Jump to content
Geplaatst:
comment_2234558

Logo_witcher3_en.png

The Witcher 3

Ontwikkelaar: CD Projekt RED

Uitgever: Namco Bandai

Genre: RPG

Platform: PS4, XOne, PC

Aantal spelers: 1

Release: 24 februari 2015

Demo geen

Website: www.thewitcher.com/witcher3

The Witcher 3: Wild Hunt is het derde deel in The Witcher-serie. In Wild Hunt kruipen spelers andermaal in de huid van de heks Geralt van Rivia. Waar The Witcher en The Witcher 2: Assassins of Kings gebaseerd zijn op de fantasieverhalen van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, daar speelt The Witcher 3 zich na deze verhalen af.

Ten opzichte van de vorige games is The Witcher 3: Wild Hunt meer een open wereld-game, waarin spelers kunnen gaan en staan waar ze willen. Bovendien is Geralt minder bezig met het oplossen van klusjes van anderen. In plaats daarvan houden spelers zich in de game vooral bezig met het afslachten van vijanden en het oplossen van mysteriën. De vijanden van Geralt die hem in de vorige games wilden gebruiken zijn nu weg en hij gaat op een persoonlijk avontuur terwijl de wereld om hem heen verandert.

De spelwereld van The Witcher 3 moet een grotere open wereld dan elke andere moderne RPG ooit bieden. Het gebied is ongeveer dertig keer groter dan de vorige The Witcher-games. Daarom moeten spelers gebruikmaken van een zeilboot of een paard om op verschillende locaties te arriveren. Daarnaast keert fast travelling voor sommige locaties ook terug.

Alles wat de speler doet, heeft effect op deze wereld. Alle queesten hebben verschillende mogelijkheden om ze uit te spelen en elk eindresultaat is weer anders. Ontwikkelaar CD Projekt Red schat dat spelers ongeveer honderd uur nodig hebben om de game uit te spelen, waarvan de helft ongeveer wordt besteed aan sidequests.

De game heeft een uitgebreid vecht- en magiesysteem. Daarnaast zit er een dynamisch dag- en nachtsysteem in het spel, realistische AI en dynamische omgevingen. Er zitten ongeveer 80 verschillende monsters in The Witcher 3: Wild Hunt. De krachten van sommige monsters zijn ook afhankelijk van de tijd van de dag of de stand van de maan, vergelijkbaar met een weerwolf die tijdens volle maan speciale krachten krijgt.

The Witcher 3: Wild Hunt schotelt de speler ook verschillende keuzes voor. Zo stuit de speler op een dorp die constant wordt aangevallen door een monster, maar volgens een bewoner van het dorp beschermt het monster het dorp juist. Spelers krijgen de keuze om op het monster te jagen.

Bron: www.gamer.nl

Debut gameplay trailer

35 min gameplay demo

• Reacties 261
  • Bezichtigingen 21.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2447698

Ja het verhaal heeft toch een bepaalde volgorde qua quests of niet? Of zou je zeg maar zo maar in skellige kunnen beginnen zonder eerst Velen gedaan te hebben (dit is qua levels uiteraard niet mogelijk, maar stel)

Geplaatst:
comment_2447699

Het is mogelijk en de dialoog is er zelfs op aangepast, maar het is minder logisch en vloeit ook wat minder. De lvls volgen is de meest logische, maar het is technisch gezien niet allemaal nodig (en speedrunners misbruiken dit ook om stukken van het verhaal over te slaan). Ik heb bij mijn Hardcore-speedrun ook een deel van het verhaal overgeslagen, het kan dus, maar als je alles wilt spelen volg je gewoon de Recommended Lvl en dan heb je nooit een probleem.

Geplaatst:
comment_2447721

Zeg lui, ik ben net aangekomen bij de Nordgaardians en heb voor hun wat ellendelingen vermoord in een moerasachtig gebied en spullen afgeleverd, maar ik ben nog steeds nogeneens level 5. Duurt het levelen in dit spel echt zo lang? Ik probeer elke sidequest mee te pikken voor zover bekend, maar het brengt gewoon niks op.

Geplaatst:
comment_2447774
6 uur geleden, Narukami zei:

Zeg lui, ik ben net aangekomen bij de Nordgaardians en heb voor hun wat ellendelingen vermoord in een moerasachtig gebied en spullen afgeleverd, maar ik ben nog steeds nogeneens level 5. Duurt het levelen in dit spel echt zo lang? Ik probeer elke sidequest mee te pikken voor zover bekend, maar het brengt gewoon niks op.

Levelen gaat wel traag ja, dit is gedaan opdat het wat uitdaging blijft geven denk ik. Zelf ben ik net aan level 10.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.