Jump to content
Geplaatst:
comment_2224010

15rl3e0.jpg

Het WK ligt alweer bijna een maand achter ons; de oefenwedstrijden zijn gespeeld; de Johan Cruijff-schaal staat in Zwolle en gisteravond was daar dan eindelijk de ouverture van het eredivisieseizoen 2014-2015.

Ik heb stiekem gespiekt en presenteer het topic á la Dutchy: Willem II is naar één jaar afwezigheid weer terug in de eredivisie, dankzij het kampioenschap in de Jupiler League. Dit ging ten koste van Roda JC, dat rechtstreeks degradeerde. Excelsior en Dordrecht promoveerden dankzij de nacompetitie en namen daarmee de plaatsen in van RKC Waalwijk en N.E.C. Voor het eerst sinds de invoering van de eredivisie in 1956 zal er geen ploeg uit Limburg deelnemen aan deze competitie.

Marco van Basten is vertrokken bij SC Heerenveen. Hij zal vervangen worden door Dwight Lodeweges. Die zelfde van Basten gaat aan de slag bij AZ, waar Dick Advocaat zijn plaats moest afstaan. Ronald Koeman zette een punt achter zijn trainers-carrière bij Feyenoord en vertrok naar Engeland, Fred Rutten neemt zijn plaats in. Verder gaat Alfred Schreuder aan de slag als hoofdman bij Twente en gaat Rob Alflen als kapitein in zee met FC Utrecht.

Pakt Ajax voor de vijfde keer op rij de schaal?

Deelnemende teams:

• ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • Excelsior
  • FC Dordrecht
  • FC Groningen
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Feyenoord
  • Go Ahead Eagles
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • SC Cambuur Leeuwarden
  • Vitesse
  • Willem II
  • SC Heerenveen

Vorige topics:

Eredivisie 2013/2014

Eredivisie 2012/2013

• Reacties 245
  • Bezichtigingen 15.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2250472

Misschien kan AZ weer eens uit winnen, nu vanavond tegen NAC. De verdediging zal dan wel echt veel beter moeten staan dan afgelopen week thuis tegen Excelsior. En liever Rochet op doel dan Esteban...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2250985

Eindelijk Milik in de basis vandaag. Past een stuk beter in de creatieve voorhoede met El Ghazi en Andersen dan die logge Sigthorsson.

...en hij speelde prima! Leuk ventje is die El-Ghazi trouwens, maar hij moet niet te vol van zichzelf worden. Maar goed, als z'n acties lukken, wie ben ik dan...

Geplaatst:
comment_2250994

Eindelijk weer een spits bij Ajax die niet enkel aanwezigheidspremie staat te vangen. Was gevaarlijk en pikte zijn doelpunten mee, tenminste een spits in de spits. Nu maar hopen dat het voor langere tijd is.

Waar ik trouwens ook van heb genoten was Vitesse-Feyenoord. En dan vooral van de twee keepers. Als neutrale voetbalfan in deze had ik het echt sneu gevonden voor een van hen als er toch een doelpunt was gevallen; ze keepten echt goed. Volkomen terecht dat Vermeer bij de selectie van het Nederlands elftal zit, en als Velthuizen weer stabieler wordt is een rentree in de selectie zeker mogelijk.

Geplaatst:
comment_2251019

Ik snap De Boer echt niet. Iedere keer als Millik speelt scoort hij. In plaats daarvan laat hij die waardeloze houthakker in de basis staan tegen oa. Barcelona(!) Wat die houthakker betreft; Ik snap best dat QPR hem niet in de zomer gehaald heeft. Hij kan er echt he-le-maal niets van...

Geplaatst:
comment_2251329

ik was dit weekend naar nac az. Jeetje wat was ik blij, eindelijk weer eens winst.

Nu moeten ze het vasthouden om zich los te krijgen van de rest. Want volgens mij is het verschil tussen AZ en de nummer 13 ofzo niet veel meer dan 4 of 5 punten

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2260657

Immers! Hij zit gewoon in het team van de week van La Gazzetta Dello Sport samen met Messi en Ronaldo.

De Leeuw en Uth zijn hele goede spelers. Maar de Leeuw is goed voor de Eredivisie en Uth zou het buiten de Eredivisie ook nog wel goed, denk ik.

Geplaatst:
comment_2260669

Immers! Hij zit gewoon in het team van de week van La Gazzetta Dello Sport samen met Messi en Ronaldo.

De Leeuw en Uth zijn hele goede spelers. Maar de Leeuw is goed voor de Eredivisie en Uth zou het buiten de Eredivisie ook nog wel goed, denk ik.

Hier kun je maar weer eens zien wat voor een flutkrant La Gazetta Dello Sport is.

Uth is niets meer dan een middelmatige spits die toevallig gewoon een keer een paar goaltjes maakt. De Leeuw gaat nog wel, maar FC Groningen is toch wel zijn plafond. Zie hem niet bij Ajax of zo spelen (al is dat ook geen enorme verdienste)

Geplaatst:
comment_2260671

Dat is idd een hele mooie goal, die zie je niet vaak.

Hier kun je maar weer eens zien wat voor een flutkrant La Gazetta Dello Sport is.

Uth is niets meer dan een middelmatige spits die toevallig gewoon een keer een paar goaltjes maakt. De Leeuw gaat nog wel, maar FC Groningen is toch wel zijn plafond. Zie hem niet bij Ajax of zo spelen (al is dat ook geen enorme verdienste)

Zegt de PSV'er. Immers is gewoon een aardige voetballer die zich altijd 100% inzet. Dat mis ik toch bij heel veel spelers. Wat een misser(die gemiste strafschop) van Depay, vond je ook niet?

Geplaatst:
comment_2260677

Ik zeg ook niet dat hij zich niet inzet, maar daar win je niks mee. Uitzondering is natuurlijk Kuyt, maar die kan ook wel een aardig balletje trappen. Qua dat betreft is Immers een mix van Kuyt en Sigthorrson. Hij werkt hard, maar hij raakt geen pepernoot.

Even over Depay, het is inderdaad jammer dat hij er niet inging, maar het doet me wel deugd dat we nog steeds op de eerste plaats staan en dan wel 7 punten boven Feyenoord. Na de aankomende wedstrijd zullen dat er 10 zijn.

Bewerkt: door KaiSkillzz

Geplaatst:
comment_2260725

Ajax is sowieso geen club voor een speler als De Leeuw, maar dat terzijde.

Uth moet nog wel flink wat groeien voordat hij hogerop kan. Zo denderend vind ik hem nog niet. Beter nog twee jaartjes Heerenveen en dan verder kijken.

En Aron, beetje jammer dat je Kai nu aanvalt op de prestaties van zijn club :7 Slaat werkelijk waar nergens op.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.