Jump to content
Geplaatst:
comment_2234558

Logo_witcher3_en.png

The Witcher 3

Ontwikkelaar: CD Projekt RED

Uitgever: Namco Bandai

Genre: RPG

Platform: PS4, XOne, PC

Aantal spelers: 1

Release: 24 februari 2015

Demo geen

Website: www.thewitcher.com/witcher3

The Witcher 3: Wild Hunt is het derde deel in The Witcher-serie. In Wild Hunt kruipen spelers andermaal in de huid van de heks Geralt van Rivia. Waar The Witcher en The Witcher 2: Assassins of Kings gebaseerd zijn op de fantasieverhalen van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, daar speelt The Witcher 3 zich na deze verhalen af.

Ten opzichte van de vorige games is The Witcher 3: Wild Hunt meer een open wereld-game, waarin spelers kunnen gaan en staan waar ze willen. Bovendien is Geralt minder bezig met het oplossen van klusjes van anderen. In plaats daarvan houden spelers zich in de game vooral bezig met het afslachten van vijanden en het oplossen van mysteriën. De vijanden van Geralt die hem in de vorige games wilden gebruiken zijn nu weg en hij gaat op een persoonlijk avontuur terwijl de wereld om hem heen verandert.

De spelwereld van The Witcher 3 moet een grotere open wereld dan elke andere moderne RPG ooit bieden. Het gebied is ongeveer dertig keer groter dan de vorige The Witcher-games. Daarom moeten spelers gebruikmaken van een zeilboot of een paard om op verschillende locaties te arriveren. Daarnaast keert fast travelling voor sommige locaties ook terug.

Alles wat de speler doet, heeft effect op deze wereld. Alle queesten hebben verschillende mogelijkheden om ze uit te spelen en elk eindresultaat is weer anders. Ontwikkelaar CD Projekt Red schat dat spelers ongeveer honderd uur nodig hebben om de game uit te spelen, waarvan de helft ongeveer wordt besteed aan sidequests.

De game heeft een uitgebreid vecht- en magiesysteem. Daarnaast zit er een dynamisch dag- en nachtsysteem in het spel, realistische AI en dynamische omgevingen. Er zitten ongeveer 80 verschillende monsters in The Witcher 3: Wild Hunt. De krachten van sommige monsters zijn ook afhankelijk van de tijd van de dag of de stand van de maan, vergelijkbaar met een weerwolf die tijdens volle maan speciale krachten krijgt.

The Witcher 3: Wild Hunt schotelt de speler ook verschillende keuzes voor. Zo stuit de speler op een dorp die constant wordt aangevallen door een monster, maar volgens een bewoner van het dorp beschermt het monster het dorp juist. Spelers krijgen de keuze om op het monster te jagen.

Bron: www.gamer.nl

Debut gameplay trailer

35 min gameplay demo

• Reacties 261
  • Bezichtigingen 21.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2417268

Helaas, gewoon Gwent uit de basegame. De Gwent-standalone is lichtjes anders dan in de game ook :P

Ah oké, ik wist namelijk niet dat je meerdere decks kon maken per factie. Heb jij die bèta van GWENT gespeeld?
Geplaatst:
comment_2417352

Nog niet, maar heb er wel al wat van bekeken, dus ik weet wel dat het (lichtjes) anders is. Voornamelijk balance-issues lijkt me.

Ah oké, ik heb ook nogal gemixede dingen erover gelezen. Zo zou pay-to-win aardig verankerd zitten in het spel. Maar goed, ik hoop dat ze maar gauw met een release date of iets dergelijks komen puh2.gif

God, ik zou echt eens moeten beginnen met de Expansions van deze game. Ik heb laatst mijn ps4 backlog op een rijtje gezet, maar liefst 45 titels emo.gif Heb een akelig gevoel dat als ik begin met HoS, ik meteen weer voor een lange tijd hooked ben...

Geplaatst:
comment_2417486

Ik heb de game al langer en was na mijn idee ook al redelijk ver, maar ik ben van plan om opnieuw te beginnen, omdat ik de game al lang niet meer gespeeld heb en niet lekker meer in dit fantastische verhaal zit. Is het volgens jullie de moeite waard om HoS en B&W aan te schaffen nu ik opnieuw wil gaan beginnen?

Geplaatst:
comment_2417658

Ik zou ze niet nu kopen en gewoon gedurende het herhalen van TW3 een keer oppikken. Want de Expansion Pass beland vaak zat in de Sale, was tot een paar dagen geleden ook maar 15€ bijvoorbeeld.

Geplaatst:
comment_2418948

Het was pas toen ik inzoomde dat ik besefte hoe gedetailleerd het eigenlijk eruit ziet. Hoe vergaar je deze informatie/indeling? Is dat op basis van de eerste 2 games of ben je toevallig ook bezig gegaan met de boeken?

Maar een soort van fanfiction (ideetje) waar je aan probeert te werken dus?

Geplaatst:
comment_2419161

Impressed! yep.gif

(Dit moet je op reddit plaatsen :puh:)

Dank u, dank u, moet nog gebeuren!

Het was pas toen ik inzoomde dat ik besefte hoe gedetailleerd het eigenlijk eruit ziet. Hoe vergaar je deze informatie/indeling? Is dat op basis van de eerste 2 games of ben je toevallig ook bezig gegaan met de boeken?

Het merendeel van de informatie komt van de Wiki (en verder ook zelf vrij invulling, er zijn zaken die goed zijn beschreven en dan zijn er ook zaken als Nilfgaard, waar op enkele woorden na nagenoeg niets over bestaat, wat dus perfect is om zelf in te vullen. De games doen dit in feite ook, er zijn gebeurtenissen en elementen die gekend zijn, de rest wordt maar gewoon vrij ingevuld) Maar ik probeer wel zo goed mogelijk te volgen waar mogelijk.

