Jump to content
Geplaatst:
comment_188897

hoi ik heb nu gta2 level editor gedownload (hier kan jij hem ook downloaden )maar ik vat er niks van! ik zie alleen maar wat zwart en kan wat vierkantjes maken! weet iemand hoe het werkt het lijk me namelijk echt te gek om levels te maken ik speel het vaak online via gta game hunter maareh weet iemand hoe het moet? of weet iemand waar je de handlijding kan vinden? alvast bedankt!

  • Reacties 223
  • Bezichtigingen 47.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_249925
en in de mapping totural kun je geloof ik 6 bloktjes de lugt in kan je daar ok 10 of meer van maken?

Nee, dat kan niet. Dat past niet in het map-format. Net zoals dat je je stad niet groter dan 255 bij 255 tiles in lengte en breedte kunt maken.

De 'oplossing' is al gegeven: contrast aanbrengen in je hoogte. Lage gebouwtjes rondom een toren maakt de toren hoger dan hij daadwerkelijk is. Kijk maar naar de brug in level 2. Die staat gigantisch hoog boven dat water en boven het Redneck kamp, terwijl die ook echt niet hoger is dan maximaal toegestaan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_250160

hoe hoger, hoe groter het beeld. Des te minder zie je van het popetje

maar lantyz komen er ook nog meer map en script toturial of is dit het zoonbeetje?

Bewerkt: door danielc

Geplaatst:
comment_250179

Er zit een maximum aan hoe hoog de camera kan gaan. Om te beginnen zie je, zoals je zelf al zegt, op een gegeven moment de player nauwelijks meer, maar bovendien gaat het beeld merkwaardig doen wanneer je te hoog gaat. Heel soms, als je wagen op een bepaalde manier klem komt te zitten, begint de camera heel sterk uit te zoomen, en dan zie je dat het beeld niet meer normaal wordt weergegeven.

Geplaatst:
comment_250679

Je ziet het ook wel als je in de trein zit en die gaat dan halverwege wergens stilstaan. Dan blijft de camera uitgezoomd, je ziet dan dat de schaduwen van de peds en de auto's te ver van de poppetjes zelf afligt. Het lijkt net alsof ze een meter in de lucht zweven.

Geplaatst:
comment_253329
maar lantyz komen er ook nog meer map en script toturial of is dit het zoonbeetje?

Ik heb alle hoofdonderwerpen van mappen nu wel zo'n beetje gehad, dacht ik. Ik ben momenteel aan het proberen of het scripten van missies wil lukken. ls dat een succes wordt, dan komt dat nog in de Scripting Tutorial (Ik beloof echter niets...).

Als er nog onderdelen zijn die iemand graag in de tutorials zou willen zien, dan hoor ik dat graag.

De tutorials zijn vanaf heden ook te vinden op WikiGTA. Alleen de afbeeldingen moeten er nog tussen worden gezet.

Geplaatst:
comment_253411

Ik ben nog steeds bezig met de basis van hard scripting. Missies werken vrijwel allemaal op ongeveer dezelfde manier, namelijk met onder andere COUNTERs. Wanneer ik een beetje door begin te krijgen hoe ik die kan laten werken, kan ik beginnen met echte eenvoudige missies, in een apart missie-bestand.

Wat voor race missie was je van plan te maken? Wanneer je een tegenstander wilt scripten moet ik je teleurstellen: Ik denk niet dat je een bot zover krijgt dat je echt tegen hem kan racen (Of je moet een heleboel punten scripten waar hij naartoe moet rijden, maar dat is extreem storingsgevoelig). Je kunt natuurlijk wel tegen de klok racen.

