Jump to content
Geplaatst:
comment_188897

hoi ik heb nu gta2 level editor gedownload (hier kan jij hem ook downloaden )maar ik vat er niks van! ik zie alleen maar wat zwart en kan wat vierkantjes maken! weet iemand hoe het werkt het lijk me namelijk echt te gek om levels te maken ik speel het vaak online via gta game hunter maareh weet iemand hoe het moet? of weet iemand waar je de handlijding kan vinden? alvast bedankt!

  • Reacties 223
  • Bezichtigingen 47.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_205821

Voor hulp bij het plaatsen van screens, zie de HelpDesk.

@ Need My Speed: Je hoeft niet opnieuw te beginnen om de vloer een andere tile te geven, je kan er gewoon overheen tekenen met een andere tile.

In mijn maps staan ook een paar Eastereggs. Het is natuurlijk het leukste om daar zelf achter te komen. ^^

EDIT: De screens zijn te vinden in het topic 'Home-made map screens'.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_209094

naar wat zoeken heb ik dit gevonden een simpele messie! wel vertaald van het duits naar engels door een programma dus niet heel goed! kan iemand precies vertellen waar het over gaat? ik vat het maar een beetje!

------------------------------------------------------------------------

Around you now once to show like a mission functioned we prepared here a Script for you. This Script works, it however some instructions was for the sake of simplicity omitted. Over however to show like one it to employ must that one loses the mission (in this case, if one destroys the car) we the appropriate instruction inserted.

Missions stand in GTA2 always in external files. These files are in a file, which carries the same name as the Mainscript. With our Beispielscript it is important that the Script externally is and some instructions, e.g. the player declaration or the flags is not evident.

Nevertheless we have the instructions those the mission start from the Mainscript to it-written:

FORWARD missionßtart:

OBJ_DATA MISSION1PHONE = (248,0, 218,0, 2,0) 90 GREEN_PHONE

missionßtart:

DO_EASY_PHONE_TEMPLATE (1098, mission1.mis, passed_mission1, failed_mission1, on_gang1_mission, on_gang3_mission, on_gang2_mission, gang1, 0)//this instruction starts the mission

RETURN

THREAD_TRIGGER mission1_trigger = THREAD_WAIT_FOR_ANSWER_PHONE (more player, mission1phone, missionßtart: )

The above instructions, start then the following instructions in the external file the mission1.mis are

//Deklarartionsteil

COUNTER warte_auf_auto = 1

COUNTER in_auto = 0

COUNTER auto_zerstoert = 0

ARROW_DATA arrow

CAR_DATA car

//subroutines of the mission are examined

FORWARD starting mission:

FORWARD cleanmission:

// XXXXXXXXXXXXXXXXXX MISSION BEGINS XXXXXXXXXXXXXXXXXX

starting mission: //the mission begins off here

    DISPLAY_MESSAGE (1010)//the large Message at the beginning

    DISPLAY_BRIEF (1011)//the text, which says, what to be done is

    to car = CREATE_CAR (172,5, 100,5, 2,0) -1 90 TAXI END

    POINT_ARROW_AT (arrow, car)//on the car set arrow

WHILE_EXEC (warte_auf_auto = 1)

    IF (IS_CHARACTER_IN_CAR (more player, car))

    SET in_auto = 1

    SET warte_auf_auto = 0

    REMOVE_ARROW (arrow)

    RETURN

    ENDIF

    IF (IS_CAR_WRECKED (car))

    SET auto_zerstoert = 1

    SET warte_auf_auto = 0

    REMOVE_ARROW (arrow)

    RETURN

    ENDIF

ENDWHILE

RETURN

// XXXXXXXXXXXXXXXXXX MISSION TERMINATES XXXXXXXXXXXXXXXXXX

// XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX CLEANUP XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

cleanmission:

IF (in_auto = 1)//if the player in the car was...

    DISPLAY_MESSAGE (3100)

    DISPLAY_BRIEF_NOW (1012)

    ADD_SCORE (more player, 40000)

    MORE ADD_MULTIPLIER (more player, 1)

    SET passed_mission = 1//... is created the mission

ENDIF

IF (auto_zerstoert = 1) was destroyed // if the car...

    DISPLAY_MESSAGE (3730)

    DISPLAY_BRIEF_NOW (1013)

    SET failed_mission = 1//... is lost the mission

ENDIF

CLEAR_WANTED_LEVEL (more player)//sets the search level to zero

MISSION_HAS_FINISHED ()//all in the mission provided COUNT he/auto+/etc. are deleted

RETURN

// XXXXXXXXXXXXXXXXXXX CLEANUP END OF XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

// XXXXXXXXXXXX ACTUAL PROGRAM SECTION XXXXXXXXXXXXX

MISSIONSTART//in an external Script here not level start but Missionstart stands

GOSUB starting mission: //only this subroutine called up...

GOSUB cleanmission: //... and after their end this

MISSION-END//and at the end stands mission-end

On the basis this Beispielscripts is good now to recognize, where the declaration part and where the program section is. Like the GTA2 designer we accommodated also the CleanUp in extra a subroutine.

Still tap in the end: Frequently Counter used, like e.g.. in_auto one should write simply in the Mainscript. So one can a new Counter it from each mission use and does not have always provide. Arrows for missions one should in the Mainscript set in principle, since one always needs these.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.