Jump to content
Geplaatst:
comment_2234558

Logo_witcher3_en.png

The Witcher 3

Ontwikkelaar: CD Projekt RED

Uitgever: Namco Bandai

Genre: RPG

Platform: PS4, XOne, PC

Aantal spelers: 1

Release: 24 februari 2015

Demo geen

Website: www.thewitcher.com/witcher3

The Witcher 3: Wild Hunt is het derde deel in The Witcher-serie. In Wild Hunt kruipen spelers andermaal in de huid van de heks Geralt van Rivia. Waar The Witcher en The Witcher 2: Assassins of Kings gebaseerd zijn op de fantasieverhalen van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, daar speelt The Witcher 3 zich na deze verhalen af.

Ten opzichte van de vorige games is The Witcher 3: Wild Hunt meer een open wereld-game, waarin spelers kunnen gaan en staan waar ze willen. Bovendien is Geralt minder bezig met het oplossen van klusjes van anderen. In plaats daarvan houden spelers zich in de game vooral bezig met het afslachten van vijanden en het oplossen van mysteriën. De vijanden van Geralt die hem in de vorige games wilden gebruiken zijn nu weg en hij gaat op een persoonlijk avontuur terwijl de wereld om hem heen verandert.

De spelwereld van The Witcher 3 moet een grotere open wereld dan elke andere moderne RPG ooit bieden. Het gebied is ongeveer dertig keer groter dan de vorige The Witcher-games. Daarom moeten spelers gebruikmaken van een zeilboot of een paard om op verschillende locaties te arriveren. Daarnaast keert fast travelling voor sommige locaties ook terug.

Alles wat de speler doet, heeft effect op deze wereld. Alle queesten hebben verschillende mogelijkheden om ze uit te spelen en elk eindresultaat is weer anders. Ontwikkelaar CD Projekt Red schat dat spelers ongeveer honderd uur nodig hebben om de game uit te spelen, waarvan de helft ongeveer wordt besteed aan sidequests.

De game heeft een uitgebreid vecht- en magiesysteem. Daarnaast zit er een dynamisch dag- en nachtsysteem in het spel, realistische AI en dynamische omgevingen. Er zitten ongeveer 80 verschillende monsters in The Witcher 3: Wild Hunt. De krachten van sommige monsters zijn ook afhankelijk van de tijd van de dag of de stand van de maan, vergelijkbaar met een weerwolf die tijdens volle maan speciale krachten krijgt.

The Witcher 3: Wild Hunt schotelt de speler ook verschillende keuzes voor. Zo stuit de speler op een dorp die constant wordt aangevallen door een monster, maar volgens een bewoner van het dorp beschermt het monster het dorp juist. Spelers krijgen de keuze om op het monster te jagen.

Bron: www.gamer.nl

Debut gameplay trailer

35 min gameplay demo

• Reacties 261
  • Bezichtigingen 21.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2409684

Hint voor wanneer je de eerste keer in Toussaint kunt freeroamen: ga naar Lac Célavi (Noordwesten van Beauclair) om daar de sidequest te halen. Het is geen belangrijke of moeilijke quest, maar delen ervan kunnen mogelijk lastig om halen zijn als je het te laat doet. Om niet te vergeten dat de beloning voor die quest best episch is.

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2411469

PS4 spelers: Wie (emo.gif: dit leest) en de de game nog niet heeft moet zichzelf echt een plezier doen en de GOTY-editie (TW3+HoS+B&W) nu aanschaffen via de PS-store voor een schappelijke 30€.

Ik zelf moet overigens ook echt eens beginnen aan die DLC-uitgaves bloos.gif

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2411968

@Phoeny: Thanks voor de tip, hierdoor die Quest met gemak gehaald. :)

Zojuist het toernooi voltooid en daarbij de Achievment gehaald

(Wel een super zielig einde) Maarja, zoals Geralt al zei. Not everything ends with a happy ending.

Geplaatst:
comment_2411971

(Wel een super zielig einde) Maarja, zoals Geralt al zei. Not everything ends with a happy ending.

Je bepaalt het einde zelf, maar heb het zelf ook niet gedaan! Guillaume was toch net té opdringerig. :v

Geplaatst:
comment_2411973

Je bepaalt het einde zelf, maar heb het zelf ook niet gedaan! Guillaume was toch net té opdringerig. :v

Oh? Hoe kan dat dan?

Geplaatst:
comment_2411976

Oh? Hoe kan dat dan?

Als ik de tutorials moet geloven dan kun je haar overtuigen de vloek over te dragen op Guillaume (hetgene dat ze eigenlijk niet wou doen, zelfs de vogel wou ze niet), maar zelfs dat wetende vind ik het andere wellicht een betere optie.

Geplaatst:
comment_2411982

Oh? Hoe kan dat dan?

Als ik de tutorials moet geloven dan kun je haar overtuigen de vloek over te dragen op Guillaume (hetgene dat ze eigenlijk niet wou doen, zelfs de vogel wou ze niet), maar zelfs dat wetende vind ik het andere wellicht een betere optie.

Ohh, echt? Ik had niet het idee of ik ook maar iets in te brengen had in het verloop.. :o Heel misshcien als ik Guillame had verteld over de vloek. Misschien schreeuwde hij het dan van alle daken. :puh:

Geplaatst:
comment_2411985

Oh? Hoe kan dat dan?

Ohh, echt? Ik had niet het idee of ik ook maar iets in te brengen had in het verloop.. :o Heel misshcien als ik Guillame had verteld over de vloek. Misschien schreeuwde hij het dan van alle daken. :puh:

Wel, die kans bestaat. Op het moment realiseer je het vaak niet, maar als je het dan in walkthroughs leest dan zie je dat veel verschillende varianten afhangen van één kleine tak die je opent door een kleine beslissing. De game is op dat vlak zeer leuk! ^^

Geplaatst:
comment_2412218

De uitbreidingen van The Witcher 3 zijn beiden voltooid! De uitbreidingen vond ik beter dan de normale game, maar beiden kan ik iedereen aanraden.

Heerlijk rondgelopen in "The Land of the Thousand Fables". Ik vond het daar fantastisch! Toch de Vampieren vond ik heel erg gestolen van ES 5: Skyrim die laatste uitbreiding daarvan, maar prachtig uitgewerkt!

Nog 19 achievements te gaan, waarvan ik er 8 in een nieuwe playthrough moet doen omdat ze missable waren, maar dat gaat vast goedkomen!

Geplaatst:
comment_2412243

De uitbreidingen van The Witcher 3 zijn beiden voltooid! De uitbreidingen vond ik beter dan de normale game, maar beiden kan ik iedereen aanraden.

Heerlijk rondgelopen in "The Land of the Thousand Fables". Ik vond het daar fantastisch! Toch de Vampieren vond ik heel erg gestolen van ES 5: Skyrim die laatste uitbreiding daarvan, maar prachtig uitgewerkt!

Nog 19 achievements te gaan, waarvan ik er 8 in een nieuwe playthrough moet doen omdat ze missable waren, maar dat gaat vast goedkomen!

Vond ik ook een prachtige wereld, wel een leuke verademing in deze redelijk duistere game. De meeste sprookjes werden ook net wat anders gebracht dan in het echt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.