Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines



Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2293123

maar Cities Skylines is nogal duur.

27 euro duur voor een spel dat 3 dagen uit is? :bonk:

Dan was GTA: V back in the day zeker alleen voor miljonairs? Damn, voel me rijk nu haha :puh:

Maar je kunt altijd nog updates verwachten. Zo hoop ik ook dat de uitbreidingsfunctie zoals in SC erin komt.

Bewerkt: door Ezra24rct3

Geplaatst:
comment_2293268

Er is riool, stroom, verbinding met de snelweg en andere kant van de snelweg. Vraag genoeg. Als ik zones opstel aan de andere kant wordt er gewoon gebouwd.

Gelukt! Volgende vraag: Hoe laat ik de op- en afrit 'vliegen'? Zodat ze aan de andere kant kan verbinden?

Bewerkt: door Davedavy

Geplaatst:
comment_2293422

Ik heb dus helemaal geen page up en page down :7 Meteen weer de controls verneukt.

Moet wel zeggen dat het spel snel saai wordt (zonder mods althans). Veel sneller dan bij SC. Een combinatie van de maps van dit spel en de mogelijkheden van SC was het een stuk leuker gok ik zo. Ik mis echt de optie om uit te breiden ipv budget 'vergroten'.

Bewerkt: door Davedavy

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2293442

Ik heb dus helemaal geen page up en page down :7 Meteen weer de controls verneukt.

Moet wel zeggen dat het spel snel saai wordt (zonder mods althans). Veel sneller dan bij SC. Een combinatie van de maps van dit spel en de mogelijkheden van SC was het een stuk leuker gok ik zo. Ik mis echt de optie om uit te breiden ipv budget 'vergroten'.

Heb ik niet dat het saai wordt, dat had ik juist bij SC :7. Maar inderdaad die uitbreidingsopties zou wel erg nice zijn.


Mijn stadje groeit mooi. Bezig geweest met de snelweg, die is nu stukje groter :D.

xbGsT2a.png

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
comment_2293505

Wat vinden jullie van deze game? Is hij het geld waard? Ik zit er namelijk wel over na te denken om dit spel aan te schaffen. Het ziet er allemaal leuk uit, maar ik hoop wel dat het meer is dan alleen maar bouwen.

Geplaatst:
comment_2293622

Voor zijn lichte prijs wel te doen, alhoewel ik hem persoonlijk toch liever gedownkocht zou hebben. Maar daar denkt iedereen anders over :puh: Het is wel leuk, door mods (die gewoon worden ondersteunt) in de toekomst waarschijnlijk heel goed te spelen als er een actieve modding scene ontstaat. Bijv. opties tot uitbreiden.

Geplaatst:
comment_2293684

Ik heb vandaag het spel opgestart om eens te kijken of het wat is, en vooral of het ook het geld waard is om het uiteindelijk legaal aan te schaffen. Mijn eerste indrukken zijn positief. Ik heb de nieuwste SimCity vanwege alle negatieve punten nooit gespeeld, maar heb mij in het verleden wel vele uren vermaakt met SimCity 3000. Cities: Skylines heeft er erg veel van weg en werkt heel intuïtief, zeker als je SimCity hebt gespeeld of vergelijkbare games hebt gespeeld. Aangezien ik ook nauwelijks SimCity 4 heb gespeeld kan ik daar geen goede vergelijking mee maken, maar bij Skylines ben ik in ieder geval fan van het regelen van de verkeersituatie. Ik mis echter wel duidelijke aanwijzingen waar behoefte aan is (die lichtkrant in SimCity 3000 was gewoon weg geniaal!) en mis eigenlijk ook de daarbij behorende adviseurs of bezorgde burgers die je op zaken wezen. Tevens is het onduidelijk wat de verschillende policies gaan kosten. Ik klikte in het begin de eerste drie aan en maakte direct $3000 verlies. :cab: Fantastisch is wel het inzoomen en met de camera bijna in je stad kan rondlopen; dat geeft erg mooie indrukken van je stad, wat mij wel inspireert voor districtnamen. (Ik heb nog geen gebruik gemaakt van districten, maar het lijkt mij een interessant fenomeen.) De ruimte om te bouwen moet meer dan genoeg zijn: hier kan je best grote steden mee maken volgens mij. :D

