Jump to content
Geplaatst:
comment_1715891

mc_logo.png

[table=header]Informatie

Ontwikkelaars: | Markus Persson (Notch)

| Mojang AB

| 4J Studios (Xbox-versie)

Uitgever: | Mojang AB

Platform: | PC (Windows, Linux, OSX)

| Android (Pocket editie)

| iOS (Pocket editie)

| Xbox 360 (Xbox-editie)

| PS3 (PS3-editie)

| Raspberri Pi (Educatief programmeren)

Genre: | Freeroam, sandbox, adventure

Spelmodus: | Survival

| Creative

| Adventure

| Hardcore

Multiplayer: | Ja

Prijs: | 19,95 euro

Oude versies: | Classic (gratis)

Huidige versie: | PC: 1.6.2

| Pocket edition: 0.7.3

| Xbox edition: TU11

| Raspberry PI: 0.1.1[/table]

Samenvatting

Minecraft is een spel waar je, je bevindt in een kubusvormige wereld. De wereld waar je in zit is willekeurig gegenereerd zodat je altijd een andere wereld kan genereren.

In de wereld bevinden zich materialen en grondstoffen die je kan verzamelen en delven. De materialen en grondstoffen kan je door middel van “craften” omzetten in een item (zie uitgebreide informatie over “craften”, zie de officiële Minecraft Wiki). Het is noodzaak om gauw een verblijfplaats te bouwen want in de nacht komen de monsters!

Naast de gewone wereld zijn er ook nog andere werelden:

Nether

De nether is "de onderwereld" van het spel, een soort hel. Om naar de Nether te gaan dient men een portal van obisidian te maken volgens een patroon, en deze in de brandt te steken. In de Nether kan je blokken en monsters vinden die je in de normale wereld niet ziet.

The End

The End is de wereld van de Enderman en de Enderdragon, wanneer men de enderdragon verslaat, dan verschijnen de credits van de game.

Het spel is zowel alleen te spelen (singeplayer) als met meerdere spelers (multiplayer)

Uitgebreide informatie over Minecraft kan je vinden op wikipedia, en natuurlijk de officiële wiki (Engels maar ook deels Nederlands).

mcserver_logo.png

Welkom!

Er zijn momenteel twee servers:

Er is een standaard server, bestaat uit een een survivalmap.

In de survival-wereld is het de bedoeling dat je alle resources zelf verzamelt.

Natuurlijk is er ook een Nether en The end.

Er is momenteel een tweede snapshot server. Deze server draait de laatste snapshot versie.

Alle "modificaties" en "tools" waarmee je een voordeel hebt op de rest zijn niet toegestaan, bij overtreding daarvan worden er maatregelen genomen.

Regels

Op de server hanteren we dezelfde grondregels als op het forum.

Naast deze regels gelden ook de volgende regels:

• Niet grieven

Onder grieven valt het stukmaken / beschadigen van andermans bezittingen.
  • Niet stelen

Geen items of andere bezittingen van een medespeler stelen
  • Niet schelden

We tolereren geen grof taalgebruik.
  • Andere mensen niet irriteren / lastigvallen

Hieronder valt ook het extra (dicht) bouwen, tegen bouwwerken van je medespelers.
  • Cheaten is niet toegestaan

Hiermee word bedoeld dat je een voordeel hebt t.o.v. andere spelers.

Een minimap is wel toegestaan.
  • Nep of dubbel-accounts zijn niet toegestaan

Meerdere accounts op de server is niet toegestaan.

In overleg kan er een server account overgezet worden.
  • Onnodig plaatsen/laten staan van items/blokken

Het laten staan van bijvoorbeeld een Dirt-toren is niet toegestaan.

Ook is het niet toegestaan om zomaar willekeurig blokken / items te plaatsen.

Bij overtreding van een van deze regels worden er maatregelen genomen die kunnen resulteren in een tijdelijke of permanente ban van de server.

