Jump to content
Geplaatst:
comment_2234558

Logo_witcher3_en.png

The Witcher 3

Ontwikkelaar: CD Projekt RED

Uitgever: Namco Bandai

Genre: RPG

Platform: PS4, XOne, PC

Aantal spelers: 1

Release: 24 februari 2015

Demo geen

Website: www.thewitcher.com/witcher3

The Witcher 3: Wild Hunt is het derde deel in The Witcher-serie. In Wild Hunt kruipen spelers andermaal in de huid van de heks Geralt van Rivia. Waar The Witcher en The Witcher 2: Assassins of Kings gebaseerd zijn op de fantasieverhalen van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, daar speelt The Witcher 3 zich na deze verhalen af.

Ten opzichte van de vorige games is The Witcher 3: Wild Hunt meer een open wereld-game, waarin spelers kunnen gaan en staan waar ze willen. Bovendien is Geralt minder bezig met het oplossen van klusjes van anderen. In plaats daarvan houden spelers zich in de game vooral bezig met het afslachten van vijanden en het oplossen van mysteriën. De vijanden van Geralt die hem in de vorige games wilden gebruiken zijn nu weg en hij gaat op een persoonlijk avontuur terwijl de wereld om hem heen verandert.

De spelwereld van The Witcher 3 moet een grotere open wereld dan elke andere moderne RPG ooit bieden. Het gebied is ongeveer dertig keer groter dan de vorige The Witcher-games. Daarom moeten spelers gebruikmaken van een zeilboot of een paard om op verschillende locaties te arriveren. Daarnaast keert fast travelling voor sommige locaties ook terug.

Alles wat de speler doet, heeft effect op deze wereld. Alle queesten hebben verschillende mogelijkheden om ze uit te spelen en elk eindresultaat is weer anders. Ontwikkelaar CD Projekt Red schat dat spelers ongeveer honderd uur nodig hebben om de game uit te spelen, waarvan de helft ongeveer wordt besteed aan sidequests.

De game heeft een uitgebreid vecht- en magiesysteem. Daarnaast zit er een dynamisch dag- en nachtsysteem in het spel, realistische AI en dynamische omgevingen. Er zitten ongeveer 80 verschillende monsters in The Witcher 3: Wild Hunt. De krachten van sommige monsters zijn ook afhankelijk van de tijd van de dag of de stand van de maan, vergelijkbaar met een weerwolf die tijdens volle maan speciale krachten krijgt.

The Witcher 3: Wild Hunt schotelt de speler ook verschillende keuzes voor. Zo stuit de speler op een dorp die constant wordt aangevallen door een monster, maar volgens een bewoner van het dorp beschermt het monster het dorp juist. Spelers krijgen de keuze om op het monster te jagen.

Bron: www.gamer.nl

Debut gameplay trailer

35 min gameplay demo

• Reacties 261
  • Bezichtigingen 21.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2446296
6 uur geleden, FrankyFourFingers zei:

Ik ben afgehaakt met mijn tweede playthrough. Dit spel is te groot van omvang, ik ga het liever weer uitspelen als ik een hele periode van weken er dagelijks veel uren in kan stoppen en dat gaat nu niet. Maar ik ben wel altijd voor in om het erover te hebben. Waar verkeer je momenteel in het spel?

Ik ben momenteel nog in het eerste gebied alle vraagtekens aan het verkennen. Kan wel al verder met de nilfgaardian connection als ik wil, maar ik ontdek eerst liever het volledige gebied voor goodies en xp :puh:

Geplaatst:
comment_2446796

Moet eens kijken. Denk op makkelijk.

De details zijn wel leuk.

Zo kwam ik in een inn in velen en daar zat een kluitje bandits binnen. Naar mee een paar keernte antwoorden met "piss off" waarvoor ik nogmaals verhaal bleef halen bij de beste man, zetten hij en zijn kompanen zich recht om me fysiek te woord te staan. Best wel grappig dat je ook kan "provoceren" :7

Geplaatst:
comment_2446811

De game en diens interacties zijn inderdaad goed doordacht, het verhaal vertakt zich ook op vele punten waar je pas na een keer herspelen achter zou komen. Het komt vaak aan op een enkel antwoord of een bepaalde actie die je wel/niet deed.

Geplaatst:
comment_2447092

Grappig dat sommige kleine keuzes ool verregaande gevolgen kunnen hebben.

Zo deed ik de quest "a towerful of mice" en kreeg ik de keuze op de wraith te helpen, ik vertrouwd het zaakje niet en weigerde. Waarop de wraith veranderde in een Pesta. Echter wou ik de outcome weten als je haar wel zou helpen door haar stoffelijke resten naar haar geliefde te brengen. Hierdoor kan de pest uitbreken en vergaat er een heel dorp (heb dit ff opgezocht)

De details in deze game, damn. Kleinste "onschuldig ogende" beslissingen kunnen dus echt een impact hebben op.de wereld.

Geplaatst:
comment_2447664

Ik wou zeggen: "Er zijn maar twee opties!" maar dat is niet waar. Mijn favoriete quests waren toch in Novigrad (plus de Tower Outta Nowhere), laat maar weten wanneer je daar zit!

Geplaatst:
comment_2447678

Ja, het is geen game die je regio- maar levelwise moet afmaken. Natuurlijk lopen de lvls omhoog vanaf dat je afwijkt van de beginassen en dus kun je het zo benaderen, maar je dient vooral de aanbevelingen van de Quests te volgen. Je kunt perfect een Quest proberen doen als je daar wat lvls onder zit, maar op een begeven punt kun je zo'n levelverschil niet overstijgen (wat het niet een minder interessante uitdaging maakt))

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.