Jump to content
Geplaatst:
comment_2278469

Cities Skylines

Ontwikkelaar: Colossal Order

Uitgever: Paradox Interactive

Genre: Simulatie/City-Builder

Platforms: Windows/Linux/OS X

Aantal spelers: 1

Release:10 maart 2015

Demo:-

Website: https://www.paradoxp...cities-skylines

Cities_Skylines_cover_art.jpg

Cities: Skylines is een nieuwe City-Building game voor de PC, en wordt in het kwartaal van dit jaar op de markt gebracht. Kan het 'tippen' aan het bekende SimCity(met de toch wat tegenvallende SimCity 2013) Of bijvoorbeeld aan Cities XL?

Verschillende filmpjes zijn al veelbelovend, de city maps zijn sowieso groter en je kan het landschap meer aanpassen dan bij SimCity 2013.(bijvoorbeeld een stuwdam bouwen!) Ook komt er direct mod support voor het spel. Een groot nadeel is dat er (nog) geen multiplayer mode is.

Wat meer gameplay:

Main features:

City policies: Set policies to guide how the city and districts develop over the course of your playthrough.

City districts: Personalize city districts with names of your choice for variety and personality.

Road building and zoning

Unlock buildings and services

Taxation: Fine-tuning the city budget and services and setting tax rates to different residential, commercial and industrial levels and controlling what kind of areas are more likely to spawn in the zoned areas

Public transportation: Build transport networks throughout the city with buses and metros

Outside connections: Make industry and commercial districts flourish with new customers in the neighboring cities

Wonders: the ultimate end-game content that the players strive towards

Huge maps: Unlock new map tiles with unique possibilities to expand the city

Water flow simulation: Add new challenges to water services.

Polished visual style and core gameplay

Modding tools: Built in feature designed to encourage creative pursuits.

Hier nog een F.A.Q. met handige informatie.

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 371
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2294966

Zo mijn stadje(nieuwe) groeit weer lekker, zit nu op 23k mensen :). Verkeer wordt soms wel een probleem, al is het wel leuk om die bestaande wegen dan weer aan te passen.

post-6602-0-74500600-1427184193_thumb.png

Geplaatst:
comment_2295016

Zo mijn stadje(nieuwe) groeit weer lekker, zit nu op 23k mensen :). Verkeer wordt soms wel een probleem, al is het wel leuk om die bestaande wegen dan weer aan te passen.

post-6602-0-74500600-1427184193_thumb.png

Ben je een nieuwe stad gestart??

Een bergachtig gebied lijkt mij ook wel wat :D, ik wilde zo'n soort map zelf maken, met waterval enzo.

Ik vind de havens in dit spel toch wel wat tegenvallen :(, ik hoop dat het vliegveld wel wat word, ipv alleen een landingsbaan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2295073

Dus nu produceert mijn stad rond de 180 ton afval, en ik kan 240 ton afval verbranden maar toch raken mijn vuilnisbelten helemaal vol. :o

Als je verbrandingsovens hebt kan je je vuilnisbelten ook weg doen :). Je moet ze dan wel eerst laten leeghalen voordat je ze verwijderen mag.

Ik heb nu ook alleen een stuk of 6? van die ovens, en ik kan nog wel even vooruit met dit aantal.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2295087

Mjah, eenmaal de vuilnisbelt vol zit gebeurt er helemaal niks meer mee, en de vuilnisauto's van die belt worden ook niet meer gebruikt..

Misschien dat je plekken hebt in je stad waar het te lang duurt voor je vuilniswagens om te komen? Ik heb ook mijn budget een stuk verhoogd voor het vuilnis, dus ik kan met minder oven toe.

Geplaatst:
comment_2295088

Apart :puh: Ik heb er 10 en nog klagen ze over afval :')

Kunnen je vuilniswagens overal makkelijk komen? of staan ze lang in de file.

Als ze een te lange vertraging hebben, dan krijg je ook gezeur :7

Geplaatst:
comment_2295117

Heb ik niet echt last van. Ik heb enkel van eiland naar vaste land en tussen een stuk waar een snelweg tussen zit twee palen, verder sluit alles zich vanzelf aan mekaar.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.