Jump to content
Geplaatst:
comment_1715891

mc_logo.png

[table=header]Informatie

Ontwikkelaars: | Markus Persson (Notch)

| Mojang AB

| 4J Studios (Xbox-versie)

Uitgever: | Mojang AB

Platform: | PC (Windows, Linux, OSX)

| Android (Pocket editie)

| iOS (Pocket editie)

| Xbox 360 (Xbox-editie)

| PS3 (PS3-editie)

| Raspberri Pi (Educatief programmeren)

Genre: | Freeroam, sandbox, adventure

Spelmodus: | Survival

| Creative

| Adventure

| Hardcore

Multiplayer: | Ja

Prijs: | 19,95 euro

Oude versies: | Classic (gratis)

Huidige versie: | PC: 1.6.2

| Pocket edition: 0.7.3

| Xbox edition: TU11

| Raspberry PI: 0.1.1[/table]

Samenvatting

Minecraft is een spel waar je, je bevindt in een kubusvormige wereld. De wereld waar je in zit is willekeurig gegenereerd zodat je altijd een andere wereld kan genereren.

In de wereld bevinden zich materialen en grondstoffen die je kan verzamelen en delven. De materialen en grondstoffen kan je door middel van “craften” omzetten in een item (zie uitgebreide informatie over “craften”, zie de officiële Minecraft Wiki). Het is noodzaak om gauw een verblijfplaats te bouwen want in de nacht komen de monsters!

Naast de gewone wereld zijn er ook nog andere werelden:

Nether

De nether is "de onderwereld" van het spel, een soort hel. Om naar de Nether te gaan dient men een portal van obisidian te maken volgens een patroon, en deze in de brandt te steken. In de Nether kan je blokken en monsters vinden die je in de normale wereld niet ziet.

The End

The End is de wereld van de Enderman en de Enderdragon, wanneer men de enderdragon verslaat, dan verschijnen de credits van de game.

Het spel is zowel alleen te spelen (singeplayer) als met meerdere spelers (multiplayer)

Uitgebreide informatie over Minecraft kan je vinden op wikipedia, en natuurlijk de officiële wiki (Engels maar ook deels Nederlands).




mcserver_logo.png

Welkom!

Er zijn momenteel twee servers:

Er is een standaard server, bestaat uit een een survivalmap.

In de survival-wereld is het de bedoeling dat je alle resources zelf verzamelt.

Natuurlijk is er ook een Nether en The end.

Er is momenteel een tweede snapshot server. Deze server draait de laatste snapshot versie.

Alle "modificaties" en "tools" waarmee je een voordeel hebt op de rest zijn niet toegestaan, bij overtreding daarvan worden er maatregelen genomen.

Regels

Op de server hanteren we dezelfde grondregels als op het forum.

Naast deze regels gelden ook de volgende regels:

  • Niet grieven

Onder grieven valt het stukmaken / beschadigen van andermans bezittingen.
  • Niet stelen

Geen items of andere bezittingen van een medespeler stelen
  • Niet schelden

We tolereren geen grof taalgebruik.
  • Andere mensen niet irriteren / lastigvallen

Hieronder valt ook het extra (dicht) bouwen, tegen bouwwerken van je medespelers.
  • Cheaten is niet toegestaan

Hiermee word bedoeld dat je een voordeel hebt t.o.v. andere spelers.

Een minimap is wel toegestaan.
  • Nep of dubbel-accounts zijn niet toegestaan

Meerdere accounts op de server is niet toegestaan.

In overleg kan er een server account overgezet worden.
  • Onnodig plaatsen/laten staan van items/blokken

Het laten staan van bijvoorbeeld een Dirt-toren is niet toegestaan.

Ook is het niet toegestaan om zomaar willekeurig blokken / items te plaatsen.

Bij overtreding van een van deze regels worden er maatregelen genomen die kunnen resulteren in een tijdelijke of permanente ban van de server.

