Jump to content
Geplaatst:
comment_1715891

mc_logo.png

[table=header]Informatie

Ontwikkelaars: | Markus Persson (Notch)

| Mojang AB

| 4J Studios (Xbox-versie)

Uitgever: | Mojang AB

Platform: | PC (Windows, Linux, OSX)

| Android (Pocket editie)

| iOS (Pocket editie)

| Xbox 360 (Xbox-editie)

| PS3 (PS3-editie)

| Raspberri Pi (Educatief programmeren)

Genre: | Freeroam, sandbox, adventure

Spelmodus: | Survival

| Creative

| Adventure

| Hardcore

Multiplayer: | Ja

Prijs: | 19,95 euro

Oude versies: | Classic (gratis)

Huidige versie: | PC: 1.6.2

| Pocket edition: 0.7.3

| Xbox edition: TU11

| Raspberry PI: 0.1.1[/table]

Samenvatting

Minecraft is een spel waar je, je bevindt in een kubusvormige wereld. De wereld waar je in zit is willekeurig gegenereerd zodat je altijd een andere wereld kan genereren.

In de wereld bevinden zich materialen en grondstoffen die je kan verzamelen en delven. De materialen en grondstoffen kan je door middel van “craften” omzetten in een item (zie uitgebreide informatie over “craften”, zie de officiële Minecraft Wiki). Het is noodzaak om gauw een verblijfplaats te bouwen want in de nacht komen de monsters!

Naast de gewone wereld zijn er ook nog andere werelden:

Nether

De nether is "de onderwereld" van het spel, een soort hel. Om naar de Nether te gaan dient men een portal van obisidian te maken volgens een patroon, en deze in de brandt te steken. In de Nether kan je blokken en monsters vinden die je in de normale wereld niet ziet.

The End

The End is de wereld van de Enderman en de Enderdragon, wanneer men de enderdragon verslaat, dan verschijnen de credits van de game.

Het spel is zowel alleen te spelen (singeplayer) als met meerdere spelers (multiplayer)

Uitgebreide informatie over Minecraft kan je vinden op wikipedia, en natuurlijk de officiële wiki (Engels maar ook deels Nederlands).

mcserver_logo.png

Welkom!

Er zijn momenteel twee servers:

Er is een standaard server, bestaat uit een een survivalmap.

In de survival-wereld is het de bedoeling dat je alle resources zelf verzamelt.

Natuurlijk is er ook een Nether en The end.

Er is momenteel een tweede snapshot server. Deze server draait de laatste snapshot versie.

Alle "modificaties" en "tools" waarmee je een voordeel hebt op de rest zijn niet toegestaan, bij overtreding daarvan worden er maatregelen genomen.

Regels

Op de server hanteren we dezelfde grondregels als op het forum.

Naast deze regels gelden ook de volgende regels:

• Niet grieven

Onder grieven valt het stukmaken / beschadigen van andermans bezittingen.
  • Niet stelen

Geen items of andere bezittingen van een medespeler stelen
  • Niet schelden

We tolereren geen grof taalgebruik.
  • Andere mensen niet irriteren / lastigvallen

Hieronder valt ook het extra (dicht) bouwen, tegen bouwwerken van je medespelers.
  • Cheaten is niet toegestaan

Hiermee word bedoeld dat je een voordeel hebt t.o.v. andere spelers.

Een minimap is wel toegestaan.
  • Nep of dubbel-accounts zijn niet toegestaan

Meerdere accounts op de server is niet toegestaan.

In overleg kan er een server account overgezet worden.
  • Onnodig plaatsen/laten staan van items/blokken

Het laten staan van bijvoorbeeld een Dirt-toren is niet toegestaan.

Ook is het niet toegestaan om zomaar willekeurig blokken / items te plaatsen.

Bij overtreding van een van deze regels worden er maatregelen genomen die kunnen resulteren in een tijdelijke of permanente ban van de server.

Heb je vragen of wil je een speler rapporteren?

Stuur dan een bericht naar een van de server admins.

Zijn er voorwaarden aan verbonden?

Toegang tot de server(s) is voorbehouden aan leden van GTAForum.nl die minstens een maand lid zijn.

Daarnaast dient een lid minimaal 50 posts te hebben.

Hoe kan ik joinen?

Je kan verbinding maken met de standaard server op het volgende adres:

"gtaf.beastmc.com" of via het IP: 198.20.109.239

Nadat je verbinding hebt gemaakt met de server die je jezelf te registreren met het volgende commando:

/register [Wachtwoord] [Forumnaam]

Natuurlijk zonder de blok [ ] haken.

Deze gegevens die je invoert zullen nooit met derden worden gedeeld en worden alleen gebruikt om je op het forum te kunnen identificeren. Het wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen zodat niemand dit kan inzien.

Je kan verbinding maken met de snapshot server op het volgende adres:

"gtaf2.beastmc.com" of via het IP: 198.20.98.218

Het team

Een Minecraft server hosten, beheren en onderhouden kost geld en tijd.

De volgende mensen maken deze server(s) mogelijk:

Beheerder(s):

• Crypteq
  • Moderators van het games-subforum

Overzichtsmap

Een realtime overzicht van de standaard map is beschikbaar: Map overzicht

Server Status:

http://mc.beastnode....tatus/64373.png

http://mc.beastnode....tatus/68069.png

Bedankt Crypteq voor de hoofdpost

Mededeling 07/08/2014:

>>> Door Visser23: Opnieuw berichten die offtopic of spam waren, moeten verwijderen. Dit is dan ook de laatste keer. De volgende keer delen wij officiële waarschuwingen uit. <<<

Bewerkt: door Visser23
Mededeling toegevoegd

• Reacties 3.6k
  • Bezichtigingen 295.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1727162

Maar als je via de site de gratis versie hebt gedwonload kun je hem morgen niet meer spelen denk ik. Dus om nu nog geluid erbij te zetten lijkt me ook niet meer nodig.

Geplaatst:
comment_1727420

Het "Free-To-Play"-weekend is voorbij. Multiplayer werkt niet meer, maar als je inlogt, en de melding krijgt van "No premium user" (of zo iets), moet je klikken op "Play Offline", multiplayer werkt dan nog steeds niet, maar de single player doet het dan wel.

En uiteindelijk is dit wel legaal, want we hebben het gewoon van de website minecraft.net gedownload :puh:.

Voor de multiplayer moet je waarschijnlijk wel betalen. Maar de Single Player vermaak ik me ook al prima mee.

Er is alleen geen geluid meer :puh::(.

Bewerkt: door vice

Geplaatst:
comment_1727446

Zoals eerder in dit topic al is aangegeven, kon je de Alpha versie afgelopen weekend gratis downloaden, ter compensatie van de platliggende website. Ik ben bang dat je dat dus net bent misgelopen. Je kunt het beste even wachten tot de Classic weer speelbaar is. Dat is in ieder geval voldoende om mee te kunnen doen aan de Minecraft contest.

Geplaatst:
comment_1727558

Heb ff wat screens gemaakt van wat ik gister gedaan heb in Minecraft. :bier:

Kwam vlakbij me huisje deze vulkaanachtige berg tegen tijdens het houthakken. :puh:

vulkaan.png

vulkaan2.png

En een zombie stalkte me. :7

zombie.png

Geplaatst:
comment_1727596

Leuke screenshots. Dat van die zombie had ik ook eens, ik ben dan maar in mijn mine beginnen graven, omdat ik op een video eens zag dat er zo'n monster door de deur kon schieten xD. Geen idee of ik dat verkeerd heb gezien of dat nu opgelost is... Maar goed. Die vulkaanberg is ook leuk :puh:. Heb je daar zelf voor gezorgd, of bestond die al? Heb ik nog nergens gezien of tegengekomen xD. Lijkt me wel gevaarlijk als die al bestaat, als er daar wat verkeerd gemijnd wordt kan er nog veel meer onder de 'lava liggen'.

Ik heb ook enkele screens van mijn Minecraft schuilplaats (gisterenavond begonnen). Ik plaats ze even gewoon in een link, omdat de afbeeldingen best groot zijn.

(Ik weet dat ik bij de 1e een spellingsfout maakte, maar ja, dan heb ik er maar mijn eigen "touch" aan gegeven zeg maar :puh:).

http://s285.photobucket.com/albums/ll50/Fotoalbum_2008/Minecraft/

Ik heb net een Minecraft album aangemaakt, dus alle screens die erin staan zijn net geupload. De afbeelding rechts is de eerste.

Om het maar even te melden over het geluid: Er zijn meer mensen die er last van hebben. Ik las dat het kwam doordat de eigenaar de geluiden enz. nog niet had geupload op de (nieuwe) server. Hij wou het vandaag afhebben, geen idee of het vandaag af zal zijn, want het is inmiddels al avond. Hier toch.

Geplaatst:
comment_1727628

Jij ook leuke foto's. En nee, ik heb die vulkaan niet zelf gemaakt. Zover ben ik nog niet. :puh: Ik ben wel van plan wat lava in één van m'n emmers te stoppen om lavagrachtjes of iets dergelijks te maken. Trouwens, ik denk niet dat jij die vulkaan ooit zult tegenkomen, want bij het starten van een nieuwe wereld word het landschap compleet willekeurig gebouwt. De kans dat je tweemaal in dezelfde wereld komt is dus onmogelijk. Lava zit normaal diep onder de grond, maar soms komt het uit een berg stromen zoals in mijn geval. Ook X (uit de firstpost filmpje) komt in een veel later deel zo'n soort vulkaan tegen, die echter wel wat kleiner is. Maar volgens hem schijnt hij groter te zijn geweest voordat hij hem vond, waarom? Kijk zelf maar. :bier:

Als je de deur goed neerzet kunnen skeletten er niet doorheen schieten, zoals hij bij jouw staat, staat hij goed. ;)

Edit: Heb je twee huizen ofzo? :puh: (De houten en diegene ondergronds.)

