Phoenyxar Geplaatst: 27 september 2014 Rapport Geplaatst: 27 september 2014 Elk zichzelf respecterend forum zou zijn eigen kaartentopic moeten hebben, toegewijd aan allerlei... wel ja, kaarten! Vorige pogingen zijn interessant te noemen, maar niet helemaal wat ik zoek.Dus kaarten. Je weet wel, die dingen die wel eens in de linker binnenkant van je net aangeschafte GTA-box te vinden zijn. Hier een voorbeeldje van eentje die jullie wel horen te kennen:Zeer leuk natuurlijk, die enkele paar kleurtjes in -lijkt het- willekeur door mekaar, maar ze vertellen je iets, ondanks dat er geen legende te vinden is.Dat is deels de kracht van een kaart, ze zijn simpel doch ingewikkeld. Ze vertellen ons iets.Dus dat zoek ik met dit topic, een algemeen topic waar iedereen die het wilt een interessante kaart kan neerpoten en waar we op in kunnen gaan (of niet, wie weet) Ik zal alleszins aftrappen met twee voorbeeldjes die aan mekaar gelinkt zijn:Evolutie van Parijs tot in de 19e EBediening van de 7 Parijse kopstationsKan uit ervaring zeggen dat deze map niet geheel klopt, maar ze blijft mooi en handig.Dus laat jullie maar gaan, maar houdt het wel gezellig! :o Reageren
Joriz Geplaatst: 27 september 2014 Rapport Geplaatst: 27 september 2014 Cool topic. Ik vind vreemde kaarten, maar ook juist kaarten van grote metronetwerken wel interessant. Heb thuis een kaart van Europa aan de muur hangen waar alles letterlijk op staat. Voor meer info check: http://www.kalimedia...mes_Europe.html Een van de reden dat ik GTA ook altijd zo mooi vond is dat je echt door een grote stad kan rijden en een super mooie kaart bij het spel krijgt. Dit was de aller eerste kaart die ik uit de doos van de aller eerste GTA die ik kocht toverde. Echt cool. Had zoiets toen nog nooit gezien bij een computerspel (al stonden daarvoor eigenlijk al mijn spellen nog op shareware floppy's). Reageren
SpacyColours Geplaatst: 27 september 2014 Rapport Geplaatst: 27 september 2014 @ Joriz; interessant die map, ga ik eens bestuderen. Ik zelf had een tijdje terug deze pagina eens bekeken, ook wel interessant: Klik Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2014 Voor Spacy (en iedereen): The Altas of True Names Interessante lijst ook! :3 Reageren
SpacyColours Geplaatst: 27 september 2014 Rapport Geplaatst: 27 september 2014 Ik ben ook dol op dit soort dingen. Ik probeer vaak bij plaatsnamen zelf te bedenken waar het vandaan zou kunnen komen. Phoenix... The Reborn... makes sense. Reageren
NicolaB Geplaatst: 27 september 2014 Rapport Geplaatst: 27 september 2014 Ik heb niets speciaals met kaarten an sich. Ik gebruik het als instrument en meer niet. Ik moet wel zeggen dat ik het in kaart brengen van sommige dingen in mijn vrije tijd wel interessant vind. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 27 september 2014 Rapport Geplaatst: 27 september 2014 Ook ik ben dol op kaarten, maar dan wel iets anders dan hier tot nu toe gepost is. Landen die Palestina als soevereine staat erkennen. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 28 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 28 september 2014 Ach, van een topic met 6 reacties kun je lastig al een wereldomvattend resultaat verwachten! :o Nog wat leuke: Had hier graag Manila, Tokyo en Parijs nog bij gezien. Atlanta wordt doorgaans als slechtst geplande Amerikaanse stad (en daarmee ook de slechtste ter wereld) gezien. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 28 september 2014 Rapport Geplaatst: 28 september 2014 Mijn kaarten collectie boven mijn TV Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 29 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2014 Wel een goed uitgewerkte kaart, maar ik vind het toch vreemd dat men zo krampachtig vasthoudt aan de LS-SF-LV. De "trade empires", in feite zou men Japan, Australië en het Verenigd Koninkrijk moeten toevoegen om de kaart volledig in te kleuren. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 29 september 2014 Rapport Geplaatst: 29 september 2014 Heb ik toch best goed getroffen hier in Nederland. :$ Achja, je weet wat ze zeggen over Afrikaanse landen... Once you go black... Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 29 september 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2014 Een gekende map, maar het is onduidelijk wat zijn informatie/bronnen zijn. Heb er al vele discussies rond gezien. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.