Geplaatst:
comment_253582

Aanschouw mijn eerste eigen missie-script. :)

PLAYER_PED player = ( 183.0 , 205.0 , 2.0 ) 25 0//positie waar de Player start

COUNTER passed_mission = 0
COUNTER failed_mission = 0

COUNTER assassins_dood = 0
COUNTER player_dood = 0
COUNTER wacht_op_dood_assassin = 1
CHAR_DATA assassin1


FORWARD startmission:
FORWARD cleanup:

startmission:
DISPLAY_MESSAGE ( 1010 ) //tekst missietitel
DISPLAY_BRIEF ( 1011 ) //Tekst opdracht
assassin1 = CREATE_CHAR ( 183.0 , 200.0 , 2.0 ) 4  0 PSYCHO END //Hitman wordt gecreëerd
GIVE_WEAPON ( assassin1 , SILENCED_MACHINE_GUN ) //Hitman krijgt een Silenced Machine gun
SET_CHAR_OBJECTIVE ( assassin1 , KILL_CHAR_ANY_MEANS , player ) //Hitman krijgt de opdracht de player te vermoorden
SET_FAVOURITE_MODEL ( assassin1 , JEEP ) //Hitman krijgt zijn voorkeurs wagen

WHILE_EXEC ( wacht_op_dood_assassin = 1 )
IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( assassin1 ) ) //Wanneer de hitman dood gaat...
SET assassins_dood = 1 //...wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup).
SET wacht_op_dood_assassin = 0
RETURN
ENDIF

IF ( HAS_CHARACTER_DIED ( player ) ) //Wanneer de Player dood gaat...
SET player_dood = 1 //wordt deze counter geactiveerd (Zie cleunup).
RETURN
ENDIF

ENDWHILE

RETURN

cleanup:
IF ( wacht_op_dood_assassin = 0 ) //wanneer deze counter actief is...
DISPLAY_MESSAGE ( 3100 ) //JOB COMPLETED!-tekst
DISPLAY_BRIEF_NOW ( 1012 ) //Tekst felicitatie van de opdrachtgever
ADD_SCORE ( player , 40000 ) //geld wordt toegevoegd
ADD_MULTIPLIER ( player , 1 ) //Multiplier wordt toegevoegd
SET passed_mission = 1 //...is de missie gehaald
ENDIF

IF ( player_dood = 1 ) //wanneer deze counter actief is...
DISPLAY_MESSAGE ( 3730 ) //JOB FAILED!-tekst
DISPLAY_BRIEF_NOW ( 1013 ) //Tekst kritiek van de opdrachtgever
SET failed_mission = 1 //...is de missie gefaald
ENDIF

CLEAR_WANTED_LEVEL ( player ) //wanted level wordt verwijderd
MISSION_HAS_FINISHED ( ) //alle counters ed. van de missie worden verwijderd.
RETURN

LEVELSTART

GOSUB startmission:
GOSUB cleanup:

LEVELEND

Het enige wat er gebeurt in deze missie is dat er een soldaat met een Silenced Machine Gun op je af gestuurd wordt. De missie haal je wanneer de hitman dood gaat, je faalt de missie wanneer je zelf dood gaat. Wanneer je wegvlucht, komt de soldaat achter je aan in een Land Roamer.

De missie staat nog niet in een extern missiebestand, dat wordt mijn volgende project...

Geplaatst:
comment_253684

Ik heb hier en daar wat uitleg gegeven in het script, achter de '//'. Merk echter op dat ik nog niet bij alles exact weet hoe het werkt. Wanneer ik een tweede objective in een missie probeer te scripten gaat het al fout...

Geplaatst:
comment_253685

Ik heb meteen een vraagje: wat is nou het verschil tussen WHILE en WHILE_EXEC? While ben ik gewend van andere talen, ik weet hoe het werkt. Maar While_exec is compleet nieuw. Er staat in een uitleg ergens iets dat alle code binnen het blok wordt uitgevoerd. Dat is toch normaal, of mis ik iets?

Geplaatst:
comment_253697

Het is allemaal nieuw voor mij, dus vergeef me als ik het niet bij het rechte eind heb. Zoals ik het begrepen heb, herhaalt een WHILE_EXEC zich dertig maal per seconde, terwijl een gewone WHILE alleen actief is wanneer het script erdoorheen gestuurd wordt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.