Jump to content
Geplaatst:
comment_2237514

gallery_13783_45_5231.png

Elk zichzelf respecterend forum zou zijn eigen kaartentopic moeten hebben, toegewijd aan allerlei... wel ja, kaarten! Vorige pogingen zijn interessant te noemen, maar niet helemaal wat ik zoek.

Dus kaarten. Je weet wel, die dingen die wel eens in de linker binnenkant van je net aangeschafte GTA-box te vinden zijn. Hier een voorbeeldje van eentje die jullie wel horen te kennen:

GTAIII_Radarmap.PNG

Zeer leuk natuurlijk, die enkele paar kleurtjes in -lijkt het- willekeur door mekaar, maar ze vertellen je iets, ondanks dat er geen legende te vinden is.

Dat is deels de kracht van een kaart, ze zijn simpel doch ingewikkeld. Ze vertellen ons iets.

Dus dat zoek ik met dit topic, een algemeen topic waar iedereen die het wilt een interessante kaart kan neerpoten en waar we op in kunnen gaan (of niet, wie weet) Ik zal alleszins aftrappen met twee voorbeeldjes die aan mekaar gelinkt zijn:

VoUscKK.gif

Evolutie van Parijs tot in de 19e E

948px-Railway_stations_on_departure_from_Paris_map-fr.svg.png

Bediening van de 7 Parijse kopstations

Kan uit ervaring zeggen dat deze map niet geheel klopt, maar ze blijft mooi en handig.

Dus laat jullie maar gaan, maar houdt het wel gezellig! :o

• Reacties 1.6k
  • Bezichtigingen 134.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2255991

Spreekt voor zichzelf (hoewel niet al te accuraat):

tumblr_nf869kph1I1rasnq9o1_1280.png

Gelukkig dat het nooit realiteit is geworden, maar alsnog leuk:

tumblr_nekln0qgCe1rasnq9o1_1280.png

Europese landen en hun onderverdelingen (zij het wat gedateerd):

tumblr_n556hoEqzg1svtp5bo1_1280.jpg

Geplaatst:
comment_2256022

Phoenyxar, ik daag je uit voor een duel. Waarbij we allebei op papier, uit de losse pols (en uit het hoofd), de map van de VS proberen te tekenen, inclusief alle staten en namen van hoofdsteden.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2256106

Phoenyxar, ik daag je uit voor een duel. Waarbij we allebei op papier, uit de losse pols (en uit het hoofd), de map van de VS proberen te tekenen, inclusief alle staten en namen van hoofdsteden.

Heb jij even geluk dat het morgen zondag is, uitdaging aangenomen!

Er is helaas geen manier om na te gaan wat en hoe eerlijk we deze opdracht doen, maar we zullen maar op vertrouwen gaan! :o

Geplaatst:
comment_2256118

Ach, als ik je niet zou vertrouwen, had ik het je niet gevraagd. ^_^

Maar inderdaad, dus gewoon op een vel papier de map van de VS tekenen, inclusief grenzen van staten, namen van staten en namen van alle hoofdsteden van de staten. Kijken hoe goed we het er vanaf brengen.

Spreken we een tijd af als deadline? Roep maar iets dat jou uitkomt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2256159

Ligt het aan mij; of is Afrika hier veel te klein weergeven?

Omgekeerde Mercator-kaart, dus op een manier wel, het zijn hem vooral Canada en Rusland die te groot zijn afgebeeld.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2256307

Voor Spacy:

med_gallery_113271_234_3449990.jpg

Fouten aanduiden laat ik aan jou over (merendeel van de staten is juist, ken ook ongeveer de helft van de hoofdsteden), heb wel een zeer grote fout gemaakt met de staten rond de Mississippi (en ik weet dat Viriginia aan de kust ligt, maar het was al te laat).

Ow en ja, er is maar één hoofdstad Springfield (Illinois), maar kom.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.