Geplaatst:
comment_2293709

Het is inderdaad een leuke game. Het is echter wel zeer moeilijk om wat winst te maken met je stad. Je moet blijkbaar erg klein beginnen. Ik pak het altijd van het direct af aan groots aan, waardoor ik direct dikke schulden opliep. Ik ben dus direct opnieuw begonnen en heb nu een leuk stadje. Het maakt zo'n 700 euro per week winst, waardoor ik de mogelijkheid heb ik wat uit te breiden etc. Ik heb nu het industrieterrein en de woonwijken nog bij elkaar in één wijk, maar dat zal ik later moeten aanpassen naar de woonwijk en industrieterrein in aparte wijken. Dit is het volgende punt waar ik aan ga werken.

Het geeft me echt een leuke indruk!

Geplaatst:
comment_2293750

Ik heb hem gister ook maar eens gedownload.

Ik ben begonnen met de landscape editor. Dit ging een aantal keer behoorlijk fout, door de vele opties (en ook de grootte van de kaart) en nog niet alle knoppen onder de knie hebben.

Na een poosje gebruikt te hebben is het goed te doen, alleen voor een echt mooie landscape gaat er gigantisch veel tijd in zitten ben ik bang voor.

Hier had ik nog geen zin in, ik wilde ook proberen een stadje te bouwen.

Ook het bouwen van een stad ging in het begin niet van een leien dakje, uiteindelijk heb ik wel een winstgevend iets gemaakt tot dusver, met een piek van over de 1000 p/week. (rond de 2900 inwoners)

Echter heb ik wel gebruik moeten maken van de 1ste 2 leningen, ivm de grootte van de gecreëerde stad :7

Er zijn toch een aantal dingen die mij tegenstaan, met name op de infrastructuur creëren.

Zo kon ik in het begin geen bredere weg selecteren, dit had ik toch wel graag gekund. Nu moet ik mijn hele industrie terrein gaan verbouwen namelijk voor de eigenlijke ringweg die ik eerder al had willen maken,

omdat het na een poosje al aardig druk op de weg was.

Verder vind ik eigenlijk dat het openbaar vervoer (bus) eerder beschikbaar moet komen.

Verder heb ik de fout gemaakt, om te gaan voor groene energy :7, dit rooft je stadskas helemaal leeg, aangezien het niet genoeg produceert per centje wat je erin steekt.

Ik heb 1 district aangemaakt, om te kijken hoe het gaat werken, dit district heb een agrarische bestemming gegeven. (hele lullige plek, wat later ook niet echt een juiste plek bleek volgens de kaart, als ik dit goed bekeken heb) Het ligt namelijk dicht bij mijn woonwijken, en er is als ik het goed begrepen heb een gedeelte waar je agrarische grond beter kunt plaatsen (geel op de map:?)

Desalniettemin, er werden wel wat schuurtjes e.d. op gebouwd en dus gewerkt :7

Hierbij vond ik de parken (die nog later vrij komen) een heel stuk groter als verwacht, ik had rekening gehouden met parken e.d. door ruimte tussen de zones vrij te houden, maar kon dus alsnog mensen uit de woning gaan gooien hiervoor.

Wat me ook een beetje tegenstond is dat zodra je een politie bureau/medisch iets vrijspeeld, heb je direct een crimewave, of alle woningen hebben last van zieke mensen :7.

Waardoor je eigenlijk gelijk zoiets neer moet zetten...

Maargoed, dit was pas het begin :7 en ik zal wel weer overnieuw beginnen. Ik heb nog geen verhoogde wegen e.d. aangelegd, dus ook hier zal ik nog de mist mee ingaan vrees ik :7.

Ondanks deze dingen heb ik een leuk avondje ermee gehad en zullen er nog vele volgen ben ik bang voor :D.

Ik mis echter wel duidelijke aanwijzingen waar behoefte aan is (die lichtkrant in SimCity 3000 was gewoon weg geniaal!) en mis eigenlijk ook de daarbij behorende adviseurs of bezorgde burgers die je op zaken wezen.

Ook geen twitter berichtjes gezien zeker??

Bewerkt: door Dragon__rage

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.