Zo'n anderhalf jaar geleden had 3L1077 een Minecraft Forum-Savegame georganiseerd, het leek me een leuk idee om dit nogmaals te gaan doen!
Wat is een Minecraft Forum-Savegame?
De bedoeling is het volgende: We gaan allemaal omstebeurt iets bouwen, om zo tot een groot bouwwerk te komen
. Wat je moet bouwen is helemaal aan jou!
Persoon A download de savegame (zie hieronder) en bouwt iets. Vervolgens upload persoon A weer de savegame en dan kan persoon B aan de gang! Laat je bouwsel wel een beetje bij elkaar passen.
Succes!
Wat heb ik gedaan?
Ik heb een wereld aangemaakt, een heel klein beginnetje gemaakt van een huisje in de berg.
Naar het
originele idee van @3L1077.Zo'n anderhalf jaar geleden had 3L1077 een Minecraft Forum-Savegame georganiseerd, het leek me een leuk idee om dit nogmaals te gaan doen!
Wat is een Minecraft Forum-Savegame?
De bedoeling is het volgende: We gaan allemaal omstebeurt iets bouwen, om zo tot een groot bouwwerk te komen
Persoon A download de savegame (zie hieronder) en bouwt iets. Vervolgens upload persoon A weer de savegame en dan kan persoon B aan de gang! Laat je bouwsel wel een beetje bij elkaar passen.
Succes!
Wat heb ik gedaan?
Ik heb een wereld aangemaakt, een heel klein beginnetje gemaakt van een huisje in de berg.
De Savegame.
GTAFORUM_SAVEGAME_2015.rar
Regeltjes
Vul dit lijstje in als je je savegame uploadt.
Downloaden en uploaden van een world save
Download de world save:
GTAFORUM_SAVEGAME_2015.rar
Als test mag je de bovenstaande world save downloaden.
Het is een .rar bestand.
Download deze naar een bepaalde plaats, bijvoorbeeld je bureaublad.
Pak dit bestand uit(klik hier als je niet weet hoe).
Doe "uitpakken in ..."
Kopieer nu de uitgepakte folder naar de saves folder van minecraft.
Hoe doe ik dat?
Volg de onderstaande stappen om bij je minecraft saves folder te komen.
of
Daarna:
Nu ben je klaar! En kan je Minecraft opstarten.
Als het goed is staat er nu een nieuwe wereld onder Singleplayer!
* mocht er geen saves folder staan in de .minecraft folder? Dan mag je er zelf eentje aanmaken.
Uploaden van je wereld met ontwerp:
Ga, vanzelfsprekend, weer naar de saves folder van Minecraft.