Heb je vragen of wil je een speler rapporteren?

Stuur dan een bericht naar een van de server admins.

Zijn er voorwaarden aan verbonden?

Toegang tot de server(s) is voorbehouden aan leden van GTAForum.nl die minstens een maand lid zijn.

Daarnaast dient een lid minimaal 50 posts te hebben.

Hoe kan ik joinen?

Je kan verbinding maken met de standaard server op het volgende adres:

"gtaf.beastmc.com" of via het IP: 198.20.109.239

Nadat je verbinding hebt gemaakt met de server die je jezelf te registreren met het volgende commando:

/register [Wachtwoord] [Forumnaam]

Natuurlijk zonder de blok [ ] haken.

Deze gegevens die je invoert zullen nooit met derden worden gedeeld en worden alleen gebruikt om je op het forum te kunnen identificeren. Het wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen zodat niemand dit kan inzien.

Je kan verbinding maken met de snapshot server op het volgende adres:

"gtaf2.beastmc.com" of via het IP: 198.20.98.218

Het team

Een Minecraft server hosten, beheren en onderhouden kost geld en tijd.

De volgende mensen maken deze server(s) mogelijk:

Beheerder(s):

• Crypteq
  • Moderators van het games-subforum

Overzichtsmap

Een realtime overzicht van de standaard map is beschikbaar: Map overzicht

Server Status:

http://mc.beastnode....tatus/64373.png

http://mc.beastnode....tatus/68069.png

Bedankt Crypteq voor de hoofdpost

Mededeling 07/08/2014:

>>> Door Visser23: Opnieuw berichten die offtopic of spam waren, moeten verwijderen. Dit is dan ook de laatste keer. De volgende keer delen wij officiële waarschuwingen uit. <<<

Bewerkt: door Visser23
Mededeling toegevoegd

• Reacties 3.6k
  • Bezichtigingen 295.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2294360

Je zou zeggen dat ze hetzelfde spawnpatroon hebben gebruikt als die van heuvels, waarbij de variabel die bij heuvels de hoogte bepaald, bij deze bloemen het type bloem bepaald. Best wel uniek om te zien. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2295032

Ik zie dat mijn broertje vorige maand onder mijn account hier iets heeft gepost, maar ik zal het even opnieuw vragen:

Is er iemand die een paar jaar geleden ook op de server van Crypteq (toen BC7) zat, en daar foto's van heeft? Vooral de foto's van de server waar we de bank en het hoofdhuis met cactussen er omheen hadden. Ook foto's van de server met het vrijheidsbeeld worden gewaardeerd. Een poos terug heeft Crypteq ook de oude maps online gezet om te downloaden, weet iemand waar deze online staan?

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2302341

De maps staan denk ik enkele pagina's terug, maar ik ben er niet zeker van.

Ik heb de afgelopen weken wat anders zitten doen dan normaal (hoewel dat Fidredge in oppervlakte is verdubbeld), zo heb ik de Earth Kingdom Connector eindelijk Avra Dhun doen verlaten (die lag nog ondergronds) en heb ik al wat landschapswerk zitten doen tussen Avra Dhun en Ibaran.

2015-04-07_21.38.41_zpsftoh02ny.png

2015-04-07_21.41.52_zps19e8cvsb.png

Valficu, vijgenplantages.

2015-04-08_20.23.09_zpsjdid81yz.png

Dorrondo, landbouwdorpje.

