Jump to content
Geplaatst:
comment_2234558

Logo_witcher3_en.png

The Witcher 3

Ontwikkelaar: CD Projekt RED

Uitgever: Namco Bandai

Genre: RPG

Platform: PS4, XOne, PC

Aantal spelers: 1

Release: 24 februari 2015

Demo geen

Website: www.thewitcher.com/witcher3

The Witcher 3: Wild Hunt is het derde deel in The Witcher-serie. In Wild Hunt kruipen spelers andermaal in de huid van de heks Geralt van Rivia. Waar The Witcher en The Witcher 2: Assassins of Kings gebaseerd zijn op de fantasieverhalen van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, daar speelt The Witcher 3 zich na deze verhalen af.

Ten opzichte van de vorige games is The Witcher 3: Wild Hunt meer een open wereld-game, waarin spelers kunnen gaan en staan waar ze willen. Bovendien is Geralt minder bezig met het oplossen van klusjes van anderen. In plaats daarvan houden spelers zich in de game vooral bezig met het afslachten van vijanden en het oplossen van mysteriën. De vijanden van Geralt die hem in de vorige games wilden gebruiken zijn nu weg en hij gaat op een persoonlijk avontuur terwijl de wereld om hem heen verandert.

De spelwereld van The Witcher 3 moet een grotere open wereld dan elke andere moderne RPG ooit bieden. Het gebied is ongeveer dertig keer groter dan de vorige The Witcher-games. Daarom moeten spelers gebruikmaken van een zeilboot of een paard om op verschillende locaties te arriveren. Daarnaast keert fast travelling voor sommige locaties ook terug.

Alles wat de speler doet, heeft effect op deze wereld. Alle queesten hebben verschillende mogelijkheden om ze uit te spelen en elk eindresultaat is weer anders. Ontwikkelaar CD Projekt Red schat dat spelers ongeveer honderd uur nodig hebben om de game uit te spelen, waarvan de helft ongeveer wordt besteed aan sidequests.

De game heeft een uitgebreid vecht- en magiesysteem. Daarnaast zit er een dynamisch dag- en nachtsysteem in het spel, realistische AI en dynamische omgevingen. Er zitten ongeveer 80 verschillende monsters in The Witcher 3: Wild Hunt. De krachten van sommige monsters zijn ook afhankelijk van de tijd van de dag of de stand van de maan, vergelijkbaar met een weerwolf die tijdens volle maan speciale krachten krijgt.

The Witcher 3: Wild Hunt schotelt de speler ook verschillende keuzes voor. Zo stuit de speler op een dorp die constant wordt aangevallen door een monster, maar volgens een bewoner van het dorp beschermt het monster het dorp juist. Spelers krijgen de keuze om op het monster te jagen.

Bron: www.gamer.nl

Debut gameplay trailer

35 min gameplay demo

  • Reacties 261
  • Bezichtigingen 21.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_2439673

Heb deze game gisteren ook gekocht op steam, samen met alle dlc's (hij was in sale en men pc heeft een serieuze upgrade gekregen).

Heb hem nog niet kunnen spelen maat ben wel benieuwd naar het spel.

Deel 1 en 2 heb ik niet gespeeld maar ik vermoed dat dit geen must is?

Geplaatst:
comment_2439685

Is niet noodzakelijk. Er zijn zeker wel enkele verwijzingen die je beter begrijpt wanneer je de 2 (en 1) hebt gespeeld, maar het is geen noodzaak, ik heb de 2 ook pas na 3 gespeeld.

 

En veel plezier, je hebt nu een goede +100 uur aan game te gaan!

Geplaatst:
comment_2439728
Op 2/10/2018 om 17:14, Phoenyxar zei:

Er zijn zeker wel enkele verwijzingen die je beter begrijpt wanneer je de 2 (en 1) hebt gespeeld, maar het is geen noodzaak, ik heb de 2 ook pas na 3 gespeeld.

 

Ik ben toch blij dat er zo nu en dan genoeg verwijzingkjes zijn naar eerdere delen, deed net de quest dat je in Novigrad aankomt bij de boekenverkoper en er iemand een werk voor je heeft achtergelaten. Had nooit geweten van wie en waarom als ik 1 niet was gaan uitspelen.

