Jump to content
Geplaatst:
comment_2224010

15rl3e0.jpg

Het WK ligt alweer bijna een maand achter ons; de oefenwedstrijden zijn gespeeld; de Johan Cruijff-schaal staat in Zwolle en gisteravond was daar dan eindelijk de ouverture van het eredivisieseizoen 2014-2015.

Ik heb stiekem gespiekt en presenteer het topic á la Dutchy: Willem II is naar één jaar afwezigheid weer terug in de eredivisie, dankzij het kampioenschap in de Jupiler League. Dit ging ten koste van Roda JC, dat rechtstreeks degradeerde. Excelsior en Dordrecht promoveerden dankzij de nacompetitie en namen daarmee de plaatsen in van RKC Waalwijk en N.E.C. Voor het eerst sinds de invoering van de eredivisie in 1956 zal er geen ploeg uit Limburg deelnemen aan deze competitie.

Marco van Basten is vertrokken bij SC Heerenveen. Hij zal vervangen worden door Dwight Lodeweges. Die zelfde van Basten gaat aan de slag bij AZ, waar Dick Advocaat zijn plaats moest afstaan. Ronald Koeman zette een punt achter zijn trainers-carrière bij Feyenoord en vertrok naar Engeland, Fred Rutten neemt zijn plaats in. Verder gaat Alfred Schreuder aan de slag als hoofdman bij Twente en gaat Rob Alflen als kapitein in zee met FC Utrecht.

Pakt Ajax voor de vijfde keer op rij de schaal?

Deelnemende teams:

• ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • Excelsior
  • FC Dordrecht
  • FC Groningen
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Feyenoord
  • Go Ahead Eagles
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • SC Cambuur Leeuwarden
  • Vitesse
  • Willem II
  • SC Heerenveen

Vorige topics:

Eredivisie 2013/2014

Eredivisie 2012/2013

• Reacties 245
  • Bezichtigingen 15.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2307258

Waarschijnlijk zal hij dan tweede keeper worden. Ik schat Reina een stuk hoger in, mocht hij blijven. Overigens denk ik dat Neuer nog heel lang aan Bayern verbonden blijft en dat De Gea naar Real Madrid verkast. Mochten de geruchten omtrent Cillessen waar zijn ben ik bang dat hij niet veel meer onder het doel zal staan. Cillessen is een goede keeper, maar geen wereldtop. Zou perfect bij een club als Everton mee kunnen draaien als vervanger van Howard.

Overigens denk ik dat het bericht van geen kant klopt, omdat De Gea zijn contract nog maar één jaar loopt en er nog geen enkele berichten over verlenging de wereld in zijn gegooid. Als Manchester United nog wat aan De Gea wilt verdienen, moeten ze zeker geen 60 miljoen vragen.

Bewerkt: door KaiSkillzz

Geplaatst:
comment_2308172
Depay maakt miljoenentransfer naar Manchester United

PSV en Manchester United hebben een akkoord bereikt over de transfer van Memphis Depay naar de Engelse topclub, zo bevestigen beide clubs.

Zelf is Depay ook al tot overeenstemming gekomen met United. Wel moet hij nog een medische keuring ondergaan op Old Trafford.

Ja, dus.

Geplaatst:
comment_2308798

damn, NAC kan zich nu volledig gaan richten op de na-competitie.

tegenstander zal waarschijnlijk VVV-Venlo gaan worden.

Naja, ik heb hoop dat ze zich gewoon handhaven in de Eredivisie voor minimaal nog een extra seizoen.

Bewerkt: door Noretz

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2308852

damn, NAC kan zich nu volledig gaan richten op de na-competitie.

tegenstander zal waarschijnlijk VVV-Venlo gaan worden.

Naja, ik heb hoop dat ze zich gewoon handhaven in de Eredivisie voor minimaal nog een extra seizoen.

Dacht het niet! We gaan door na een tweede overwinning tegen Oss en dan gaat NAC er aan!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2309404

Ik schat NAC hoger in dan VVV qua selectie en ik denk dan ook dat NAC de waarschijnlijke wedstrijd tegen VVV zou winnen. Met alle respect, maar waarom zou VVV wel in de Eredivisie moeten zitten en NAC niet?

Omdat ik het wil!

Geplaatst:
comment_2310009

Simon Poulsen dus transfervrij naar PSV, als stand-in van Jetro. Topaankoop! Poulsen is in mijn ogen na Jetro (& heel misschien Dijks) de beste linksback van Nederland, in de breedte gaan we er dus zeker op vooruit. Spijtig voor AZ, was een hele waardevolle speler die nu op de bank gaat zitten bij PSV.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.