Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines



Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

  • 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_2433566

De uitbreiding 'Green Cities' is sinds afgelopen week uit voor Cities: Skylines. Heb hem natuurlijk uitgeprobeerd. Ben er nog niet helemaal over uit of het meer van hetzelfde is. Naar mijn idee zorgt het nog niet voor echt nieuwe gameplay. Je stad ziet er nu wel echt diverser uit wat wel grappig is. 

 

Misschien komt de echter vernieuwing pas met 'Cities Skylines 2'.  Wat vinden jullie van deze nieuwe uitbreiding?

 

 

 

 

Geplaatst:
comment_2433578

Nou, ik vind alle uitbreidingen van Cities best karig als je kijkt naar hoeveel het kost; zeker als een gedeelte van de content ook gratis uitkomt. Het is natuurlijk geweldig dat ze gratis dingen toevoegen, maar als je kijkt naar wat je nu precies krijgt met de DLC, dan lijkt het me dat je die DLC niet koopt voor de content, maar eerder om de devs financiele support te geven. 

 

Ik weet niet of ik Green Cities zo hoog op de prioriteits lijst zag staan, ik hoopte zelf meer op een DLC die echt sommige gameplay elementen toe zou voegen i.p.v je gebouwen wat minder energie te laten gebruiken.

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 year later...
Geplaatst:
comment_2452570

Ik heb eens een andere benadering geprobeerd. Iedere wijk is een exacte hexagon met zijden van 10 units. Blijkt heel goed te zijn voor traffic want mijn traffic flow is nog altijd 93%. :puh:

 

C9CBAA3949A448A473297151EA50DC8311A6FE2A

 

Geplaatst:
comment_2452571

Ik zie alleen wel een immense verspilling van ruimte binnenin. Misschien toch een idee om dan kleine paadjes of tertiaire weggetjes (al dan niet cul-de-sacs) naar binnen te leggen om die ruimte zo te benutten. Maar een grappig beeld is het wel zo.

Geplaatst:
comment_2452572

Ja klopt, ik zit er nog aan te denken hoe ik dat zal oplossen. Het grote voordeel van dit systeem is dat het allemaal kleine T-splitsingen zijn waardoor traffic flow lekker snel gaat. Dat voordeel wil ik niet direct opheffen maar ik wil de ruimte tegelijk ook wel benutten.

Geplaatst:
comment_2452574

Daarom dat ik ook tertiaire baantjes zeg, liefst doodlopend. Weinig (extra) verkeer en ook kruispunten zonder lichten. Als je trouwens de juiste DLC's hebt kun je dit allemaal zelf ook bepalen, het vlotste is bijna alle verkeerslichten weghalen (zorgt er wel voor dat grote voertuigen zoals trams trager over de kruispunten bewegen).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.