2015-04-19_21.30.13_zpspcfag4tw.png

EKS Perfect, ik zoek nu nog om een standaardschip te maken.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2305505

Het is me gelukt: mijn allereerste Wither die ik zelf op mijn eentje heb verslagen. Het was best een hevig gevecht. De Wither had misschien een net iets te grote kamer om in te spawnen en dat is me rap zuur komen te staan. Ik kreeg amper zijn health naar beneden. Hij had me gevangen in een hoekje, waar ik onder een soort afdakje stond. Als ik onder dat afdakje stond zag hij me niet en kon hij me niet raken. Dan ben ik er in geslaagd toch wat health af te doen, net boven de helft. Ik bewoog wat door de kamer en uiteindelijk kwam ik in een zijgang terecht. Daar kon ik de Wither onder de helft krijgen, zodat hij niet meer vloog, maar moest ik zelf ook eventjes terugtrekken om mijn health weer op peil te krijgen. Helaas kon de Wither dat in tussentijd ook. Ik besloot mijn Strength II potion in te nemen, zelfs al zou de Wither in tussentijd misschien weer vliegen. Ik liep het hoekje om en hij kwam door de tunnel aangevlogen. Met mijn zwaard en een Strength II-potion duurde het dan maar enkele seconden voor ik 'm kon vermoorden. Ik kon nog net de Wither Star oprapen... tot ik zelf doodging. Withereffect is echt verraderlijk, zeker als je geen Notch Apples meer hebt.

Net niet gelukt zonder doodgaan dus, maar nu weet ik tenminste hoe ik het de volgende keer beter kan aanpakken... en kan ik nu ook een beacon maken :D

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2310042

De laatste tijd nog wat op mijn singleplayer world gezeten en ik ben nu klaar met mijn sheepfarm!

7cCQFBv.png

Alle 16 kleuren zijn aanwezig, van elk 4. Heeft wel wat werk in gezeten, vooral die schapen vervoeren :clown: Vooral omdat ik buiten de basiskleuren geen dye heb gebruikt, maar de schapen heb gekruist.

Dan kan je je afvragen: wordt je volgende project iets waar je veel verschillende kleuren wol voor nodig hebt? Wel... nee. Ik had de verschillende kleurtjes wol nodig voor de kleurencode van de schapenfarm, voor de rest gebruik amper wol :7

Geplaatst:
comment_2310046

Lekker kleurrijk zo.

Dan kan je je afvragen: wordt je volgende project iets waar je veel verschillende kleuren wol voor nodig hebt? Wel... nee.

Een oplossing voor een probleem dat zichzelf creëerde? U bent een volgroeide Belg, proficiat! :o

Geplaatst:
comment_2310098

Normaal gezien zijn de zaken die op de wiki te vinden zijn vrij zeker. Of ze daadwerkelijk uiteindelijk uitgevoerd worden is wat anders. Zo zouden de minecarts herwerkt worden in 1.8 maar dat is er door problemen later weer uitgehaald. Nieuwe arrows is wel iets dat ik interessant vind!

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2314986

Wel, nu ik zowat alles al heb gedaan in mijn sp-wereldje wat ik normaal doe in een wereld heb ik nu een nieuw doel dat ik wil bereiken: alle achievements (of toch zoveel mogelijk) halen. Ik moet er nog maar een paar halen: Return To Sender, Adventuring Time, Diamonds To You, Overpowered en Beaconator. Buiten dat wil ik ook een Enderfarm en mogelijk een Slimefarm maken.

Voorlopig zit ik op 125/164 blocks nodig voor een volledige beacon (voor Beaconator). Dat zal dus nog een tijdje duren. Voor een ghast ga ik eens moeten kijken, Adventuring Time gaat veel varen worden, Overpowered had ik eigenlijk al moeten gehaald hebben en Diamonds To You... Daarvoor ga ik even mijn wereldje online moeten zetten, daar kijk ik wel als laatste voor.

Om een of andere vreemde reden is de spawnrate in mijn single player world trouwens weer (zo goed als) hersteld. Vroeger spawnde er echt zelden een mob, zeer frustrerend als je redstone mechanisms wil maken (waar je veelal slimes voor nodig hebt). Opeens lijkt alles echter goed te werken. Ik vraag me af of dat het komt omdat ik eens 300 blazes op de GTAForum server heb laten spawnen... Wie weet. Ik ben alleszins blij dat alles weer werkt naar behoren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.