Jump to content
Geplaatst:
comment_2237425

Ja, ik besloot ook maar eens een topic te openen om mijn foto's te kunnen showen. Even een waarschuwing vooraf, ik ben geen fotograaf ofzo. Ook niet als hobbyist. Maar ik heb met m'n gloednieuwe iPhone 6 een paar shots gemaakt.

0108d738b12a6f623d9e9f10bfb35069740db4bf6b.jpg

01486cbd39eb64e582016b86d0ce1d3a679f31372d.jpg

014e29488776ba5aea8069abbadba406f26d50e797.jpg

iPhone%2B6-2.jpg

De foto's zijn eigenlijk vooral bedoeld om een beeld te krijgen van het verschil met m'n 'oude' iPhone 4S. Maar ik moet toch eerlijk zeggen dat de eerste foto mijn persoonlijke beste ooit is. :puh: De derde en vierde daarentegen tonen veel ruis, maar dat komt door het kunstmatige licht. Bij daglicht, ofwel buiten, zien foto's er beduidend beter uit.

Nu de vraag wat jullie van de foto's vinden. Wees gerust kritisch, want nogmaals... Ik ben niet echt iemand die heel vaak foto's maakt. Ik heb m'n iPhones dan ook altijd meer gebruikt als een soort point-to-shoot camera. Maar de iPhone 6 is een enorme upgrade wat betreft de camera.

Voor de camera fanatiekelingen die trouwens benieuwd zijn naar de specs:

Camera achter:

- 8 megapixels

- Pixelgrootte van 1,5 micron

- Diafragma van ƒ/2.2

- Focus Pixels (wat je bij de eerste foto heel goed kunt zien)

- Burst-modus

- Panorama's met een grootte van 43 megapixels

- 1080p HD-video (30 / 60 beelden per seconde)

- HDR voor video's

- 720p slowmotion video (120 / 240 beelden per seconde)

- Cinematic Video Stabilization

- Continue autofocus voor video

- Time-lapse

Camera voor:

- 1,2 megapixels

- Pixelgrootte van 1,9 micron

- Diafragma van ƒ/2.2

- Burst-modus

- 720p HD-video (30 beelden per seconde)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2243694

Mooie foto's Tom. Over details in de minifoto gesproken... Lekker goedkope benzine daarzo :puh: Blijf het apart vinden een snelheidsmeter in het midden. Zo is een mini wel erg mooi. Mocht ik ooit een nieuwe mini cooper kopen (zou eerder voor die oude gaan), dan plaats ik mijn stoel dus mooi in het midden :D

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2243796

Mooie foto's Tom. Over details in de minifoto gesproken... Lekker goedkope benzine daarzo :puh: Blijf het apart vinden een snelheidsmeter in het midden. Zo is een mini wel erg mooi. Mocht ik ooit een nieuwe mini cooper kopen (zou eerder voor die oude gaan), dan plaats ik mijn stoel dus mooi in het midden :D

Haha, we waren dan ook in België. :puh:

Mij lijkt een snelheidsmeter in het midden nogal irritant onder het rijden, eerlijk gezegd. Maar het heeft wel iets 'unieks', vind ik. Het past vooral ook wel mooi bij een klein autootje als een Mini Cooper (Cabrio in ons geval). Mijn moeder vindt de oude Mini Cooper, zo'n Austin Mini, trouwens ook eigenlijk mooier, haha.

Wel mooie foto's, misschien kan je ook foto's maken van het landschap.

Maar als je in een stad woont, kan dat helaas niet :D

Ik woon niet echt in een stad, maar wel in een dorp waar ze heel erg met de tijd meegaan. Veel landschap heb je hier dan ook niet. Jammer eigenlijk, want natuurfoto's zijn wel altijd de mooiste om te maken. :)

• 2 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2271062

Wauw, het is alweer even geleden dat ik nieuwe foto's heb gepost. :puh:

Hierbij dan een aantal van mijn tripje naar Brugge in de kerstvakantie:

IMG_0643.JPG

IMG_0640.JPG

IMG_0647.JPG

IMG_0648.JPG

IMG_0650.JPG

IMG_0644.JPG

IMG_0656.JPG

Geen van de foto's zijn bewerkt, en er is geen HDR gebruikt. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Geplaatst:
comment_2271226

Ziet er best mooi uit dat Brugge, vooral met zo'n kerstmarkt en de kerstsfeer. Persoonlijk vind ik het ook wel leuk dat je er gewoon lekker wat mensen op laat staan in je foto's. Zo blijven je foto's natuurgetrouw :puh:

Vooral die 2e foto vind ik daar leuk in, want dan kan je vele mensen eruit pikken en kijken wat ze nou eigenlijk doen. Zo leest een koppel van een grote kaart, de ander staat met een spandoek, weer een ander loopt met een grote baard het geleuter van z'n vrouw aan te horen. Net een Where is Waldo picture :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.