Heb je vragen of wil je een speler rapporteren?

Stuur dan een bericht naar een van de server admins.

Zijn er voorwaarden aan verbonden?

Toegang tot de server(s) is voorbehouden aan leden van GTAForum.nl die minstens een maand lid zijn.

Daarnaast dient een lid minimaal 50 posts te hebben.

Hoe kan ik joinen?

Je kan verbinding maken met de standaard server op het volgende adres:

"gtaf.beastmc.com" of via het IP: 198.20.109.239

Nadat je verbinding hebt gemaakt met de server die je jezelf te registreren met het volgende commando:

/register [Wachtwoord] [Forumnaam]

Natuurlijk zonder de blok [ ] haken.

Deze gegevens die je invoert zullen nooit met derden worden gedeeld en worden alleen gebruikt om je op het forum te kunnen identificeren. Het wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen zodat niemand dit kan inzien.

Je kan verbinding maken met de snapshot server op het volgende adres:

"gtaf2.beastmc.com" of via het IP: 198.20.98.218

Het team

Een Minecraft server hosten, beheren en onderhouden kost geld en tijd.

De volgende mensen maken deze server(s) mogelijk:

Beheerder(s):

  • Crypteq
  • Moderators van het games-subforum

Overzichtsmap

Een realtime overzicht van de standaard map is beschikbaar: Map overzicht

Server Status:

http://mc.beastnode....tatus/64373.png

http://mc.beastnode....tatus/68069.png

Bedankt Crypteq voor de hoofdpost

Mededeling 07/08/2014:

>>> Door Visser23: Opnieuw berichten die offtopic of spam waren, moeten verwijderen. Dit is dan ook de laatste keer. De volgende keer delen wij officiële waarschuwingen uit. <<<

Bewerkt: door Visser23
Mededeling toegevoegd

  • Reacties 3.6k
  • Bezichtigingen 295.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2290667

Oja, het zou een leuk initiatief kunnen zijn als je de Map als download beschikbaar stelt.

Ja, die vraag heb ik wel al vaker gehad. De mogelijkheid bestaat altijd dat hij ooit eens online belandt, maar hij blijft zwaar (450MB) en wanneer dat zou zijn? Geen idee.

Geplaatst:
comment_2290785

Leuke suggestie. Ik weet namelijk zelf zeer goed voor welke doeleinden gebouwen zijn ontworpen en hoeveel ze zouden kunnen dragen. Ik weet alleen niet zo goed met welke factoren ik dan zou moeten werken. Hoeveel heeft een Minecraft-speler nodig? Kunnen twee/drie/vier spelers één huis/appartement delen? Vraagtekens bestaan.

Naja, we zijn ondertussen in het Noord/Noordoosten bezig: Mincehorn.

En Mincehorn kent toch wel een andere sfeer dan een halve kilometer verder.

2015-03-06_00.33.00_zpsfrv05ftv.png

2015-03-06_11.24.53_zps3qtbhezt.png

2015-03-06_11.25.09_zpsp18bhme9.png

2015-03-06_14.11.40_zpskeprvdn0.png

2015-03-06_14.12.06_zpsd6wyydis.png

Ik heb dus gisteren een nieuwe bouwstijl ontworpen. Toegegeven, hij combineert veel aspecten van voorgaande, maar dat is ook wel eigen aan bouwstijlen! :o

Geplaatst:
comment_2291220

Vandaag veel vorderingen gemaakt in mijn sp-wereldtje waar ik al een drietal weken in speel (laatste tijd actiever dan daarvoor): eerst een enchantment room naast mijn blazefarm geïnstalleerd, waardoor ik dus mijn hele uitrusting kon enchanten.

