Jump to content
Geplaatst:
comment_2234558

Logo_witcher3_en.png

The Witcher 3

Ontwikkelaar: CD Projekt RED

Uitgever: Namco Bandai

Genre: RPG

Platform: PS4, XOne, PC

Aantal spelers: 1

Release: 24 februari 2015

Demo geen

Website: www.thewitcher.com/witcher3

The Witcher 3: Wild Hunt is het derde deel in The Witcher-serie. In Wild Hunt kruipen spelers andermaal in de huid van de heks Geralt van Rivia. Waar The Witcher en The Witcher 2: Assassins of Kings gebaseerd zijn op de fantasieverhalen van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, daar speelt The Witcher 3 zich na deze verhalen af.

Ten opzichte van de vorige games is The Witcher 3: Wild Hunt meer een open wereld-game, waarin spelers kunnen gaan en staan waar ze willen. Bovendien is Geralt minder bezig met het oplossen van klusjes van anderen. In plaats daarvan houden spelers zich in de game vooral bezig met het afslachten van vijanden en het oplossen van mysteriën. De vijanden van Geralt die hem in de vorige games wilden gebruiken zijn nu weg en hij gaat op een persoonlijk avontuur terwijl de wereld om hem heen verandert.

De spelwereld van The Witcher 3 moet een grotere open wereld dan elke andere moderne RPG ooit bieden. Het gebied is ongeveer dertig keer groter dan de vorige The Witcher-games. Daarom moeten spelers gebruikmaken van een zeilboot of een paard om op verschillende locaties te arriveren. Daarnaast keert fast travelling voor sommige locaties ook terug.

Alles wat de speler doet, heeft effect op deze wereld. Alle queesten hebben verschillende mogelijkheden om ze uit te spelen en elk eindresultaat is weer anders. Ontwikkelaar CD Projekt Red schat dat spelers ongeveer honderd uur nodig hebben om de game uit te spelen, waarvan de helft ongeveer wordt besteed aan sidequests.

De game heeft een uitgebreid vecht- en magiesysteem. Daarnaast zit er een dynamisch dag- en nachtsysteem in het spel, realistische AI en dynamische omgevingen. Er zitten ongeveer 80 verschillende monsters in The Witcher 3: Wild Hunt. De krachten van sommige monsters zijn ook afhankelijk van de tijd van de dag of de stand van de maan, vergelijkbaar met een weerwolf die tijdens volle maan speciale krachten krijgt.

The Witcher 3: Wild Hunt schotelt de speler ook verschillende keuzes voor. Zo stuit de speler op een dorp die constant wordt aangevallen door een monster, maar volgens een bewoner van het dorp beschermt het monster het dorp juist. Spelers krijgen de keuze om op het monster te jagen.

Bron: www.gamer.nl

Debut gameplay trailer

35 min gameplay demo

  • Reacties 261
  • Bezichtigingen 21.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2422619

Veel komt ook neer op de gameplay mechanics, als die gedateerd of gewoon heel slecht afgemeten aanvoelen dan doet het een ouder spel wel de nek om, maar ik gok dat het hier wel in orde lijkt te zijn.

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_2426885

Wel, heb niets meer gedaan aan Nilfgaard/Baccalà, die waren in feite zo af als ik er mee kon zijn (de maps alleszins, qua quests en mogelijke gebeurtenissen kun je natuurlijk blijven bouwen)... heb wel eventjes aan een map voor Pont Vanis gewerkt, maar die is nog niet af, wie weet dat ik die ergens in de komende weken nog eens op pak.

 

Al wat verder geraakt in TW1?

