Jump to content

Op hoeveel DVD-schijfjes staat de PC versie van Grand Theft Auto V?

Geplaatst:
comment_2297873

gallery_1_5_82054.jpg

Met nog minder dan 8 dagen te gaan wordt het is tijd om af te vragen hoeveel gedoe je moet hebben van het installeren van Grand Theft Auto V. Volgens Rockstar Games heb je namelijk 65 GB aan vrije schijfruimte nodig voor GTA5. De 'next-gen' versie (PlayStation 4 en Xbox One) neemt al circa 45 GB in op de schijf van je console. Dus de PC versie gaat dus ook om een hoop ruimte innemen.

Nu staan de PlayStation 4 en Xbox One versie nog gelukkig op 1 dubbellaags blu-ray schijfje waar circa 50 GB aan data op kan. Voor de PC wordt echter niet vereist dat je een blu-ray speler hebt, maar 'slechts' een DVD-speler. Op een dubbellaag DVD schijfje past 8,5 GB aan data, waar dus mijn punt komt dat je waarschijnlijk een hoop installatieschijfjes nodig hebt.

Er vanuit gaande dat de PC versie ook zo'n 45 GB groot is zou het zonder compressie dan om 5,29 schijfje gaan. Echter denk ik dat Rockstar Games flink aan compressie probeert te doen. Waardoor het uiteindelijk op vier schijfjes staat.

Ter vergelijking: Grand Theft Auto IV stond slechts op twee schijfjes en neemt maar 15 GB op je PC in.

Hoeveel DVD-schijfjes denk jij dat de PC versie van Grand Theft Auto V staat?

Achtergrondfoto gemaakt door John Ward

Aantal DVD schijfjes PC versie 57 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel schijfjes zijn nodig voor de installatie van GTAV PC?

• 2
      4
    • 3
      8
    • 4
      14
    • 5
      5
    • 6
      4
    • 7
      22

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2298852

Ik kan wel DVD's gebruiken maar elke keer erin en eruit doen... Niet echt.

Waarom maken mensen zorgen dat ze cdtjes moeten wisselen?

Zelfs Vice City die op 2 schijfjes kwam, hoefde je enkel bij de installatie te wisselen, en bij 100 andere games ook.

Laatste keer dat ik cdtjes moest wisselen voor een game, was Driver 2 op de Playstation 1 en dat is al bijna 15 jaar geleden.

Ok, wss zijn er ook nog wat games op de Xbox en de PS2 geweest die dit vereiste, maar cdtjes wisselen tijdens gamen is echt niet meer van deze tijd.

Geplaatst:
comment_2298875

Ik kan wel DVD's gebruiken maar elke keer erin en eruit doen... Niet echt.

Waarom maken mensen zorgen dat ze cdtjes moeten wisselen?

Zelfs Vice City die op 2 schijfjes kwam, hoefde je enkel bij de installatie te wisselen, en bij 100 andere games ook.

Laatste keer dat ik cdtjes moest wisselen voor een game, was Driver 2 op de Playstation 1 en dat is al bijna 15 jaar geleden.

Ok, wss zijn er ook nog wat games op de Xbox en de PS2 geweest die dit vereiste, maar cdtjes wisselen tijdens gamen is echt niet meer van deze tijd.

Bij Max Payne 3 ook als ik het me goed herinner. Voordeel was dat het gewoon een verhaallijn was zonder open wereld dus kon prima. :) 1 schijfje offline 1 schijfje online verwacht ik.
Geplaatst:
comment_2298906

JE HEBT GEEN DVD NODIG OM HET TE SPELEN

Bron?

Voor zover ik weet, heb je alleen voor de download geen cd-rom nodig maar voor de fysieke versie wel.

Bewerkt: door Tommie59

Geplaatst:
comment_2298907

Ik heb de bron niet bewaard. Maar als ik het goed onthouden heb was het een officieel antwoord via rockstar support waarin dat stond. Het verbaasde mij ook heel erg. Maar het lijkt erop dat ook de DVD's persoonlijk zijn en aan de social club worden verbonden. Dus niet door te verkopen zijn. (Dat gaat dus gezeur opleveren op de diverse fora binnenkort)

Ik geloof dat je zelfs de code die erbij in zit kunt gebruiken om alsnog te downloaden en registreren. Dus dat je de dvds altijd in de hoes kunt laten zitten :D

(Maar het is wat ik me herinner, kan het dus best fout hebben.)

Bronnen gezocht

http://gtaforums.com/topic/783102-psa-disk-not-required-to-play-retail-version/?hl=disk

https://support.rock...ions-of-GTAV-PC

Bewerkt: door Wybo76

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.