En er zijn een paar mooie enchants uit gekomen. Eerste pickaxe meteen Fortune III, Efficiency IV, Unbreaking III. De tweede die ik doe Silk Touch. Zwaard Knock Back II en Sharpness IV, waarna ik er even Fire Aspect op heb gezet. Bow was Unbreaking III, Power IV, dus heb ik daar eventjes Infinity op gezwierd. Mijn schoenen slaan echter alles. Oorspronkelijk had ik enkel Feather Fall I, waar ik niet zo tevreden mee was. Dus heb ik eventjes een nieuw paar gemaakt, dan zou ik de twee kunnen combinen. Dat was echter niet nodig: Feather Falling IV, Unbreaking III, Depth Strider III en Protection III. Zonder ook maar iets van enchanted books erop te zetten. Zo'n boots mogen wel vaker uit mijn enchanting table komen puh2.gif

Kan zijn dat ik bij een paar enchants er een leveltje naast zit. Is moeilijk om alles te onthouden. Bij veel dingen had ik echter wel het maximum, mag ook wel met level 30 enchantments.

Als kerst op de taart heb ik gezocht naar een stronghold en heb die ook gevonden. Met een beetje geluk vecht ik morgen voor de eerste keer alleen tegen de Enderdraak thumbsup2.gif

Geplaatst:
comment_2291466

Phoenyxar, ik had toevallig nog een vraagje over 't "project". Heb je deze stad volledig zelfgebouwd, of hadden ook andere mensen

meegeholpen? Want jouw stad is nogal verbazingwekkend groot en sommige gebouwen hebben een aparte bouwstijl.

Geplaatst:
comment_2291524
4 jaar toch al.

Had je in die 4 jaar ooit last gehad van Game/World-breaking updates? Was toch vaak zo dat een world niet meer compatibel was als je een update had doorgevoerd.

Geplaatst:
comment_2291536

Oh zeker, het is een wereld van Beta 1.4 (ik heb MC de dag voordat 1.4 uitkwam gedownload en mijn eerste game was vastgebugd bij de update, dit is dus mijn tweede save) dus die heeft vaak fouten en breuken gekend. Om te beginnen zijn er 4-5 verschillende chunk-walls te vinden op de kaart, waaronder eentje een water-wall (het zeeniveau ging bij B1.8 van Y=63 naar Y=62)

PreGongdiLahn_zps46d1030b.png

Dit is een kaart van 3 jaar terug (B1.7.3 wellicht). Als je goed kijkt zie je enkele van die errors gewoon al vanuit de lucht.

Ten tweede: mijn oorspronkelijke MC-launcher was onstabiel. Logisch met niet legale launchers, maar de wereld die ik hier speel is een goede 50 keer door de game verwijderd, opnieuw aangemaakt en ga zo maar door. De stats zijn bijgevolg al vaak gereset.

Ten derde: ik heb tijdens 1.7.3 een tijdje met een mod gespeeld die ook de wereld lichtjes anders genereerde. Die chunks zitten dus nog altijd in de save.

FromAbove-TheSisters_zps70524c8a.png

Het vreselijke is dat aangezien de mod niet goed mee met de updates volgde dat ik van B1.7.3 naar 1.2 ben gegaan en de chunks echt in een cirkel rond heel mijn wereld te vinden waren. Op de kaart hierboven zie je twee chunk-walls (ze lopen van links naar rechts) Het onderste is Beta 1.6, het bovenste is 1.2 en het gebied ertussen is allemaal CamelOre 1.7.3

Wat is daar zo erg aan denk je dan? Wel, de mod voegde veel ores en bomen toe. Bijgevolg zitten die chunks dus vol met allemaal Block-ID's zonder echte waardes en dat is zo game-slopend dat ik die chunks "The Rift" noem. De game-regels gaan er niet altijd evengoed op. Blocks zijn onzichtbaar... het is oplosbaar, maar het is allemaal handmatig werk met MCEdit en dat neemt zijn tijd. Ik heb de directe gebieden tussen Avra Dhun en Gong di Lahn dus ook zo lagg-vrij gekregen als ik kon.

