Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines



Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2376662

Ik kom er nu pas achter dat Cities Skylines van een andere maker is dan Cities XL puh2.gif

Ghehe, Cities in Motion is dan wel weer van de makers van Cities Skylines

Dat sneeuwvrij houden is wel een leuke uitdaging. Maar om nu ervoor te betalen nope.gif

Joah, ligt er aan welk deel van de update gratis gaat zijn, maar ik ben bang dat het echte sneeuwvrij maken wel betaald gaat worden.

Wie weet komt er wel een pack met de vorige update(afterdark) voor een schappelijk prijsje.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2379365

Heb dit spel vanavond gekocht. Heb een kleine tutorial van vijf minuten gekeken en ben gewoon gaan bouwen. Tot nu toe nog weinig mankementen tegengekomen door snel op dingen in te spelen. Ik vraag mij alleen af wanneer het moment komt om grotere wegen te gaan bouwen. Tot nu toe loop het verkeer aardig vloeiend, zo niet dan los ik het op door een extra weg.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2379435

Heb dit spel vanavond gekocht. Heb een kleine tutorial van vijf minuten gekeken en ben gewoon gaan bouwen. Tot nu toe nog weinig mankementen tegengekomen door snel op dingen in te spelen. Ik vraag mij alleen af wanneer het moment komt om grotere wegen te gaan bouwen. Tot nu toe loop het verkeer aardig vloeiend, zo niet dan los ik het op door een extra weg.

Ghehe, wacht maar tot je stad wat groter wordt puh2.gif.

Ik zou je wel aanraden om in ieder geval deze mod:

https://steamcommuni...740&searchtext=

te installeren.

Zorgt er voor dat de AI(mensen en auto etc) een stuk slimmer zijn, en meer gebruik maken van de verschillende banen op de wegen maar ook rekening houden met eventuele files.

En deze mod is ook mooi:

https://steamcommuni...ch&id=478820060

Daar krijg je verschillende nieuwe wegen door, zoals een 1 of 2 baan snelweg en een eenrichtingsweg met één baan.

Spel is vandaag in de aanbieding, ook de DLC er van; http://store.steampowered.com/app/255710/

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
comment_2379455

Ik ga eens kijken, heb namelijk niet zoveel ervaring met mods en Steam. Je hebt inderdaad gelijk, mijn stad heeft nu zo'n 4000 inwoners, maar kampte op gegeven moment met te weinig geschoolde werkers. Ik had echter wel genoeg scholen in de regio. Op wat sites las ik dat dat weer te maken had met de toestroom van het verkeer. Volgens mij was dat ook het geval. De volgende keer ga ik opnieuw beginnen en dan de stad beter inrichten. Denk dat ik nu aparte blokken ga maken met alleen maar rechte straten zodat de toestroom het makkelijkste is. Alleen nog even kijken hoe ik het beste kan doen bij de begin weg, dat is natuurlijk essentieel om dat goed voor elkaar te hebben. Hebben jullie misschien daarvoor wat tips?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2379460

De toegangsweg direct wat met bredere wegen langer laten doorgaan(kost wel wat meer) en dan zorgen dat je die ruim opzet, zodat je deze makkelijk kan vervangen voor een snelweg later in het spel.

Ook zorgen voor zo min mogelijke kruispunten, een T-splitsing is al een stuk beter.

En zorgen dat je de toegangsweg sowieso vrij laat van kruisingen(of iig een stuk minder), en op en afritten maakt. Bij een snelweg is dit makkelijk te doen aangezien je daar gescheiden weghelften hebt(\| |/) . Bij een 'normale' weg kan je het ook doen (\|/), maar dan kan je via die mod die ik hier boven beschreef de pijlen op de weg veranderen.

Zoals een kruispuntje bij mij:

yql6Zse.png?1

Met die mod kan je dan bijvoorbeeld de pijl op de weg van de linkse schuine weg veranderen zodat je alleen rechts kan(en invoegt op de andere weg) zonder de mod zou je via die weg ook nog weer links kunnen wat niet echt handig is.

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2379474

Blugh. Mijn Mac is niet snel genoeg om een grote stad te handelen. Het verkeer gaat zo traag dat alles erg lang duurt boos.gif

Mijn laptop is ook inmiddels al weer 3 jaar oud, en kan het spel nog wel net aan(wel met lage settings :7) Maar als mijn stad richting de 80k? komt dan krijg ik ook beste problemen :puh:, noodgedwongen moet ik mijn stad wat verspreiden over verschillende dorpjes :puh:

Hoe staan je settings? Geen rare mods die je gebruik omlaag halen? Level of detail op low scheelde bij mij al 15fps (in vergelijking met op medium).

Je kan ook deze mod proberen, Dynamic Resolution.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?l=dutch&id=406629464

Daarmee kan je je resolutie up en downscalen, en wat andere tweaks. Wat het gebruik van oudere GPU/CPU's wat kan verbeteren.

Geplaatst:
comment_2379761

Er zijn wat parken met terrassen, maar echt aparte terrassen volgens mij niet.

Ben overigens opnieuw begonnen, dat gaat een stuk beter. De industrie en commerciële sectoren weg van de bewoonde wereld. Verkeer doorstroomt goed. Ik heb nu voornamelijk telkens hoge vraag waardoor ik maar wijken blijven bouwen. :puh: Toch heb ik één probleem. Er zijn wat mensen overleden, daar heb ik nu speciaal een begraafplaats voor aangeschaft. Alleen die begraafplaats doet niets? Er is gewoon geld beschikbaar om het draaiende te houden. Zo staat er bijvoorbeeld 0/9 ambulances in gebruik. Weet iemand wat ik fout doe?

Geplaatst:
comment_2379785

Ja, waarschijnlijk heb je een achterstand opgelopen (en liggen er nu meer mensen thuis dan opgevangen kunnen worden). Oplossing is (tijdelijk) meer crematoria's plaatsen en begraafplaatsen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.