Jump to content

Rockstar toegang to mijn router?


Bas Hokke

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik heb jullie hulp nodig met iets vreemds:

Ik heb GTA5 op de PS4 en elke keer als ik online ga met GTA5 dan klapt mijn internet eruit. Ik dacht dat het mijn connectie was, maar na 3 weken zeuren met Scarlet (die zeggen dat alles in orde is) ben ik zelf gaan zoeken en dit zijn mijn bevindingen:

- Ik kan elk spel zonder problemen online spelen, Battlefield 4, FIFA15, Co-op met vrienden in Unity en Far cry 4.

- Zodra ik GTA5 (offline) opstart is er niets aan de hand

- Als ik vanuit GTA5 naar online ga en invite only session start is er niets aan de hand.

- Zodra ik bij jobs bijvoorbeeld any race kies dan laad het op, ik heb die birdview vanuit de wolken en opeens klapt mijn internet eruit. Zowel PS4 als PC. Alles ligt plat.

- Ik sluit alles af en zet de router uit en aan en zodra ik verbinding heb ga ik Battlefield 4 spelen en kan zo 2 uurt online zonder problemen; Ik ga meteen GTA5 online spelen en BOEM mijn internet ligt plat.

Dus vandaar mijn vraag als topic titel: Heeft Rockstar toegang tot mijn router?? Klinkt een beetje onnozel, maar ik weet niet wat het probleem is. Ik weet wel dat de servers van GTA5 nogal "onbetrouwbaar" is, maar dan nog...dan vliegt toch niet heel mijn internet eruit?

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar kan je router niet uitzetten van afstand, om de volgende 2 redenen:

1. (Bijna) iedereen heeft een ander wachtwoord om in te loggen op hun router via het internet en daar aanpassingen in te doen, en als ze dat willen doen, komen ze in hun eigen router terecht omdat ze niet op jouw IP zitten.

2. Je kunt je router niet via het internet uitzetten, tenzij er ineens een armpje uit je router komt die op het knopje op je router drukt of de stekker eruit haalt...

Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar kan niet bij jouw router.

In een netwerk heb je IP adressen, interne IP's. voorbeeld: 192.168.x.x. Die kan R* niet "zien" bij jou. Dus daarvoor hoef je niet bang te zijn ;).

Je kan kabel eens proberen indien je dat niet gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Gebruik je de kabel of Wi-Fi?

Ik gebruik kabel voor de PS4 en WI-FI op de MacBook Pro

Rockstar kan je router niet uitzetten van afstand, om de volgende 2 redenen:

1. (Bijna) iedereen heeft een ander wachtwoord om in te loggen op hun router via het internet en daar aanpassingen in te doen, en als ze dat willen doen, komen ze in hun eigen router terecht omdat ze niet op jouw IP zitten.

2. Je kunt je router niet via het internet uitzetten, tenzij er ineens een armpje uit je router komt die op het knopje op je router drukt of de stekker eruit haalt...

Ja dat week ik wel, was ook sarcastisch bedoeld...Ik vind het vreemd dat ik alles online kan spelen met de PS4, maar zodra ik met GTA5 online ga, ik mijn verbinding verlies....Dat kan toch geen toeval zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet direct thuis in routers, maar misschien dat je bepaalde poorten open hebt of juist niet die tegelijk worden aangesproken wat voor problemen kan zorgen?

ja ik zal eens die poorten gaan checken...welke poorten moeten openstaan voor de PS4?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...