Jump to content
Geplaatst:
comment_2224010

15rl3e0.jpg

Het WK ligt alweer bijna een maand achter ons; de oefenwedstrijden zijn gespeeld; de Johan Cruijff-schaal staat in Zwolle en gisteravond was daar dan eindelijk de ouverture van het eredivisieseizoen 2014-2015.

Ik heb stiekem gespiekt en presenteer het topic á la Dutchy: Willem II is naar één jaar afwezigheid weer terug in de eredivisie, dankzij het kampioenschap in de Jupiler League. Dit ging ten koste van Roda JC, dat rechtstreeks degradeerde. Excelsior en Dordrecht promoveerden dankzij de nacompetitie en namen daarmee de plaatsen in van RKC Waalwijk en N.E.C. Voor het eerst sinds de invoering van de eredivisie in 1956 zal er geen ploeg uit Limburg deelnemen aan deze competitie.

Marco van Basten is vertrokken bij SC Heerenveen. Hij zal vervangen worden door Dwight Lodeweges. Die zelfde van Basten gaat aan de slag bij AZ, waar Dick Advocaat zijn plaats moest afstaan. Ronald Koeman zette een punt achter zijn trainers-carrière bij Feyenoord en vertrok naar Engeland, Fred Rutten neemt zijn plaats in. Verder gaat Alfred Schreuder aan de slag als hoofdman bij Twente en gaat Rob Alflen als kapitein in zee met FC Utrecht.

Pakt Ajax voor de vijfde keer op rij de schaal?

Deelnemende teams:

• ADO Den Haag
  • Ajax
  • AZ
  • Excelsior
  • FC Dordrecht
  • FC Groningen
  • FC Twente
  • FC Utrecht
  • Feyenoord
  • Go Ahead Eagles
  • Heracles Almelo
  • NAC Breda
  • PEC Zwolle
  • PSV
  • SC Cambuur Leeuwarden
  • Vitesse
  • Willem II
  • SC Heerenveen

Vorige topics:

Eredivisie 2013/2014

Eredivisie 2012/2013

• Reacties 245
  • Bezichtigingen 15.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2283406

Nou, ik heb flink zitten ragen. Die klote 2-1 heeft ze de nek omgedraaid. Daardoor bamde AZ zo de tweede helft in, ondanks dat Groningen al makkelijk 3-0 had kunnen staan. Zeer zonde.

Scheids was ook weer lekker bezig. Niet-overtredingen bestrafte hij zo nu en dan, en de echte overtredingen zag hij niet :7

Geplaatst:
comment_2284124

Ik weet niet of dit al bekend was bij de meeste van jullie.

Maar de KNVB wil vanaf volgend seizoen clubs verplichten om te degraderen/promoveren naar de Topklasse/Jupiler League.

Promotie naar het betaald voetbal

De KNVB wil op termijn (vanaf het seizoen 2015/2016) promotie verplichten.

Degradatie naar de Hoofdklasse

In beide Topklassen degraderen de nummers 14 t/m 16. De nummer 13 speelt samen met de algehele periodekampioen van de drie verschillende hoofdklasses nacompetitie om degradatie naar de hoofdklasse te voorkomen en zich te handhaven in de Topklasse.

Bewerkt: door Noretz

Geplaatst:
comment_2284706

AZ-PSV was toch wel een wedstrijd hoor. PSV snel op voorsprong, vervolgens komt AZ met twee mooie goals weer terug, waarna een effectief PSV er alsnog met de winst vandoor gaat. Toch ook een duidelijk signaal van PSV dat het voor de anderen echt moeilijk gaat worden om landskampioen te worden.

Geplaatst:
comment_2284731

Zou wel fijn zijn geweest als hij dat zich tijdens de wedstrijd ook had gerealiseerd, maar goed. Inderdaad een fantastische wedstrijd, en zelfs mooi om aan terug te denken als je uiteindelijk met lege handen staat. Onder het motto "liever goed voetbal en verliezen dan slecht voetbal en winnen". Zo af en toe mag dat.

Geplaatst:
comment_2284735

Ach ja, zo heb je een rode kaart na een paar seconde, de andere keer heb je geluk. Al heb ik mijn twijfels of PSV dan toch verloren had. Het was iig een zeer leuke wedstrijd met een terechte winnaar. :D

Dit was eens wat anders dan de zaadwedstrijden die PSV normaal de afgelopen keren speelde.

Geplaatst:
comment_2284740

Ach ja, zo heb je een rode kaart na een paar seconde, de andere keer heb je geluk.

De overtreding bepaalt de strafmaat, niet wanneer die overtreding gemaakt is. Dat zou maar al te gek zijn.
Geplaatst:
comment_2284805

Ach het geluk en vieze counterspel kan niet lang meer aan de kant van die eindhovenaren blijven zal ik dan maar denken

Wat is er mis met counterspel? Bayern München werd nog niet zo lang geleden zwaar geneukt door counterspel van Real Madrid, en wat een heerlijk spel was dat. _O_
Geplaatst:
comment_2284813

Ik vind het laf.Ik bedoel ze counteren zelfs thuis tegen Doredrecht...

Want het spel domineren, amper kansen creëren en dan het deksel op de neus krijgen is zoveel beter? Je bent fan van Louis Van Gaal zeker? :)

Ik kijk naar je signature en daarna naar de statistieken van PSV, ik zou ook wel een beetje gefrustreerd zijn in jouw plaats, maar om daarom te gaan haten op de tegenstander met argumenten die nergens op slaan..

Geplaatst:
comment_2284821

Nee klopt. Ik vind hom ajax op dit moment speelt ook zwaar kut. Ook verschrikkelijk saai. Maar ze hebben tenminste nop de intentie om aan te vallen. Dat mis ik bij PSV en vind ik eerlijk gezegd ook niet kampioens waardig. Ajax op dit moment ook niet hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat een PEC of AZ of Vitesse het meer verdient. En ja hoe PSV nu speelt is ook een kwaliteit, ik vind het alleen niet echt mooi. En ja ik been een beetje gefrustreerd :puh:

Bewerkt: door KoningJesper

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.