Ten vierde zijn de biomes ergens tussen 1.1 en 1.6 herzien. Bijgevolg is de Desert, waar ik oorspronkelijk in ben gespawned en mijn eerste steden (Valifluma & Ningonium), nu een Tundra. Hetzelfde voor vele andere gebieden, waaronder vele in Avra Dhun. Het Earth Kingdom Parliament heeft een jaar lang onder sneeuw gelegen totdat ik een Setbiome-functie voor MCEdit installeerde. Heel Avra Dhun is nu een Jungle (Ocelots...) omwille van de mooie Water/Grass-kleuren. Maar het is tenminste constant over de hele stad nu.

Dat zijn ze denk ik? Op de vele kleine bugs na dan.

Geplaatst:
comment_2291571

Heb je er ooit eens aan gedacht om niet steeds in rechthoeken te bouwen? De loop van het terrein een beetje volgen (met name rivieren) is volgens mij veel mooier dan alles dichtmaken of weghakken.

Geplaatst:
comment_2291577

Wel, in zekere mate gebeurt dat ook. Zeker in het Noorden zijn er enkele wijken waar dat principe bestaat. Sowieso is het niet dat ik alles wegkap, mijn stad volgt namelijk het reliëf van de oorspronkelijke biomes, maar ik heb ooit gekozen om over het gebied heen te bouwen, eerder dan als deel er van en daar zal ik mij in Avra Dhun aan houden.

Waarom heb ik dat gedaan? Omdat een verzameling aan kleine biomes op zulke kleine oppervlakte gewoon uitermate lelijk is.

In Ibaran ga ik veel meer met de omgeving mee bouwen, maar dat is ook alleen mogelijk omdat de biomes nu groter zijn geworden en deel zijn van superbiomes en dan nog zal ik de omgeving aanpassen. Uiteindelijk creëer ik eerder zelf een hele wereld en omgeving, meer dan het omgekeerde, maar het is een balans.

Geplaatst:
comment_2291883
>>> Door Visser23: Om je postcount op te krikken zijn er genoeg topics bij NOTA. Dit is gewoon een topic over Minecraft en laten we daar serieus op reageren. Ontopic en geen spam please.<<<
Geplaatst:
comment_2293225

Ja, met Enchantments en Books rondkloten is leuk! Dus je bent een nieuwe Singeplayer gestart? :o

Ja, omdat de GTAF-server niet zo actief was, ben ik maar een nieuwe world begonnen met als doel eindelijk zelf eens de Ender Dragon te verslaan (en later misschien ook een Wither). Het eerste deel van dat plan is alvast geslaagd, al heb ik lang moeten zoeken naar Endermen, zelfs al had ik een Looting I zwaard:

7EpK9xf.png

Ik ben maar één keer gestorven, omdat ik een Ender Crystal opblies terwijl ik er praktisch naast stond. Zo'n hoge val kon ik niet overleven. Gelukkig had ik een hele reserveruitrusting in een chest naast de Portal (kon ik makkelijk bijeen krijgen met mijn Blaze Farm) en kon ik zo weer meteen de strijd hervatten.

Ik heb trouwens niet alle Ender Crystals opgeblazen, ik denk dat er nog zo'n twee over zijn. Een leuk aandenken :puh:

Ik weet trouwens niet waarom mijn skin verdwenen is.

Geplaatst:
comment_2293353

Oh, proficiat met het verslaan! Je skin is er misschien niet omdat je onbewust Offline hebt gespeeld? :o

En wel interessant:

tumblr_nl6ys2y97I1rdfs1wo1_1280.png

Dit is het patroon hoe bloemen in een Flower Forest-biome inspawnen. Maar in de biome staan er natuurlijk bomen tussen, is er reliëf en is de dichtheid bloemen niet zo hoog, maar toch vind ik het wel interessant om zien hoe het gegenereerd wordt.

Pink Tulip - White Tulip - Orange Tulip - Red Tulip - Azure Bluet - Allium - Poppy - Dandelion

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.