaring. Zelfs op release waren VC en SA grafisch echt niet goed te noemen (vooral SA, dat hing aan draadjes aan elkaar), maar toch heeft niemand ooit echt gezeken om de graphics. Waarom dat nu wel doen? Dat spel is al 10 jaar oud.

Geplaatst:
comment_2256992

Tja, ik heb wel heel veel plezier gehad aan GTA Vice City Stories, maar er waren heel veel dingen die ontbraken.

Bijv: Fastfood ketens, Kledingwinkel, en Mod shops.

Maar ik denk dat ze het bewust niet hebben toegevoegd, omdat de PSP het niet aankon.

Bewerkt: door bountyskull_10

Geplaatst:
comment_2256993

De PSP kon Vice City Stories eigenlijk niet meer dragen, terwijl daar toch wel heel wat toevoegingen in zaten. Ik denk dat LCS een prototype was dat nooit verder is uitgewerkt, om de eigenschappen van de PSP te testen :puh:

Geplaatst:
comment_2258496

Ik vind het wel apart, dat er een bepaalde tijd aan het zwemmen zit.

Want als je een tijdje in het water blijft, dan neemt je health heel erg snel af.

Bewerkt: door bountyskull_10

Geplaatst:
comment_2259981

Ach, Remi was een kleurrijk personage en hij bracht toch een beetje extra kleur in de wereld van Vice City. Zelf vind ik hem zeer goed binnen het verhaal passen en daarnaast doet het Prawn Island toch wat opleven, in Vice City zelf is dat eiland namelijk zo daad als iets maar kan zijn. Ow en zijn missies zijn best lachen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.