Jump to content
Geplaatst:
comment_2237514

gallery_13783_45_5231.png

Elk zichzelf respecterend forum zou zijn eigen kaartentopic moeten hebben, toegewijd aan allerlei... wel ja, kaarten! Vorige pogingen zijn interessant te noemen, maar niet helemaal wat ik zoek.

Dus kaarten. Je weet wel, die dingen die wel eens in de linker binnenkant van je net aangeschafte GTA-box te vinden zijn. Hier een voorbeeldje van eentje die jullie wel horen te kennen:

GTAIII_Radarmap.PNG

Zeer leuk natuurlijk, die enkele paar kleurtjes in -lijkt het- willekeur door mekaar, maar ze vertellen je iets, ondanks dat er geen legende te vinden is.

Dat is deels de kracht van een kaart, ze zijn simpel doch ingewikkeld. Ze vertellen ons iets.

Dus dat zoek ik met dit topic, een algemeen topic waar iedereen die het wilt een interessante kaart kan neerpoten en waar we op in kunnen gaan (of niet, wie weet) Ik zal alleszins aftrappen met twee voorbeeldjes die aan mekaar gelinkt zijn:

VoUscKK.gif

Evolutie van Parijs tot in de 19e E

948px-Railway_stations_on_departure_from_Paris_map-fr.svg.png

Bediening van de 7 Parijse kopstations

Kan uit ervaring zeggen dat deze map niet geheel klopt, maar ze blijft mooi en handig.

Dus laat jullie maar gaan, maar houdt het wel gezellig! :o

• Reacties 1.6k
  • Bezichtigingen 133.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2239480

Het is een leuke kaart, maar ik snap hun kleurkeuze niet, noch snap ik sommige dingen niet. Waar is Polen (best aanzienlijke marktwaardes), wat is de oranje blob boven Turkije (Roemenië of Bulgarije?) Waar is Oekraïne? En vooral: Waarom is Antarctica op de kaart te vinden? Zo vele vragen! :o

Geplaatst:
comment_2239481

Ja, de kleurcodes stelde ik me ook wel vragen bij. Wat Antarctica betreft: :7. (Same voor Groenland, die mochten toch niet eens deel zijn van de FIFA wegens tekort aan gras ofzo?)

Bewerkt: door 3L1077

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2239520

Het doet deugd om België eens zo groot op de wereldkaart te zien. :7

Population7billion.png

Als ik een Urban Population-kaart kan vinden zou het natuurlijk wat groter zijn, maar die lijkt niet te bestaan :o

Geplaatst:
comment_2239777

Dan zou ik niet met de metro gaan.

Van jongs af aan vind ik kaarten al fascinerend. Ik zou zelfs durven zeggen dat de Grote Bosatlas jarenlang een van mijn meest favoriete boeken was, ik kon er uren in kijken. Topografie was dan ook een van mijn beste vakken. Die fascinatie is inmiddels wel een beetje weg, maar wanneer ik een kaart voor het eerst onder ogen krijg bestudeer ik die wel tot in den treuren. Je zal begrijpen dat ik helemaal vrolijk word van het feit dat een hoop games tegenwoordig worden geleverd met een plattegrond.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2239778

Als je van linksboven naar rechtsonder moet... :-(

Grappig genoeg kan dat met slechts een enkele overstap...

:3

Je zal begrijpen dat ik helemaal vrolijk word van het feit dat een hoop games tegenwoordig worden geleverd met een plattegrond.

Ik ken het, vind het spijtig wanneer games dit niet doen, het heeft toch iets speciaals.

Geplaatst:
comment_2239779
Als je van linksboven naar rechtsonder moet... :-(
Grappig genoeg kan dat met slechts een enkele overstap... :3
Je zal begrijpen dat ik helemaal vrolijk word van het feit dat een hoop games tegenwoordig worden geleverd met een plattegrond.
Ik ken het, vind het spijtig wanneer games dit niet doen, het heeft toch iets speciaals.

Op de onderste kaart? :o

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2240035

Volstaat dit?

vcmap.jpg

Wel wat aliasing-probleempjes.

Ik wil even wat zelfgemaakte kaarten dumpen! Dit zijn kaarten van een eigen verzonnen planeet (Parolis), ik heb enkele interessante gemaakt van het continent Lenoria, maar die zijn te groot voor de galerij om te gebruiken (blijkbaar is 8000x2400 te groot :v )

Klikken voor grote versie.

Relatieve bevolkingsverdeling in Parolis in 2055.

med_gallery_113271_234_549082.png

Inclusief amateuristische legende!

Religies van Parolis in 2035 (sommige koloniale verledens zijn zichtbaar).

med_gallery_113271_234_754019.png

Legendegewijs:

Nahalism

-Oranje (An Nahal)

Ghotism

-Lichtblauw (Ganyenn)

-Cyaan (Bonyenn)

Dhalism

-Rood (Astile)

-Geel (Waline)

-Bruin (Michine)

Edhenism

-Magenta (Drihe)

-Fuchsia (Erune)

-Zalmroze (Horcine)

-Purper (Druhen)

Morti a Calaq

-Blauw (Jinyer)

-Donkerblauw (Goreyar)

-Grijs (Argenar)

Geplaatst:
comment_2240043

Prachtig, die GTA-kaartjes, daar blijf je naar kijken om dingetjes op te zoeken en te ontdekken. Vooral die van San Andreas is prachtig, die kun je met behulp van een mod ook nog daadwerkelijk in je spel zetten. :puh:

Van jongs af aan vind ik kaarten al fascinerend. Ik zou zelfs durven zeggen dat de Grote Bosatlas jarenlang een van mijn meest favoriete boeken was, ik kon er uren in kijken.

Jep, zeker herkenbaar. Zeer afleidend ook, als je iets wilt opzoeken zit je zo een tijdje langer rond te bladeren en kaartjes/staatjes te bestuderen.

Fantastisch project, hier wil ik zeker meer van zien. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.