Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines



Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2427219

Aangezien Mass Transit nog maar net uit is zou ik wel even een week of twee wachten zodat je zeker bent dat alle mods werken (velen moeten nu mee updaten). Assets zullen werken, maar grote mods zijn gevoeliger.

Geplaatst:
comment_2427422
Op 19-5-2017 om 13:50, Dexist zei:

Traffic manager president edition

_O_

Fantastisch iets om die domme AI een beetje te corrigeren.

 

Hoe kan het trouwens dat m'n stad (65.000 inwoners) zo nu en dan vol doden ligt? Mijn crematorium- en begraafcapaciteit is ruim verspreid en wel 5x het benodigde. Verkeer loopt ook redelijk vloeiend. Wel valt het me vaak op dat lijkwagens wel bij het huis stoppen, maar het ontzettend lang duurt voordat er een kist naar buiten komt, als die al komt.

Geplaatst:
comment_2427423

De Deathcare is één van de vreemdere aspecten in de game. In tegenstelling tot de andere problemen lijken Hearses er veel langer over te doen om iets op te lossen? Ik weet niet of dit bewust is, maar ik heb het in al mijn steden gezien. Het is geen groot probleem, het beïnvloedt de omgeving weinig, maar het is wel vreemd om zien.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2427424
21 minuten geleden, _Night-Men_ zei:

_O_

Fantastisch iets om die domme AI een beetje te corrigeren.

 

Hoe kan het trouwens dat m'n stad (65.000 inwoners) zo nu en dan vol doden ligt? Mijn crematorium- en begraafcapaciteit is ruim verspreid en wel 5x het benodigde. Verkeer loopt ook redelijk vloeiend. Wel valt het me vaak op dat lijkwagens wel bij het huis stoppen, maar het ontzettend lang duurt voordat er een kist naar buiten komt, als die al komt.

Het spel heeft zogeheten death waves, dit komt als je snel een grote of meerdere kleinere/grote wijken er bij bouwt dat deze mensen massaal naar je stad komen en dan ook weer massaal dood gaan. En die stormloop aan lijken kunnen je lijkwagens niet aan. En de AI van de lijkwagens is gewoon bagger, een crematorium zal zomaar een lijk kunnen ophalen aan de andere kant van de stad, terwijl daar ook een ander crematorium staat. 

 

Al werkt Traffic Manager PE wel een beetje ten goede, daarnaast kan je ook met deze mod services only roads maken.

 

Er bestaat ook een Advanced Hearses AI mod, maar die werkt niet goed met andere AI mods(zoals traffic manager) 

 

 

Geplaatst:
comment_2427425

Aha, dat verklaart veel.

 

In de tijd dat ik met al die doden bezig was heeft zich een enorm verkeersinfarct gevormd op mijn belangrijkste snelweg. Het ene probleem is weg en het nieuwe dient zich alweer aan. Vind ik toch een van de leukere dingen in het spel.

Geplaatst:
comment_2427555
1 uur geleden, _Night-Men_ zei:

Het duurde even, maar ik ben van de files op de snelwegen af.

Nu zitten ze alleen maar ondergronds (kijk maar naar de witte dots).

:7 

 

Je metro maakt trouwens een fantastisch scherpe bocht vanonder! (Heb het altijd vreemd gevonden dat de game daar geen limieten rond kent :v )

Geplaatst:
comment_2427557
2 uur geleden, Phoenyxar zei:

Nu zitten ze alleen maar ondergronds (kijk maar naar de witte dots).

:7

Haha nee, dat komt door de kruising in die wijk. Is inmiddels helemaal in orde.

 

2 uur geleden, Phoenyxar zei:

Je metro maakt trouwens een fantastisch scherpe bocht vanonder! (Heb het altijd vreemd gevonden dat de game daar geen limieten rond kent :v )

Ja, het is een beetje een vreemd systeem.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.