De nieuwe informatie over next-gen Grand Theft Auto V blijft maar binnenkomen. Dinsdag werd bekend, dankzij een super mooie trailer, dat de next-gen versie een compleet nieuwe First Person View optie gaat bevatten. Daarnaast waren er gisteren vele nieuwe screenshots online gezet van de next-gen versie van GTAV.
Nu is er door Rockstar Games een super mooie vergelijking online gezet wat eigenlijk laat zien hoe fantastisch mooi al de PlayStation 3 versie is en hoeveel vele malen de PlayStation 4 versie ook nog eens er beter en gedetailleerder uitziet.
IGN had de kans om Aaron Garbut hierover te interviewen. Aaron Garbut werkt al sinds 1997 bij Rockstar North, de maker van Grand Theft Auto-serie, waar hij als Art Director verantwoordelijk is voor hoe de steden er uit zien.
In het interview komt naar voren dat ze voor de next-gen versie alle onderdelen van GTA5 hebben bekeken. Aangezien het spel nu ook in first person speelbaar is moesten er details in het spel worden gestopt die voorheen niet nodig waren. Denk hierbij aan details aan wapens en het interieur van alle auto's. Al zat GTA5 al vol met vele kleine details, gaat de next-gen versie hier nog verder in. Je kan nu letterlijk het vuil onder Trevor zijn nagels zien zitten. Daarnaast zie je nu als je een auto jat hoe dat exact in zijn werk gaat en de toerenteller omhoog schieten als je daarna snel weg probeert te racen.
Tijdens het rijden zal je dan opvallen dat de eigenaar van de auto nog dingen heeft laten slingeren zoals wat peuken in de asbak of een koffiebeker.
Niet alleen aan de kleine details, maar juist ook aan het grote is juist aandacht besteed. Je kan nu nog verder in de verte kijken (verhoogde draw distance) en ziet nog meer lichtjes van de stad. Daarnaast is mist en smog (van Los Santos) nu zichtbaar waardoor het spel nog levendiger eruit ziet.
Mocht je het zat zijn om in first person mode rond te lopen dan tap je gewoon even op het touchpad van je PS4 controller en dan ga je meteen weer in de bekende third person view.
Ook de belichting van het spel is compleet aangepast. Dit gaat zelfs zo ver dat je 's nachts vuurvliegjes kan zien vliegen en dat je 's nachts een gele gloed boven Los Santos kan zien hangen door de luchtvervuiling.
Vanuit Red Dead Redemption had Rockstar Games al ervaring hoe belangrijk het is dat er veel vegetatie is. Alle struiken, planten, bomen en meer zijn aangepast. Daarnaast zijn er nu veel meer planten in beeld. Hierdoor ziet Blaine County er niet meer vlak en saai uit en heeft het platteland een veel realistischer flora.
Door de extra rekenkracht die de nieuwe consoles bieden zijn de schaduwen nu ook bijna allemaal dynamisch. Maar ook licht reageert nu goed op materialen. Zodat als licht door glas of water gaat het meteen buigt zoals het in het echt doet.
Aaron Garbut sluit het interview af dat hij enorm trots is op wat er met Rockstar North is bereikt en dat de next-gen versie als een gigantische stap voelt. Daar kan ik hem zeker geen ongelijk in geven dankzij de onderstaande vergelijking:
Vergelijking tussen de PlayStation 3 en PlayStation 4 versie
De next-gen versie van GTA5 komt op 18 november 2014 uit voor PlayStation 4 en Xbox One. De PC versie komt helaas pas later uit op 27 januari 2015. De komende dagen zullen er nog meer previews en info van uit IGN en andere media verschijnen. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor nog meer informatie van next-gen GTA5!
De nieuwe informatie over next-gen Grand Theft Auto V blijft maar binnenkomen. Dinsdag werd bekend, dankzij een super mooie trailer, dat de next-gen versie een compleet nieuwe First Person View optie gaat bevatten. Daarnaast waren er gisteren vele nieuwe screenshots online gezet van de next-gen versie van GTAV.
Nu is er door Rockstar Games een super mooie vergelijking online gezet wat eigenlijk laat zien hoe fantastisch mooi al de PlayStation 3 versie is en hoeveel vele malen de PlayStation 4 versie ook nog eens er beter en gedetailleerder uitziet.
IGN had de kans om Aaron Garbut hierover te interviewen. Aaron Garbut werkt al sinds 1997 bij Rockstar North, de maker van Grand Theft Auto-serie, waar hij als Art Director verantwoordelijk is voor hoe de steden er uit zien.
In het interview komt naar voren dat ze voor de next-gen versie alle onderdelen van GTA5 hebben bekeken. Aangezien het spel nu ook in first person speelbaar is moesten er details in het spel worden gestopt die voorheen niet nodig waren. Denk hierbij aan details aan wapens en het interieur van alle auto's. Al zat GTA5 al vol met vele kleine details, gaat de next-gen versie hier nog verder in. Je kan nu letterlijk het vuil onder Trevor zijn nagels zien zitten. Daarnaast zie je nu als je een auto jat hoe dat exact in zijn werk gaat en de toerenteller omhoog schieten als je daarna snel weg probeert te racen.
Tijdens het rijden zal je dan opvallen dat de eigenaar van de auto nog dingen heeft laten slingeren zoals wat peuken in de asbak of een koffiebeker.
Niet alleen aan de kleine details, maar juist ook aan het grote is juist aandacht besteed. Je kan nu nog verder in de verte kijken (verhoogde draw distance) en ziet nog meer lichtjes van de stad. Daarnaast is mist en smog (van Los Santos) nu zichtbaar waardoor het spel nog levendiger eruit ziet.
Mocht je het zat zijn om in first person mode rond te lopen dan tap je gewoon even op het touchpad van je PS4 controller en dan ga je meteen weer in de bekende third person view.
Ook de belichting van het spel is compleet aangepast. Dit gaat zelfs zo ver dat je 's nachts vuurvliegjes kan zien vliegen en dat je 's nachts een gele gloed boven Los Santos kan zien hangen door de luchtvervuiling.
Vanuit Red Dead Redemption had Rockstar Games al ervaring hoe belangrijk het is dat er veel vegetatie is. Alle struiken, planten, bomen en meer zijn aangepast. Daarnaast zijn er nu veel meer planten in beeld. Hierdoor ziet Blaine County er niet meer vlak en saai uit en heeft het platteland een veel realistischer flora.
Door de extra rekenkracht die de nieuwe consoles bieden zijn de schaduwen nu ook bijna allemaal dynamisch. Maar ook licht reageert nu goed op materialen. Zodat als licht door glas of water gaat het meteen buigt zoals het in het echt doet.
Aaron Garbut sluit het interview af dat hij enorm trots is op wat er met Rockstar North is bereikt en dat de next-gen versie als een gigantische stap voelt. Daar kan ik hem zeker geen ongelijk in geven dankzij de onderstaande vergelijking:
http://www.rockstargames.com/videos/video/11206
Vergelijking tussen de PlayStation 3 en PlayStation 4 versie
De next-gen versie van GTA5 komt op 18 november 2014 uit voor PlayStation 4 en Xbox One. De PC versie komt helaas pas later uit op 27 januari 2015. De komende dagen zullen er nog meer previews en info van uit IGN en andere media verschijnen. Houd GTAGames.nl dus in de gaten voor nog meer informatie van next-gen GTA5!
Bron: IGN en Rockstar Games
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites