Jump to content
Geplaatst:
comment_1715891

mc_logo.png

[table=header]Informatie

Ontwikkelaars: | Markus Persson (Notch)

| Mojang AB

| 4J Studios (Xbox-versie)

Uitgever: | Mojang AB

Platform: | PC (Windows, Linux, OSX)

| Android (Pocket editie)

| iOS (Pocket editie)

| Xbox 360 (Xbox-editie)

| PS3 (PS3-editie)

| Raspberri Pi (Educatief programmeren)

Genre: | Freeroam, sandbox, adventure

Spelmodus: | Survival

| Creative

| Adventure

| Hardcore

Multiplayer: | Ja

Prijs: | 19,95 euro

Oude versies: | Classic (gratis)

Huidige versie: | PC: 1.6.2

| Pocket edition: 0.7.3

| Xbox edition: TU11

| Raspberry PI: 0.1.1[/table]

Samenvatting

Minecraft is een spel waar je, je bevindt in een kubusvormige wereld. De wereld waar je in zit is willekeurig gegenereerd zodat je altijd een andere wereld kan genereren.

In de wereld bevinden zich materialen en grondstoffen die je kan verzamelen en delven. De materialen en grondstoffen kan je door middel van “craften” omzetten in een item (zie uitgebreide informatie over “craften”, zie de officiële Minecraft Wiki). Het is noodzaak om gauw een verblijfplaats te bouwen want in de nacht komen de monsters!

Naast de gewone wereld zijn er ook nog andere werelden:

Nether

De nether is "de onderwereld" van het spel, een soort hel. Om naar de Nether te gaan dient men een portal van obisidian te maken volgens een patroon, en deze in de brandt te steken. In de Nether kan je blokken en monsters vinden die je in de normale wereld niet ziet.

The End

The End is de wereld van de Enderman en de Enderdragon, wanneer men de enderdragon verslaat, dan verschijnen de credits van de game.

Het spel is zowel alleen te spelen (singeplayer) als met meerdere spelers (multiplayer)

Uitgebreide informatie over Minecraft kan je vinden op wikipedia, en natuurlijk de officiële wiki (Engels maar ook deels Nederlands).

mcserver_logo.png

Welkom!

Er zijn momenteel twee servers:

Er is een standaard server, bestaat uit een een survivalmap.

In de survival-wereld is het de bedoeling dat je alle resources zelf verzamelt.

Natuurlijk is er ook een Nether en The end.

Er is momenteel een tweede snapshot server. Deze server draait de laatste snapshot versie.

Alle "modificaties" en "tools" waarmee je een voordeel hebt op de rest zijn niet toegestaan, bij overtreding daarvan worden er maatregelen genomen.

Regels

Op de server hanteren we dezelfde grondregels als op het forum.

Naast deze regels gelden ook de volgende regels:

• Niet grieven

Onder grieven valt het stukmaken / beschadigen van andermans bezittingen.
  • Niet stelen

Geen items of andere bezittingen van een medespeler stelen
  • Niet schelden

We tolereren geen grof taalgebruik.
  • Andere mensen niet irriteren / lastigvallen

Hieronder valt ook het extra (dicht) bouwen, tegen bouwwerken van je medespelers.
  • Cheaten is niet toegestaan

Hiermee word bedoeld dat je een voordeel hebt t.o.v. andere spelers.

Een minimap is wel toegestaan.
  • Nep of dubbel-accounts zijn niet toegestaan

Meerdere accounts op de server is niet toegestaan.

In overleg kan er een server account overgezet worden.
  • Onnodig plaatsen/laten staan van items/blokken

Het laten staan van bijvoorbeeld een Dirt-toren is niet toegestaan.

Ook is het niet toegestaan om zomaar willekeurig blokken / items te plaatsen.

Bij overtreding van een van deze regels worden er maatregelen genomen die kunnen resulteren in een tijdelijke of permanente ban van de server.

Heb je vragen of wil je een speler rapporteren?

Stuur dan een bericht naar een van de server admins.

Zijn er voorwaarden aan verbonden?

Toegang tot de server(s) is voorbehouden aan leden van GTAForum.nl die minstens een maand lid zijn.

Daarnaast dient een lid minimaal 50 posts te hebben.

Hoe kan ik joinen?

Je kan verbinding maken met de standaard server op het volgende adres:

"gtaf.beastmc.com" of via het IP: 198.20.109.239

Nadat je verbinding hebt gemaakt met de server die je jezelf te registreren met het volgende commando:

/register [Wachtwoord] [Forumnaam]

Natuurlijk zonder de blok [ ] haken.

Deze gegevens die je invoert zullen nooit met derden worden gedeeld en worden alleen gebruikt om je op het forum te kunnen identificeren. Het wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen zodat niemand dit kan inzien.

Je kan verbinding maken met de snapshot server op het volgende adres:

"gtaf2.beastmc.com" of via het IP: 198.20.98.218

Het team

Een Minecraft server hosten, beheren en onderhouden kost geld en tijd.

De volgende mensen maken deze server(s) mogelijk:

Beheerder(s):

• Crypteq
  • Moderators van het games-subforum

Overzichtsmap

Een realtime overzicht van de standaard map is beschikbaar: Map overzicht

Server Status:

http://mc.beastnode....tatus/64373.png

http://mc.beastnode....tatus/68069.png

Bedankt Crypteq voor de hoofdpost

Mededeling 07/08/2014:

>>> Door Visser23: Opnieuw berichten die offtopic of spam waren, moeten verwijderen. Dit is dan ook de laatste keer. De volgende keer delen wij officiële waarschuwingen uit. <<<

Bewerkt: door Visser23
Mededeling toegevoegd

• Reacties 3.6k
  • Bezichtigingen 295.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1952040

Volgens mij heeft hij het gewoon over willekeurige dieren :7

Cabyon, speel je in een oudere MC-versie? (heb het ooit zelf voorgehad in 1.7.3, had uiteindelijk iets van een 200 Wolven die me volgde, heb mezelf toen verdronken >:3 )

Bewerkt: door Phoenyxar

Geplaatst:
comment_1952043

Idd. En anders zou ik zeggen: selecteer geen wheat terwijl je rondloopt :puh:. Want als je wheat vasthebt dan volgen ze je. Daarmee kan je dieren breeden (omdat er anders zelden nog eentje spawnt), en kan je ze dus ook makkelijk naar een boerderij of zo lokken. Dus ze allemaal uitmoorden is ook niet slim. (al leven er wss meer dan 1000 dieren in 1 minecraft wereld xD).

Geplaatst:
comment_1952056

Bij mij lopen er zo goed als geen meer rond, is op zich niet zo erg, want anders zitten men steden weer compleet onder de beesten >:3

Hebben ze de spawnrate dan echt verlaagt (want dat zou veel verklaren voor mij)

Edit: lichte verveling resulteert in:

20120703222428.png

Heb al 4 screens gemaakt en ga zo heel de vooruitgang kunnen vastleggen xD

Geplaatst:
comment_1952107

Dieren respawnen gewoon niet meer. :puh: Je moord ze eenmaal uit en ze komen nooit meer terug in de chunks waar ze zijn vermoord. Ze spawnen alleen met het genereren van nieuwe chunks, wat dus alleen gebeurd als je verder weg gaat verkennen. ;)

Geplaatst:
comment_1952109

Dat verklaart waarom ik daarstraks ineens te midden van 15 schapen zat, terwijl ik er noormaalgezien gewoon nooit eentje zie.

Ach ja, goede zaak, als ik een mob wil pak ik wel een egg uit me inventory :7

Vazra Dhun zit al aan verdieping 3 :D

Geplaatst:
comment_1952110

Dieren respawnen gewoon niet meer. :puh: Je moord ze eenmaal uit en ze komen nooit meer terug in de chunks waar ze zijn vermoord. Ze spawnen alleen met het genereren van nieuwe chunks, wat dus alleen gebeurd als je verder weg gaat verkennen. ;)

Ik heb soms in maps op yt nog een dier weten spawnen. Maar dat gebeurt heel zeldzaam of zo.

Geplaatst:
comment_1952165

Na een héle ochtend en middag werk is verdieping 16 af, we zitten dus al aan 65 van de 177 meter xD

avradhun17.png

Ik wou even een map van mijn complete wereld uploaden ter vergelijking, maar die is blijkbaar te groot voor imageshack...

:7

Geplaatst:
comment_1952203

Ik heb TMI dus dat is dus gewoon Creative via de Inventory.

En ik heb voor de eerste keer in mijn leven MCEdit gebruikt (wou ik oorspronkelijk nooit doen), ik begon te graven en was het na een kwartier echt zo beu dat ik het gewoon heb weggepoeft...

Heb al eens een stad van 200x400 blocks afgegraven (zat ik een maand of 2 aan) dat doe ik echt nooit meer hoor :7

Aangepaste map...: (schaalgewijs: de korte kant van de stad rechtsvanonder is exact 200 blocks)

zooi.png

Dit is een Print Screen van een verkleinde versie van de map, anders neemt imageshack het niet aan (veel te groot)

De echte volledige map is 12682x6106 pixels xD

Geplaatst:
comment_1952475

1 augustus komt Minecraft versie 1.3 uit.

Met een week daarvoor een soort 'test release' .Je kunt nu ook al de snapshot spelen.

Enkele veranderingen:

- Emerald Ore (& traden met villagers)

- Desert temples

- Jungle Temples

- red stone wire (soort van val)

- Je kunt nu boeken schrijven (:puh:)

- Nieuwe soorten trappen, ...

- veel engine veranderingen, waaronder:

* de SP werkt nu ook soort van MP, waardoor je LAN servers kunt starten. (hierdoor is het spel wel zwaarder geworden).

-* veel bugfixes

Enkele uitgestelde dingen:

- De mod API

- De zwarte 'lightning' bugs

- Betere performance (door de verzwaarde SP)

dit alles zal pas in versie 1.4 (of later) komen waarschijnlijk.

BRON:

http://www.mojang.com/

Bewerkt: door vice

Geplaatst:
comment_1952492

Pas op 1 Augustus??? Ik was van plan pas aan mijn nieuwe stad te beginnen wanneer 1.3 ging uitkomen, goed dat ik dat niet heb gedaan :7

Maar ja, dan is er tenminste een datum, ik zit er al echt lang op te wachten =3

PS: KLAAR!

20120705175123.png

Voor de geïnteresseerden, zwarte lightning bug (in vice' lijstje) op de voorkant van Verdieping 28 tot 38 :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.