Geplaatst:
comment_2426914

Ik heb TW1 al een poos geleden uitgespeeld, ondanks wel wat gebreken erg geamuseerd door het verhaal, de karakters en hun ontwikkelingen en je leert erg veel over de wereld. Ik had alleen gehoopt dat ik wat eerder door had gekregen dat je van Geralt een leip gestoorde vuurmonster à la Durin's Bane kon maken :7

 

Ben begonnen aan deeltje 2, maar die heb ik nu even gepauzeerd want er zijn veel andere spellen verschenen de afgelopen tijd waar ik al lang naar uitkeek. Merkte wel meteen hoe dat al veel meer een action game was waar TW1 meer aanvoelt als een wat traditionelere cRPG. Over een paar weken ga ik er wel mee verder en dan meteen achteraan nog een keer door TW3, dit keer ook meteen die Platinum trofee pakken :D Nog handige dingetje om te weten vooraf aan TW2, zoals wat het best te upgraden of iets dergelijks?

Geplaatst:
comment_2426915

Goh, ondanks dat ik de game heb voltooid ben ik er geen kenner van. Ik kan wel zeggen dat qua Skills points spenderen je een gelijkaardig pad kunt volgen als in III (en de game kent eigenlijk heel weinig wapens/armor vergeleken met III). Alchemy is leuk, maar uiteindelijk niet echt nodig/nuttig - signs en damage dus.

 

Ook moet ik zeggen dat het wel een erg sfeervolle, zij het kleine, game is, dus geniet er van!

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_2430472

Ik ga binnenkort Wild Hunt opnieuw spelen @Phoenyxar (eigenlijk over een kwartiertje zoiets :puh:)

Zal mij wel vooral gaan richten op de Main Quests en van de Side Quests alleen de belangrijke doen. Omdat ik vorige keer niet op Death March begon en nog wat trophies gemist heb, wil ik eigenlijk even opnieuw door het verhaal blazen, volgende platinum scoren en daarna dan toch (eindelijk) rustig aan de uitbreidingen beginnen. Maar voel jij niks voor een nieuwe playthrough en wat uitgebreid het verhaal, karakters, keuzes etc. bespreken? Gezien de diepgang die dit spel kent, valt er veel over te keuvelen.

 

Edit: Kan niet beginnen, save wordt niet geladen zolang de expansies niet ook geïnstalleerd zijn :duh:

Geplaatst:
comment_2430492
16 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

[1] Maar voel jij niks voor een nieuwe playthrough en wat uitgebreid het verhaal, karakters, keuzes etc. bespreken? Gezien de diepgang die dit spel kent, valt er veel over te keuvelen.

 

[2] Edit: Kan niet beginnen, save wordt niet geladen zolang de expansies niet ook geïnstalleerd zijn :duh:

[1] Ik heb de game 2 keer uitgespeeld (op Story and Swords & Blood and Broken Bones), maar ja, toch wil ik de game nog eens uitspelen, maar ik zal het wel pas enkel binnen een jaar of zo doen. Ik weet ook niet of ik de game op Deathmarch wil spelen, het is niet dat de game onmogelijk wordt, maar ik vind dat de lange battles op de hoogste 2 moeilijkheidsgraden redelijk onrealistisch aanvoelen, wat normaal is, maar ik vind het minder leuk zo.

 

[2] Wat ergens wel logisch is :v

Geplaatst:
comment_2430684
Op 8/7/2017 om 12:50, Phoenyxar zei:

.. maar ik zal het wel pas enkel binnen een jaar of zo doen.

Prima. Eindstand ben ik ook maar meteen begonnen met HoS. Werd er meteen aan herinnerd waarom ik zo graag de eerste twee delen wou uitspelen, vanaf het begin meteen een bekend gezicht met Shani. Heb haar geromanced in het eerste deel in plaats van Triss :puh:

Geplaatst:
comment_2430833

Yes. Het is dat ik maar weinig tijd heb, maar ik vind dat verhaal van HoS tot nu toe wel heel leuk verteld. De intrige blijft maar interessanter worden en de karakters zijn ook ieder bijzonder op hun manier.

 

Schande dat ik Shani geromanced heb? :puh: Ze is fucking lief en in tegenstelling tot Triss en Yen niet altijd bezig met weer een van hun schemes.

Geplaatst:
comment_2430837
2 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

[1] De intrige blijft maar interessanter worden en de karakters zijn ook ieder bijzonder op hun manier.

