Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines

Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2294143

Ik heb het spel ook legaal aangeschaft via Steam. Ik wil echter nu ook mods installeren via steam en heb een aantal leuke opgezocht. Hier heb ik me op geabonneerd. Hoe kan ik deze mods vervolgens downloaden? Snap er niks van...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2294147

Ik heb het spel ook legaal aangeschaft via Steam. Ik wil echter nu ook mods installeren via steam en heb een aantal leuke opgezocht. Hier heb ik me op geabonneerd. Hoe kan ik deze mods vervolgens downloaden? Snap er niks van...

Gewoon subscriben, en dan cities Skylines opstarten :). Dan download en update het spel de mods vanzelf. Wel moet je de mods eventueel nog even aan en uit zetten in het menu van Skylines (bij content manager).

Bewerkt: door Dexist

Geplaatst:
comment_2294236

Dexist, heb jij ook veel problemen met het aanleggen van wegen?

Ik ben gister de hele avond bezig geweest met het omleggen (500k lichter :7 ) en in veel gevallen werd het alleen maar erger.

Ik heb het industrie gebied vergroot, en een 1 richtingsverkeer gebied van gemaakt (kleine aanvulling hierop, dit is een ramp voor services, zoals brandweer e.d.),

met enkele wegen 2 richtingen. Maar nog loopt de boel vast.

Op sommige (kleinere) 1 richtings wegen, maar ook op de 6 baans ringweg, en dan vooral bij de snelweg.

Verder heb ik in het nieuwste deel bij de afrit van snelwegen een (grote) rotonde aangelegd. Ook deze zat in no-time verstopt, Hier heb ik zelfs een weg recht door

in gemaakt, zodat ik daar meer capaciteit heb met het verkeer. (voor het rechtdoorgaand verkeer)

Het grootste probleem wordt hier veroorzaakt door transport verkeer, aangezien ik public transport helemaal heb vernieuwd.

Metro naar verschillende wijken en gebieden, en in die gebieden bus routes. (sommige busroutes iets overlapping, zodat ze kunnen overstappen, zo optimaal mogelijk dus).

Bewerkt: door Dragon__rage

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2294275

Ja ik had ook al snel last van files :7. Maar heb als snel mijn industrie ingeperkt, toen ik de offices had vrijgespeeld. Wel is het handig om een directe snelweg vanaf je industrieterrein naar buiten de stad te hebben, hierdoor zul je minder industrieel verkeer in je stad zien.

Voor je infrastructuur is dit ook een handige guide.

Geplaatst:
comment_2294281

Dat is zeker een mooie guide, met een super filmpje van een industrie gebied. :7

Dit word weer verbouwen :D.... maar inmiddels een balans van boven de 1M, dus dat moet goed gaan komen.

Ik denk dat ik ook teveel naar de realistische wereld kijk, en bijvoorbeeld Commercie direct naast een woning gebied wil hebben, wat veel opstoppingen veroorzaakt, aangezien commercie ook

vracht transport nodig heeft.

En enkel een snelweg tussen woningen en industrie kan wel (zoals ik heb) alleen zit mijn industrie misschien wat te dicht op de snelweg voor een mooie doorstroming.... :(

Ik ga als ik thuis ben en de laptop aan heb staan eerst nog maar eens goed kijken, met betrekking tot het hoe en wat. :Y

Volledig de vervuilende industrie weghalen ga ik in iedergeval niet doen. Dit zorgt er namelijk ook voor dat de commercie niet alles hoeft te importeren.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2294387

Dit kwam ik ook nog tegen op reddit:

rS0WX2g.png

Een tabel dat weergeeft wanneer er bij een kruising stoplichten komen. Als je een snelle doorstroming wilt hebben moet je natuurlijk zorgen dat je zo min mogelijk stoplichten krijgt :), is vooral handig voor je industriële gebied.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2294571

Heb weer eens een vraag, heb nu een farm zone aangemaakt. Hoe komen er boerderijen?

Als je je industrie hebt voorzien van een specifieke district(dus die voor de agricultuur) dan ben je er nog niet. Als je echte boerderijen wilt hebben moet je zorgen dat het gebied op vruchtbare grond ligt. (Fertile Area)

Klik linksboven op het icoontje en klik op "natural resources" en dan zie je waar de fertile area (geel) is. Bouw daar je industrie met agricultuur district en je zult de boerderijen gaan zien.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.