Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines



Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

  • Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2293760

Er is wel een optie om te starten met dat je alles hebt unlocked. Maar dit is een mod/cheat volgens het spel :7.

Ik had ook er ook wel problemen mee dat je alleen maar kleine wegen en boulevards had, vooral lastig om de snelweg goed te connecten.

Maar ik zit nu op 20k mensen en heb rond de 1miljoen cash en 10k inkomsten :D en heb vrijwel alles unlocked. Ben nu sommige delen van mijn stad aan het herbouwen. Op zich ook wel weer ergens realistich, je begint klein, dus ook kleine wegen en naar mate je groter groeit moet je je infrastructuur er ook op aanpassen met andere soorten wegen.

Maar iig loopt mijn stadje erg lekker, eenmaal je kantoren kunt plaatsen én je hoogopgeleide mensen hebt kan je, als je wil, de vieze industrie de deur uit doen en alleen verder gaan met kantoren, of 'groene' industrie als de forestry of argiculture.

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
comment_2293791

Mijn probleem met het verkeer is vooral de snelwegen fatsoenlijk aansluiten op de gewone wegen. Om bijv. de rechter baan te verbinden met de wijk links ervan moet je heel wat ruimte maken.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2293793

Mijn probleem met het verkeer is vooral de snelwegen fatsoenlijk aansluiten op de gewone wegen. Om bijv. de rechter baan te verbinden met de wijk links ervan moet je heel wat ruimte maken.

Knutselen met compacte intersecties.

Voorbeeldje:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=406926496

Of deze,

Do3Wa5Z.jpg

Als je de freeform(?) tool gebruik bij het maken van wegen, kan je ook vrij scherpe bochten maken en het overal overheen en onderdoor laten kronkelen.

Als zijn mijn eigen knooppunten nog wat, uh, meer een spaghetti aan wegen :7

post-6602-0-61958200-1426614573_thumb.png

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
comment_2293805

Maar is jouw stad zo druk dat je 3 intersecties naast elkaar moet hebben? Want in principe heb je in het echt een intersectie om de 2 kilometer of zo in een stadse omgeving. :puh:

Geplaatst:
comment_2293808

Je moet inderdaad klein beginnen en dan maak je eigenlijk binnen een paar weken al winst, waarmee je sneller kan groeien. Het verkrijgen van geld is in dit spel behoorlijk makkelijk, maar daar staat gelukkig tegenover dat andere zaken (bijvoorbeeld wegen) bij grotere steden wel voor een leuke uitdaging kunnen zorgen.

Ik mis echter wel duidelijke aanwijzingen waar behoefte aan is (die lichtkrant in SimCity 3000 was gewoon weg geniaal!) en mis eigenlijk ook de daarbij behorende adviseurs of bezorgde burgers die je op zaken wezen.

Ook geen twitter berichtjes gezien zeker??

Zeker wel, maar niet zo behulpzaam als ik gewend ben uit SimCity 3000. Ze missen tevens het stukje humor wat SC3000 zo luchtig en geniaal maakte, dat vind ik jammer.

Geplaatst:
comment_2293834

Zeker wel, maar niet zo behulpzaam als ik gewend ben uit SimCity 3000. Ze missen tevens het stukje humor wat SC3000 zo luchtig en geniaal maakte, dat vind ik jammer.

:Y En inwoners die klagen natuurlijk.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2293840

Zo weer even bezig geweest, mijn stad heeft nu bijna 30.000 inwoners. Gratis OV en gratis brandmelders voor iedereen :7, een beetje extra belastingen(10%) en de recycle policy.

uX49y2F.png

kyvQh0w.png

jjfBuXk.png

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2293842

Wellicht een domme vraag, maar waar precies stellen jullie de prijs van het OV en bijv. die brandmelders in?

Op de icoontjes helemaal rechts in de taakbalk; bij budget kan je alles afzonderlijk meer of minder geld toezeggen. En bij policies (een icoontje met een vinkje meen ik) kan je verscheidende opties selecteren. Zoals bijvoorbeeld gratis brandmelders voor iedereen, gratis voor de bewoners dus, kost jou als burgemeester wel 5c per huis!.

Wel worden deze pas vanaf een bepaald aantal inwoners vrijgespeeld.

Edit:

Mijn stad van bovenaf gezien.

upP9ijp.jpg

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
comment_2293865

Ik ben vanavond een paar keer overnieuw begonnen, omdat ik nog tegen wat dingetjes aan liep. Vooral met het aanleggen van wegen.

Uiteindelijk heb ik met een aardig risico een deel van de stad gelegd.

Ben bijna blut geraakt, voor de leningen beschikbaar kwamen, maar tot op heden heb ik nog geen lening gebruikt :D.

De stad is sindsdien altijd winstgevend geweest.

Ik heb het 1 en ander al aangepast met wegen, maar dit zal nog wel een keer nodig zijn...

boven aanzicht:

2zi3sr5.jpg

industrie:

20ssrad.jpg

Woonwijk:

2mx0ugg.jpg

woonwijk/Commercie/snelweg:

rrmckl.jpg

stukje van de boerderijen:

ifsok0.jpg

Dit alles is vanavond gemaakt.

Cash balans: 43.000 te besteden

inkomend: 2.500/week (als ik me niet vergis)

population: 3771

Bewerkt: door Dragon__rage

Geplaatst:
comment_2293919

Een minpuntje vind ik wel, dat de inwoners van je stad het niet als natuur en/of ontspanning zien als je een voetpad aanlegt met veel bomen en groen. Dan nog gaan ze klagen dat er weinig tot geen groenvoorzieningen zijn :7

Een volgend nadeel is ook, dat je aan een voetpad geen park/speelplaats kan plaatsen :N

Ik had hier namelijk tussen enkele wijken wat ruimte voor over gehouden, en geen wegen tussen door geknalt, zodat het vrij ruimtelijk bleef, met optimaal bereik over de weg voor de woningen en geen nutteloze weg naar een park bijvoorbeeld.

Nu heb ik dus allemaal loze ruimte, welke de stad wel ruimer doet ogen, maar waar meer mee gedaan had kunnen worden.

Echter, ik heb nu net een modje gevonden:

http://steamcommunit...143&searchtext=

als het goed is, zou ik hiermee aan voetpaden woningen en parken neer kunnen zetten :D. Ik ben alleen bang dat er nog wel wat bugs in zitten.

Wat ik me verder afvraag, aangezien ik geen mods heb gebruikt.

Als ik een mod van een gebouw (bijvoorbeeld een woning) download, moet ik dan die woning plaatsen waar ik hem wil hebben? Of komt hij automatisch in zone residential zone te staan?

:7 McDonalds:

http://steamcommunit...989&searchtext=

EDIT:

Helaas... aan deze mods heb ik dus (nog) geen ene fluit, aangezien ik de game eerst ff wilde aanvoelen voordat ik hem zou aanschaffen..

Eerst nog maar ff spelen dan :7

Bewerkt: door Dragon__rage

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.