 

[2] Schande dat ik Shani geromanced heb? :puh: Ze is fucking lief en in tegenstelling tot Triss en Yen niet altijd bezig met weer een van hun schemes.

[1] HoS nog nooit uitgespeeld? :o

 

[2] Gewoon, je hebt Triss bedrogen! (Zij schemed wel niet, dat zijn Yennefer en Philippa vooral :puh: )

 

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2431181
Op 8/18/2017 om 18:05, Phoenyxar zei:

[1] HoS nog nooit uitgespeeld? :o

 

[2] Gewoon, je hebt Triss bedrogen! (Zij schemed wel niet, dat zijn Yennefer en Philippa vooral :puh: )

 

[1] Nee, dat heb ik hier echt tal keer gezegd :puh:

Maar nu heb ik 'm uitgespeeld een dag of 2 geleden. Sterk van genoten, onwijs goede character building met Gaunter O'Dimm en Olgierd. Zeker eerstgenoemde zal een game villain zijn die ik niet gauw zal vergeten.

Het verhaal had niet echt een prominente rol, in feite een zoveelste Faustian bargain zoals je vaak tegenkomt in ander fictie, maar daardoor kon ik er zo van genieten. Er is erg veel ruimte voor karakterisering en rustige momenten zo rijk van detail zoals die hele bruiloft quest, welke echt puur genieten was :klap: Roosquest was ook geweldig, niet alleen de vertelwijze, maar ook de technische en grafische productie.

 

Het is echt bizar hoe goed de mensen van CDPR kunnen schrijven, Bethesda/BioWare en andere ontwikkelaars van wRPGs hebben helemaal niks op ze. Nou alleen als ze wat beter waren met gameplay, want met HoS werd ik meteen weer herinnerd hoe kut dit spel gewoon speelt :7 Al moet ik zeker toegeven, de bosses waren dit keer veeel beter. 

 

[2] Jij bent zeker trouw gebleven aan Yen en hebt Shani geskipt in HoS?

Spoiler

giphy.gif

 

Geplaatst:
comment_2431197
7 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

[1] Maar nu heb ik 'm uitgespeeld een dag of 2 geleden. Sterk van genoten, onwijs goede character building met Gaunter O'Dimm en Olgierd. Zeker eerstgenoemde zal een game villain zijn die ik niet gauw zal vergeten.

 

[2] Jij bent zeker trouw gebleven aan Yen en hebt Shani geskipt in HoS?

 

[1] Wel proficiat! En het is echt wel leuk als je HoS heb gespeeld om dan een nieuwe game te starten en Gaunter O'Dimm tegen te komen in White Orchard. Ik was dat vergeten toen ik de eerste keer HoS speelde.

(Probeer trouwens een Main Quest-only op Blood March te spelen, maar zit vast bij Caranthir :v)

 

[2] De eerste playthrough niet, maar de tweede keer wel trouwe gebleven aan Triss! :o

Geplaatst:
comment_2431203

Momenteel ben ik net begonnen met een jeugdliefde, Final Fantasy X, als ik die afgerond heb zal ik aan de gang gaan met Blood and Wine en dan zie ik wel wanneer ik Wild Hunt opnieuw uitspeel. Ik kan me ook niet herinneren dat ik Gaunter O'Dimm tegenkwam in White Orchard :$

Ik moest even terugkijken hoe Caranthir vocht, maar wat ik me kan herinneren is dat je je niet moet bezighouden met de Ice Elemental, maar die tussen jou en Caranthir moet houden op een afstand en dan killt Caranthir ze vanzelf vrij snel met zijn magie.

Geplaatst:
comment_2431226

Dat is inderdaad de manier hoe ik het doe, maar op Death March ben je redelijk snel dood, dus het vereist enige concentratie (ben toch al enkele keren dichtbij geweest).

 

En Gaunter O'Dimm is één van de mogelijke personen waar je in de Inn tegen kunt praten.

 

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.