Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines



Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2413255

Hoe is de fps :puh: en traffic.? Welke mods gebruik je? Er in ook eem realistic population mod;Meer mensen in flats en minder in vrijstaande huizen.

De fps is degelijk, ik heb de game op 1360x768 draaien (wat dus ongeveer de helft van de pixels op 1920x1080 is), dus sowieso minder belastend, maar de game gaat wel traag. De drie verschillende snelheden verschillen niets van mekaar en als ik moet oordelen op basis van een net gestarte game zou ik zeggen dat het nu op 30-40% van de normale snelheid loopt, doenbaar dus nog.

Qua nuttige mods voor dit (even assets daargelaten) heb ik een Demand Editor, de Residential Demand verdwijnt namelijk vanaf je de 262.144 (2^18) inwoners voorbijgaat, je kunt dat nummer voorbij door op je Birth Rate eventjes mee te surfen, maar daarna moet je eigenlijk een editor gebruiken. Op andere kleintjes na (Unlimited Money/Goods, Custom Train/Tram Tracks, Automatic Bulldoze) is het nog tamelijk vanilla.

Traffic is een interessant iets. Aangezien er maar 65.536 (2^16) actieve entiteiten kunnen zijn betekent dat namelijk dat je traffic na de ±80.000 inwoners eigenlijk niet meer verergerd. Het zal zelfs een klein beetje beginnen spreiden met dat je stad groter wordt, maar op mijn grote knooppunten na valt het allemaal wel mee (ik gebruik overal een systeem van eenrichtingsstraten en lussen, dus enkel boulevards zijn druk). Ik heb daarnaast ook gemerkt dat de game daardoor ook enkel de ruimte "rendert" waar je op dat moment bezig bent. Mijn metrogebruik was namelijk op M1 +2.000 reizigers wanneer ik het centrale deel in zicht had, als dat niet zo is keldert dat naar 800-1200, bij de bus- en tramlijnen is dat nog duidelijker aangezien mijn drukste tramlijnen altijd degene zijn die ik kan zien.

Ik heb trouwens ook al gekeken naar die mod hoor, maar het zou een klein drama zijn voor een stad die je al hebt vormgegeven (compleet herontwikkelen en zo), daarnaast bestaat de kans ook dat mijn safe dan direct crasht. +60% van mijn stad is High Residential en ik zit met ochot 40% van het land al aan +600.000 inwoners, met die mod kan dat makkelijk richting de +1.500.000 gaan en dan crasht de game, er is een hardwired limiet voor inwonersaantal op 1.048.576 (2^20). Erg spijtig voor mij, maar de game was dan ook niet ontworpen voor steden met +150.000 inwoners. Nog steeds leuk om te ontwerpen :v

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2413278

Opzich zal het best leuk zijn als alle traffic aanwezig zal zijn, dus alle auto's van een stad van 1miljoen puh2.gif , als zal je daar wel een super computer voor nodig hebben icon_cab.gif . Maar zal een beste uitdaging zijn.

Intussen dat jij een stad bouwt die richting 1 miljoen gaat houd ik mij bezig met dit:

mk5x5sy.png

Nu nog de stad en de mensen :7

  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2414115

a6hebutiwp3y.png

Traffic Manager: PE heeft sinds een tijdje een verbeterde Parking AI. Daarmee zoeken de cims beter en sneller een parkeerplek op ipv de auto gewoon te laten verdwijnen. Werkt goed :puh:

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2417724

Vanmiddag eindelijk na een tijdje weer gekloot met C:S en ben tot nu toe erg tevreden (Is natuurlijk nog niet af puh2.gif)

post-136417-0-18425200-1484172987_thumb.png

---

Op dit moment staat er nog een tramlijn, betere verbinding via bussen en enkele verkeersproblemen op het lijstje van dingen die gedaan/ opgelost moeten worden. Uiteraard blijven er terwijl bedrijven/ industrie/ woonwijken/ commerciële gebouwen bij komen. smile3.gif

Nice stad trouwens man :) Vooral dat stadion bij de rivier is vet :Y

Bewerkt: door KoningJesper

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2421776
21 minuten geleden, Phoenyxar zei:

Je werkt met Rico gok ik? :o

Nee :puh: Ondanks dat het heel mooi klinkt op papier, vind ik het heel kut werken, omdat er bij 90% van de gebouwen geen thumbnail is ;) Ik gebruik nu de Search Box Mod om de gebouwen te vinden en te plaatsen (zijn gewoon growables en hebben dan wel een thumbnail), Disable Zone Check zodat ze niet verdwijnen (aangezien het growables zijn) en Move It! om de gebouwen te kopieren en te finetunen :). Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust :Y

 

Geplaatst:
comment_2421783
1 uur geleden, KoningJesper zei:

Ondanks dat het heel mooi klinkt op papier, vind ik het heel kut werken, omdat er bij 90% van de gebouwen geen thumbnail is ;) 

Dat probleem bestaat helaas ook bij heel veel mods, ik heb zo een heleboel speciale gebouwtjes/zaken bij Park, maar de helft bestaat uit de standaard grijze kubus, niet echt handig.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.