Maar een soort van fanfiction (ideetje) waar je aan probeert te werken dus?

Yup, de steden zijn ook bijna af.

Sowieso zijn er maar weinig opties voor niet-Geralt Witcher-games.

Er zijn maar weinig witchers meer, zelfs maar 4 in de School of the Wolf als je Ciri meetelt. Sowieso wou ik iets ontwerpen dat zich na de 3 Witcher-games afspeelde en dan zijn de opties beperkt. Er zijn maar een X aantal witchers over en voor mij is dan Ciri die Nilfgaard bezoekt het interessantste, Eskel kan ook nog naar Povir/Koviss.

Geniaal! Ik dacht laat ik gelijk maar beginnen aan de Crossbow Shots ipv eerst verzwakken. En bam eerste kogel in z'n oog en dood! Was minder moeite als verwacht. Nu de wijnmissie nog even goed voltooien en dan hoef ik er nog maar 8! :D

Ook net gedaan!

Ik wou "There Can Be Only One" activeren om te kijken of er quests/handelingen in de basegame zijn die die vereisten afvinkt (ik ben nog maar half in het verhaal) dus ook even deze Achievement gehaald, zeer leuk om proberen die.

Geplaatst:
comment_2419284

City of Golden Towers, helaas te groot voor het forum.

med_gallery_113271_234_293788.png

Baccalà.

med_gallery_113271_234_55985.png

Viroledo.

med_gallery_113271_234_61207.png

Bluedale, een kleine en simpele startregio in Ebbing bedoelt als prologue.

Algemeen verhaalconcept.

Sowieso lijkt het me leuk om mogelijke TW2- & TW3-saves de game te laten beïnvloeden zoals dat in TW3 gebeurde, zaken zoals Triss/Yen/Ciri... Maar niet alles kan meetellen. Canongewijs verliest Emhyr de oorlog tegen Redania (of dat dan met Dijkstra of Radovid is is ongekend, ik verkies dan Dijkstra) en wordt hij neergestoken in een Julius Caesar-achtige manier door de Trade Corporations. Dit zou rond 1290 gebeuren, maar The Witcher 3 speelt zich af in 1272-1273, wat dus zou betekenen dat Emhyr het nog 17-18 jaar als keizer uithoudt. Laten we er dan van uitgaan dat in deze periode Ciri haar Witcher-training voltooid onder Geralt's begeleiding en meerdere jaren zelf ronddwaalt...

Dus 1289 of 1290, Emhyr wordt door de Trade Corporations vermoord, maar dit kan natuurlijk niet zo blijken voor het publiek, Emhyr is dus officieel simpelweg overleden aan een ziekte/vermoeidheid en krijgt een plechtige begrafenis. Een reden voor Ciri om af te zakken naar Nilfgaard (regio), het was ondanks alles toch haar vader, dit is waar het spel zou beginnen, met Ciri op weg naar Nilfgaard.

De opvolger van Emhyr is Morvran Voorhis (je kent hem wel, ja, hem). Ciri wordt opgemerkt door de vele spionnen en naar het keizer gebracht, die haar een quest oplegt aangezien ze in feite nog een schuld heeft ten opzichte van haar vader/Nilfgaard en aangezien ze een rechtmatige claim heeft op de troon (ongeacht ze die wilt of niet) zal ze benadert worden door meerdere gildes.

Act I zou je naar Viroledo sturen, waar je ook de kans krijgt om een meer ervaren vechtstijl op te doen, Act II zou meer focussen op The City of Golden Towers (waar je ook een verblijf krijgt, geschonken door de keizer als bedankje voor je diensten) en Act III kijkt meer naar Baccalà en de Zuidkant van The City of Golden Towers. Op zich zeer simpel, maar zoals je weet is een verhaal nooit zo rechtlijnig als het eerst lijkt. Ook de bedoelingen van Morvran zijn misschien niet wat ze lijken...

Mogelijke sidequests/entounters met gekende personages

-Keira Metz als professor (Medicine) in de Albacca Campus

-Geralt met Yen/Triss/Alleen? rond Embassy Lane met enige visa-problemen => Paper Trail, afhankelijk van hoe je TW3 hebt afgerond kun je zo Gven'nel, Iris of Aerondight van Geralt krijgen

-Dandelion met Priscilla in een willekeurige Inn, als artiesten misschien

-Vivienne (afhankelijk van je uitkomst in B&W)

-Regis misschien? Altijd een welkom personage

Zou het ook wel grappig vinden om Carthia van Canten (Sacha) of andere sub-gekenden als een NPC te kunnen tegenkomen, er is zo ook een gekende NPC die je in Novigrad kunt tegenkomen.

Interessante ontwerpideeën

-Sowieso lijkt het me interessant om enkele van de Inns een Gwent-kamertje te geven waar men voor hoge prijzen kan spelen

-Rond Embassy Lane zijn er ambassades te vinden van alle voor Nilfgaard gekende landen/regio's

-De Fiery Crescent is een hoekje waar vele smids aanwezig zijn, een groot deel van hun productie gaat rechtstreeks de rivier over richting de Military Academy. Ze gebruiken Trolls als lijfwachten en lastdragers (ze zijn nu eenmaal zeer loyaal en sterk en wie wilt er niet wat extra trolls?)

-Op Freeguild Square verkopen individuen die niet zijn aangesloten aan de gildes, zij mogen de stad niet binnen, hier kun je veel goedkope rommel verkrijgen die elke dag varieert. Frustrerend om een specifiek iets te vinden, maar wie weet, goedkoop!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.