Voor plot maakt het niet veel uit, maar voor een handje vol karakters heb je wel meer context.

@moechy Alhoewel het niet om veel significante dingen gaat, zou ik toch wel een beetje proberen te leren over de lore van de Witcher wereld alvorens je instapt. Het spel start midden in een oorlog en het helpt zeker om te begrijpen wat er gaande is.

Bewerkt: door FrankyFourFingers

Geplaatst:
comment_2439741

Dat gezegd zijnde doet de game redelijk wat moeite voor nieuwe spelers om de wereld te leren kennen. Var Attre (en menig ander personage) in Vizima is er puur om achtergrondinformatie te voorzien, dus gebruik hem maar als je er bent! Dat gezegd zijnde kan het in het begin wel wat verwarrend zijn met de vele land-, regio- en eigennamen die maar in het rond worden gesmeten.

Geplaatst:
comment_2439748

Damn, wat een mooi spel is dit zeg!

Combat is wat zoals in Assassins Creed: Origins vind ik.

 

Ik speel met alles op Ultra.

Het enige dat nog niet uitgelegd is, is het verschil tussen een steel sword en een silver sword (misschien dat dit nog moet komen).

 

20180212170335_1.jpg

Bewerkt: door moechy

Geplaatst:
comment_2439755
40 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Steel is voor mensen en niet-mensen (als in Dwergen, Elven en ik denk ook de gewone dieren zoals Beren en Wolven).

 

Silver is voor Monsters.

 

Ja ben er ook net achter gekomen dat ie automatisch het juiste zwaard trekt.

Eerste trofee/achievement is ook binnen.

"Vermoord 5 vijanden binnen de 10 seconden."

Geplaatst:
comment_2439774

Je kunt je Silver sword ook gebruiken voor Humans & non-Humans (het omgekeerde is niet waar) en aangezien die meer Damage doet is dat soms wel (wanneer het lastig is) een interessant idee.

Geplaatst:
comment_2439776

Heb net de quest gedaan met de noonwraith in the well.

Leuke diepgang ook, ipv haar gewoon te slayen moet je nog wat persoonlijke dingen zoeken en dan verbranden, pas daarna komt ze/het tevoorschijn.

Grafisch heeft deze game het ook goed overleefd voor die 4 jaar vind ik.

Geplaatst:
comment_2439786

Nog maar 3 jaartjes oud hoor!

 

En voor een game met dit detail en diepgang zijn de graphics zeker op hetzelfde niveau (de animaties voelen misschien wel al wat ouder, dat is in Blood & Wine ook al beter).

Geplaatst:
comment_2439787

Ik hou wel van dit soort games. Veel lore en een diepgaand verhaal met een bijna oneindige spelwereld.

Dialoogopties zijn ook tof, zeker als zelfs de kleinste keuzes een  verschil kunnen maken, beetje vergelijkbaar systeem zoals in mass effect.

Geplaatst:
comment_2439792

Dat gezegd zijnde maken veel dialoogopties (niet verbonden met langere verhalen dan) vaak geen verschil, ze geven je een verschillende reactie, maar niet alles heeft een effect. Wat misschien ook wel niet moet, met zo'n +200 quests zou je anders wel gek worden om elke keer het 'juiste' antwoord te geven.

 

En je gaat echt wel lang bezig zijn als je alles wilt doen. Ik had +140 uur in een save zitten en vond nog steeds af en toe kleine sidequests op meerdere plaatsen. (Ik gok dat ik nu nog maar een ±10 quests mis op die save, maar vind ze allemaal maar eens)

Geplaatst:
comment_2439799

Uiteraard hebben niet alle keuzes een invloed, zou nogal een karwei zijn om dat te vertolken naar bijna oneindig verschillende eindes. Je moet ergens de lijn trekken.

 

Het is wel zo, dat zoals je zegt er heel veel sidesuests zijn. Je wandelt  aar punt a en ondertussen ben je al een 10-tal keer afgedwaald voor je daar uberhaupt geraakt bent.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.