Geplaatst: 24 september 201410 jaren comment_2236901 Budget: tot €700 Doel: Internet, school, GTA Merk laptop: Geen voorkeur Benodigde randapparatuur: Geen SSD, ja of nee?: Niet persé Besturingssysteem: Windows 8 Minimaal i7 8GB Intern geheugen 15.6" scherm. Nu heb ik zelf een beetje gezocht en kwam deze 2 tegen: Acer Aspire E1-572G-74508G50MNKK Toshiba Satellite L50-B-188 Is 1 van deze laptops geschikt om te gamen? Het is geen vereiste maar het zou mooi zijn als GTA V erop kan draaien. Groeten
Geplaatst: 24 september 201410 jaren comment_2236903 GTA V is niet zeker. Want we hebben geen specs gehoord van Rockstar. Verder kan ik je niet verder helpen. Bewerkt: 24 september 201410 jaren door GTA5BOY
Geplaatst: 24 september 201410 jaren comment_2236904 Voor GTA IV en GTA SA is het wel voldoende, met GTA V weet ik het niet.
Geplaatst: 24 september 201410 jaren comment_2236905 Mediamarkt nooit doen, altijd ouwe zooi die ze voor een iets goedkopere prijs aanbieden en als er wat mee is gaan ze allemaal domme vragen stellen zoals hoe je hem opbergt en op welke sites je surft.
Geplaatst: 24 september 201410 jaren Auteur comment_2236910 Nou ja gaat meer om de laptop dan om waar ik hem ga kopen, waarschijnlijk in een lokale winkel. Maar Acer of Toshiba welke is de beste of is er weinig verschil?
Geplaatst: 24 september 201410 jaren comment_2236914 Acer is niet echt een goed merk, zou ik niet aanraden. Die Toshiba heeft slechts Intel graphics waardoor je er vrij weinig moderne games op zal kunnen draaien. Naast Toshiba zou ik qua merk ook kijken naar Asus en Sony. Ik heb persoonlijk ook niet echt goede ervaringen met HP.
Geplaatst: 24 september 201410 jaren comment_2236951 Ik denk niet dat GTA IV zou opstarten op je Toshiba. Zelfs als je hem kan opstarten zal dit nog niet vloeiend lopen op low (er zijn veel varianten van deze GPU, maar ze zijn allemaal slecht). De Acer heeft nog redelijke performance als je het over games hebt. De R7 M265 zit onderin het mid-segment wat betekent dat je GTA IV waarschijnlijk op low/medium kan spelen. Waarom vereis je een i7? Als je een laptop voor "school" doeleinden nodig hebt heb je helemaal niets aan een i7. Wat houdt school in? beetje documenten typen in word? Dan is een i5 meer dan voldoende, en heb je dus meer geld voor een betere GPU.
Geplaatst: 25 september 201410 jaren Auteur comment_2237047 Videobewerking, adobe programma's bedoel ik met school. Wat is de verhouding tussen gamen en de cpu i5 of i7? Weet iemand een betere laptop binnen mijn budget?
Geplaatst: 26 september 201410 jaren comment_2237263 Videobewerking, adobe programma's bedoel ik met school. Wat is de verhouding tussen gamen en de cpu i5 of i7? Weet iemand een betere laptop binnen mijn budget? Voor videobewerking is het wel handig een sterke grafishe kaart te hebben, voor photshop is een i5 meer dan genoeg. Op wat voor opleiding ben je van plan deze laptop te gebruiken? Is dit bijvoorbeeld een opleiding van 4 jaar? Dan zou ik je zeker aan raden om door te sparen tot 900 euro zodat je een goede overall laptop kan kopen. Een i7 is "het beste" wat intel kan leveren tegen een hoge prijs. Bij de i5 varianten zijn er bepaalde bezuinigen uitgevoerd waardoor het goedkoper is (het is belangrijk om te weten welk model je koopt want hier zitten zowel slechte als goede varianten tussen) en de i3 is puur budget. Als je een photoshop gebruiker bent dan zit je meestal in het midden-segment waarbij een i5 dus voldoet en ook een betere batterijduur oplevert dan een i7.
Budget: tot €700
Doel: Internet, school, GTA
Merk laptop: Geen voorkeur
Benodigde randapparatuur: Geen
SSD, ja of nee?: Niet persé
Besturingssysteem: Windows 8
Minimaal i7
8GB Intern geheugen
15.6" scherm.
Nu heb ik zelf een beetje gezocht en kwam deze 2 tegen:
Acer Aspire E1-572G-74508G50MNKK
Toshiba Satellite L50-B-188
Is 1 van deze laptops geschikt om te gamen? Het is geen vereiste maar het zou mooi zijn als GTA V erop kan draaien.
Groeten