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1727644

Ik heb nu een soort van 2 huizen. Ik heb mijn beginhuis en ik heb een huis helemaal onder de grond. Ik heb ook een treintje door de mijn heen. Maar ik kan hem een kant op laten gaan, want als ik een coalcart ervoor en erachter zet, gaat hij helemaal glitchen.

Geplaatst:
comment_1727663

Ik heb inmiddels mijn eerste diamantvondsten gedaan: Klik, klik

Het was weliswaar in mijn InvEdit world, maar het geeft toch voldoening. Ongeveer tien seconden later stierf ik trouwens bijna, want welgeteeld één tile onder de grond waar ik op stond bevond zich een lavapoel. Brengt me bij het volgende: als je het voor elkaar krijgt om water en lava bij elkaar te brengen, krijg je een paarsachtig gesteente dat ze 'Obsidian' noemen. Wat je ermee aan moet begrijp ik nog niet helemaal, maar het is volgens mij best waardevol.

Bewerkt: door Empire

Geplaatst:
comment_1727678

Ik wil ook graag Minecraft spelen, maar de classic is offline. Ik heb ook al geprobeerd om hem te downloaden via pirate maar die werkt niet omdat ik een nieuwe versie moet hebben. Weet iemand wat ik anders kan doen?

Geplaatst:
comment_1727687

Jij ook leuke foto's. En nee, ik heb die vulkaan niet zelf gemaakt. Zover ben ik nog niet. :puh: Ik ben wel van plan wat lava in één van m'n emmers te stoppen om lavagrachtjes of iets dergelijks te maken. Trouwens, ik denk niet dat jij die vulkaan ooit zult tegenkomen, want bij het starten van een nieuwe wereld word het landschap compleet willekeurig gebouwt. De kans dat je tweemaal in dezelfde wereld komt is dus onmogelijk. Lava zit normaal diep onder de grond, maar soms komt het uit een berg stromen zoals in mijn geval. Ook X (uit de firstpost filmpje) komt in een veel later deel zo'n soort vulkaan tegen, die echter wel wat kleiner is. Maar volgens hem schijnt hij groter te zijn geweest voordat hij hem vond, waarom? Kijk zelf maar. :bier:

Als je de deur goed neerzet kunnen skeletten er niet doorheen schieten, zoals hij bij jouw staat, staat hij goed. ;)

Edit: Heb je twee huizen ofzo? :puh: (De houten en diegene ondergronds.)

Dank je :)

Ik wist dat de werelden random samengesteld werden, maar ik wist niet dat alles random was. Ik dacht dat er enkele willekeurige werelden werden gemaakt en willekeurige spawnplaatsen, en dat er op basis daarvan iets werd samengesteld.

Ik zit nu aan part 28 (27 net afgekeken) van X zijn verhalen, morgen bekijk ik nog wat verder.

Je ziet het niet goed op de afbeelding, maar eigenlijk is het 1 huis. Die met het gras op de grond (en de houten muren) is later bijgebouwd, en ik heb daar dan een trap geplaatst die naar die "ondergrondse" locatie gaat. Je kunt het ook niet zien als je het huis vanbuiten ziet, want die ondergrondse tunnel bevind zich eigenlijk onder die berg, ik was wel eens benieuwd naar wat ik daar zou vinden. Wel vervelend dat er geen geluid is, want je hoort niet of er water of monsters in de buurt zijn.

Ik heb in die mijn net ook nog wat verder gemijnd (xD), en ik heb daar nog een grote voorraad coal gevonden wat mooi meegenomen is. Ik heb daar denk ik een 20-tal stuks coal gevonden. En ook nog wat iron en zo. Ik weet niet hoever ik die "Zitteke's Cave" wil doen gaan, maar ik zou toch diep willen gaan. Ik heb ook nog een extra afslag naar links gemaakt (was er al toen ik afbeelding maakte, maar je kan het niet zien), voor als ik eens een andere kant uit wil.

@ Hierboven of zo, ik kan op de website als ik klik op de link dat ik de alpha wil downloaden, klikken op een link Minecraft.exe, ik ben geen premium, maar ik kan hem wel gewoon downloaden, en daardoor single player wel spelen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.