Jump to content
Geplaatst:
comment_2234558

Logo_witcher3_en.png

The Witcher 3

Ontwikkelaar: CD Projekt RED

Uitgever: Namco Bandai

Genre: RPG

Platform: PS4, XOne, PC

Aantal spelers: 1

Release: 24 februari 2015

Demo geen

Website: www.thewitcher.com/witcher3

The Witcher 3: Wild Hunt is het derde deel in The Witcher-serie. In Wild Hunt kruipen spelers andermaal in de huid van de heks Geralt van Rivia. Waar The Witcher en The Witcher 2: Assassins of Kings gebaseerd zijn op de fantasieverhalen van de Poolse schrijver Andrzej Sapkowski, daar speelt The Witcher 3 zich na deze verhalen af.

Ten opzichte van de vorige games is The Witcher 3: Wild Hunt meer een open wereld-game, waarin spelers kunnen gaan en staan waar ze willen. Bovendien is Geralt minder bezig met het oplossen van klusjes van anderen. In plaats daarvan houden spelers zich in de game vooral bezig met het afslachten van vijanden en het oplossen van mysteriën. De vijanden van Geralt die hem in de vorige games wilden gebruiken zijn nu weg en hij gaat op een persoonlijk avontuur terwijl de wereld om hem heen verandert.

De spelwereld van The Witcher 3 moet een grotere open wereld dan elke andere moderne RPG ooit bieden. Het gebied is ongeveer dertig keer groter dan de vorige The Witcher-games. Daarom moeten spelers gebruikmaken van een zeilboot of een paard om op verschillende locaties te arriveren. Daarnaast keert fast travelling voor sommige locaties ook terug.

Alles wat de speler doet, heeft effect op deze wereld. Alle queesten hebben verschillende mogelijkheden om ze uit te spelen en elk eindresultaat is weer anders. Ontwikkelaar CD Projekt Red schat dat spelers ongeveer honderd uur nodig hebben om de game uit te spelen, waarvan de helft ongeveer wordt besteed aan sidequests.

De game heeft een uitgebreid vecht- en magiesysteem. Daarnaast zit er een dynamisch dag- en nachtsysteem in het spel, realistische AI en dynamische omgevingen. Er zitten ongeveer 80 verschillende monsters in The Witcher 3: Wild Hunt. De krachten van sommige monsters zijn ook afhankelijk van de tijd van de dag of de stand van de maan, vergelijkbaar met een weerwolf die tijdens volle maan speciale krachten krijgt.

The Witcher 3: Wild Hunt schotelt de speler ook verschillende keuzes voor. Zo stuit de speler op een dorp die constant wordt aangevallen door een monster, maar volgens een bewoner van het dorp beschermt het monster het dorp juist. Spelers krijgen de keuze om op het monster te jagen.

Bron: www.gamer.nl

Debut gameplay trailer

35 min gameplay demo

• Reacties 261
  • Bezichtigingen 21.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2400110

Niet echt een spoiler, maar ik wil niets verpesten voor anderen:

Het hele gedoe met de baron en de botchling begon echt mijn keel uit te hangen, dus was daar gestopt, en had terug even moeite om die botchling te killen, maar daarna werd het terug helemaal awesome.

Geplaatst:
comment_2400124

Viel toch allemaal mee? En zeker niet de moeilijkste quest, gewoon wat Yrden en Axii gebruiken. Naar mijn mening zijn de beste quests in Novigrad, die zijn erg sfeervol en het voelt ook erg levendig aan allemaal.

Geplaatst:
comment_2400126

Viel toch allemaal mee? En zeker niet de moeilijkste quest, gewoon wat Yrden en Axii gebruiken. Naar mijn mening zijn de beste quests in Novigrad, die zijn erg sfeervol en het voelt ook erg levendig aan allemaal.

Nja, met die Botchling had ik het wat lastig omdat ik een te laag level was, geloof ik. Ondertussen ben ik alle vraagtekentjes en schatten op de map van Velen en Novigrad afgegaan, en heb ik de ziekste zwaarden ooit haha.

Heb eigenlijk geen enkele moeite meer gehad sindsdien. Staat op de gewone moeilijkheid, maar heb ook geen zin om het moeilijker te maken. Het verhaal en het exploren is wat het spel zo leuk maakt. En Skellige heeft pas sfeer, vind ik! Op vlak van natuur nog nooit zoiets moois gezien in een game. :D

Geplaatst:
comment_2400127

Skellige is best mooi, maar ik vind het niet zo interessant als het vasteland. Het is ook heel erg leeg op een manier, het merendeel is te vinden in de oceaan en dat vind ik nogal lastig om te navigeren. Als je moeite hebt met levels moet je je vooral bezighouden met sidequests en locaties bezoeken. Zeker voor de latere missies is enkele levels boven de vereiste zitten wel handig (niet altijd nodig uiteraard). Ik had op het einde Lvl 38 als het goed is.

Geplaatst:
comment_2400170

Wtf, daarstraks heb ik een major plot point gespeld. Ik wil er niets over spoilen, maar dat was het beste anderhalf uur ooit dat ik in een game meegemaakt heb. Eerst puur kippenvel, emotie, en daarna, epiek, epiek, epiek. Meesterlijk. Verdorie, ik kan er maar niet genoeg van krijgen.

Kopen kopen kopen!

Geplaatst:
comment_2400452

Heb de game nu op 'very hard' gezet, en ik moet zeggen dat het eigenlijk veel leuker is! Daarvoor was het wel echt makkelijk, en healen door méditation was een beetje lame. Nu heb ik me voor het eerst bezig moeten houden met potions, en ik ga misschien eens jagen voor voedsel. Veel realistischer en leuker! :D

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_2406437

Heeft iemand wat tips voor het omleggen van een weerwolf, want ik struggle nu al een tijdje bij een Quest waar ik er eentje moet vermoorden in Velen.

Trieste is dat ik al eerder de kans had om de Quest te beëindigen zonder het op te nemen tegen de weerwolf en er dan ook nog eens meer Crowns aan had overgehouden.

Geplaatst:
comment_2406632

Wel, je kunt een safe laden van voor het gevecht, laat de quest even liggen om wat te gaan levelen of om een Cursed Oil te maken zodat het wat makkelijker gaat.

Ik probeerde het gewoon duidelijk te vroeg, ben net teruggekeerd met wat betere zwaardmateriaal en een Cat potion en had het met de eerste poging gehaald smile3.gif
Geplaatst:
comment_2406641

Nice! Ik ben ook van de week begonnen met spelen, ondanks dat ik de game al een half jaar in mijn bezit heb. Nou FFXV met twee maanden is uitgesteld, dacht ik van laat ik me nu dan eens goed gaan focussen op The Witcher 3. Eerst eens even goed verdiept in de lore en wat er gebeurd is in de voorgaande twee games en nu kan ik gewoon niet meer stoppen met spelen :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.